Jeg føder jo ikke!

Muffin88

Blir kjent med forumet
...og jeg blir gaaaal!:nailbiting:
Hadde termin 1. desember, men jeg har altså INGEN tegn på at noe skal skje i nær fremtid. Nada. Jeg hadde mer kynnere og vondter i uke 23 enn jeg har nå. Ikke en maserie, murring, pressfølelse - bare et par kynnere daglig er det eneste kroppen min kan stille opp med.
Folk sender velmente meldinger i hytt og pine, og jeg blir bare irritert - TAKK FOR AT DU TENKER PÅ MEG, MEN NEI, JEG HAR IKKE FØDT I DAG HELLER!
Dagene er eviglange da mannen jobber lange dager før lillegutt kommer, så jeg føler jeg bare vagger rundt alene. Og venter.
Det føles seriøst som at jeg aldri kommer til å føde, at jeg bare går rundt i et vakuum hvor tanken på at vi skal få babyen vår blir fjernere og fjernere...
Sukk. Vet jeg ikke føder raskere av å klage her, men å gå over er virkelig mye tyngre enn jeg hadde regnet med :(
Skal på kontroll med UL og CTG i morgen, hvor de utfører hinneløsning hvis jeg er moden, men skjønner ikke hvor den modningen skulle kommet fra!
Jaja, positivt sett har jeg åpenbart innredet fint for lillegutt som storkoser seg :)

Klage over, takk for meg!:p

Hei Muffin88, jeg leste innlegget ditt og vil bare ønske deg lykke til, for du ER faktisk snart i mål, selvom det føles ut som en evighet. Jeg må flire litt, for du har jo en fantastisk måte å skrive på :-P Selvom jeg forstår frustrasjonen din.

Uff, ja forstår det blir lange dagar på deg <3 men som du seier sjølv så har i alle fall lillegutt det tydeligvis veldig bra der inne :D
Uansett kor lite du kjenner på no, så er det i alle fall ikkje veldig mange dagar igjen. Og det kan jo skje plutselig og, utan særlig forvarsel, så treng ikkje bety at fødsel er langt unna at du ikkje kjenner noko :)
Vil berre sende deg ein god klem og ynskje lykke til! For snart har du ein liten skjønning i armane <3

Ser den! Jeg har termin i dag, men alle kvinnene i min familie Hr typisk sånn født 10 dager før..... :o så føler det ble ekstra lenge å vente. Er utrolig lei. Har lyst å finnepå noe, gå ut, gå en tur.... Men bor i Bergen, og det er uaktuelt å gå ut i det her været. Dessuten må jeg tisse etter å ha gått 5 minutter. Venner kan jeg velge å treffe, men føler ikke jeg klarer å skjule utålmodigheten min lengre, så holder meg stort sett hjemme. Prøver å sove mest mulig, sånn at tiden går. Målstreken er der, bare selv om den er fjern! Nyt det sier folk, nja vet ikke jeg.... Lykke til når nurket først kommer ihvertfall :) :)

Skjønner følelsen din, men du er snart i mål:)
Her forsvant ALLE kynnere dagen etter termin og følte jeg kom til å gå gravid for evig og alltid :p
Endte med igangsettelse 10 dager på overtid, men de dagene er fort glemt når skatten endelig er ute♡

Snart er du ferdig uansett :) aldri vært så nærme som nå. Å ofte så kommer det som lyn fra klar himmel. Bare nyt at kroppen gir deg fred og å prøv å slapp godt av. De kreftene du klarer å spare nå, de får du snart bruk for. Tro meg ;)

...og jeg blir gaaaal!:nailbiting:
Hadde termin 1. desember, men jeg har altså INGEN tegn på at noe skal skje i nær fremtid. Nada. Jeg hadde mer kynnere og vondter i uke 23 enn jeg har nå. Ikke en maserie, murring, pressfølelse - bare et par kynnere daglig er det eneste kroppen min kan stille opp med.
Folk sender velmente meldinger i hytt og pine, og jeg blir bare irritert - TAKK FOR AT DU TENKER PÅ MEG, MEN NEI, JEG HAR IKKE FØDT I DAG HELLER!
Dagene er eviglange da mannen jobber lange dager før lillegutt kommer, så jeg føler jeg bare vagger rundt alene. Og venter.
Det føles seriøst som at jeg aldri kommer til å føde, at jeg bare går rundt i et vakuum hvor tanken på at vi skal få babyen vår blir fjernere og fjernere...
Sukk. Vet jeg ikke føder raskere av å klage her, men å gå over er virkelig mye tyngre enn jeg hadde regnet med :(
Skal på kontroll med UL og CTG i morgen, hvor de utfører hinneløsning hvis jeg er moden, men skjønner ikke hvor den modningen skulle kommet fra!
Jaja, positivt sett har jeg åpenbart innredet fint for lillegutt som storkoser seg :)

Klage over, takk for meg!:p

Som om jeg skulle skrevet innlegget sjøl :hilarious: termin den 5, så er ikke så lenge over tiden, men gikk 8 dager over med første, så innstilt på å gå til neste år nå o_O hadde noe som lignet svake rier her en natt, så å bare ventet på at det skulle ta seg opp og var så glad, gikk på do og da ble alt stille :shifty: :banghead:

Jeg har mannen hjemme da, han har startet på sine 2 uker nå, passet best da han skal ta ut resten av ferien i jula. Så jeg har litt selskap :p og sjåfør om det skulle skje noe før 2017 :joyful:

Takk for sympati alle sammen, var midt i blinken for en utålmodig og hormonell dame på overtid:p
Var på kontroll i dag, lillegutt stortrives i magen, masse fostervann og fin CTG. Hun undersøkte meg innvendig, og som mistenkt er jeg rimelig umoden - livmorhalsen er 3 cm lang, står ganske høyt og tar ca en finger. Hun mente ikke stripping ville ha noe for seg og der ønsker jeg ikke heller da det ikke har noen særlig dokumentert effekt.
Så nå er det ny kontroll mandag og igangsettelse tirsdag, med mindre han ombestemmer seg i løpet av helga :) send masse fødestøv!:cat:

Sender deg masse fødestøv og håper det har skjedd noe til kontrollen på mandag, enten modning eller fødsel. :)
Lykke til, snart er du i mål!

Har du prøvd riestimulerende akupunktur eller modningsakupunktur hos føden? Noen sier det kan hjelpe..
Jeg var idag å fikk, er selv på overtid nå :-(

Joda, jeg fødte jeg og! Vannet gikk med et plask kl 23, begynte med rier kl 01 og var inne på føden litt over 8 med 5 cm åpning :) klarte å puste meg gjennom riene de neste par timene til 6 cm, da fikk jeg lystgass med veldig god effekt!
På 7 cm begynte smertene å bli uutholdelige, husker vagt at jeg tryglet om epidural, og den følelsen da jordmor sa at vi først måtte kjøre CTG i 20 minutter...unner jeg ingen:hungover:
Etter 10 min CTG fikk jeg veldig pressetrang, og da hun undersøkte meg hadde jeg gått fra 7 til 10 cm på 30 min, for en enorm lettelse!
Nå begynte derimot en helt annen jobb, de pressriene er noe av det villeste jeg har opplevd, husker bare ekstreme smerter, at jeg skrek helt ukontrollert (fikk etterpå høre at jeg faktisk hadde vært veldig stille, haha) og svettet som ei ku!
Så var det tid for å få lillegutt ut, igjen en ny følelse og en annen type pressrier, men vips, så lå han i armene mine kl 16 :)
Alt i alt en veldig fin fødsel som jeg forteller om til alle som vil høre, til tross for at det gjorde uendelig mye mer vondt enn jeg kunne forestilt meg! Føler meg som en superkvinne og lillegutt er så fin :)
Haha, dette ble langt :)

Joda, jeg fødte jeg og! Vannet gikk med et plask kl 23, begynte med rier kl 01 og var inne på føden litt over 8 med 5 cm åpning :) klarte å puste meg gjennom riene de neste par timene til 6 cm, da fikk jeg lystgass med veldig god effekt!
På 7 cm begynte smertene å bli uutholdelige, husker vagt at jeg tryglet om epidural, og den følelsen da jordmor sa at vi først måtte kjøre CTG i 20 minutter...unner jeg ingen:hungover:
Etter 10 min CTG fikk jeg veldig pressetrang, og da hun undersøkte meg hadde jeg gått fra 7 til 10 cm på 30 min, for en enorm lettelse!
Nå begynte derimot en helt annen jobb, de pressriene er noe av det villeste jeg har opplevd, husker bare ekstreme smerter, at jeg skrek helt ukontrollert (fikk etterpå høre at jeg faktisk hadde vært veldig stille, haha) og svettet som ei ku!
Så var det tid for å få lillegutt ut, igjen en ny følelse og en annen type pressrier, men vips, så lå han i armene mine kl 16 :)
Alt i alt en veldig fin fødsel som jeg forteller om til alle som vil høre, til tross for at det gjorde uendelig mye mer vondt enn jeg kunne forestilt meg! Føler meg som en superkvinne og lillegutt er så fin :)

Så herlig! Fantastisk innsats :)
Gratulerer så mye :)

Gratulerer så masse! :-)

Gratulerer så mye med gutten [emoji4]høres ut som du hadde en fin opplevelse [emoji4]

Back
Topp