Jeg er utro uten dårlig samvittighet; les den utrolige historien!

• Trådstarter Trådstarter Janet
  • Opprettet Opprettet
Vil jo ikke håpe, eller tro, det er mer vanlig nå en før.. Men det er nok mye enklere nå enn før å havne i slike situasjoner, da sosiale medier og nettsteder gir mange flere "smutthull"..!

Jeg er av den typen at jeg mener det skal en viss type person med visse typer egenskaper for å være i stand til være utro. Man skal være passe egoistisk med lite form for empati og sympati for medmennesker, og slike mennesker er jo generelt skumle.. Hvis man først kan gå bak ryggen på den man elsker og lever sammen med, og i verste fall har barn med, ja da er man i stand til mye som ikke er moralsk greit i vårt samfunn. Så utro mennesker havner i "søppel" kategorien hos meg på lik linje med andre snyltere og svindlere.. Og jeg håper virkelig hun her her får realiteten smelt i trynet.. og at hun sier hun ikke engang har dårlig samvittighet, jeg får gåsehud på ryggen.. Man er jo ikke et oppegående menneske!! Stakkars mann og kone som er uskyldig involvert i en slik patetisk form for egoisme og narssisime..

Synes utroskap er forkastelig, uansett hvilken "grunn" man måtte ha..

Hvordan noen i det hele tatt kan være utro skjønner jeg ikke!
Også å være utro uten dårlig samvittighet er bare kvalmende!

Man kan umulig elske sin mann hvis man er utro med en annen!!!

Hvis det er vanligere nå, så er det fordi alt og alle er så mye mer tilgjengelig nå, enn for flere år siden. Internett har gjort alt mulig, og sosialt er vi vel mer aktive nå enn noen gang. Når det er sagt så er det også sannsynlig at det er mer synlighet og åpenhet om det nå enn før, og at vi derfor hører mer om det.

Jeg synes det er latterlig naivt å plassere utro mennesker i søppel-båsen, kun fordi de har vært utro. Det er dumt å være utro, og det kan være hensynsløst, men om denne handlingen skal være så talende for et menneske sin moral som noen lengre opp i tråden påstår, så må vi erklære omtrent halvparten av alle vi kjenner som er i parforhold, som dårlige mennesker. Er det virkelig så enkelt, så sort/hvitt?

Kan hende folk får et annet syn på det når de har vært i et forhold med noen i mange år. Ikke at jeg aksepterer utroskap, men jeg forstår vel at det kan være lettere å trå feil enn man skulle tro. Jeg var også hellig overbevist om at alle utro personer var menneskehetens rennestein, da jeg var atten.

Hvis det er vanligere nå, så er det fordi alt og alle er så mye mer tilgjengelig nå, enn for flere år siden. Internett har gjort alt mulig, og sosialt er vi vel mer aktive nå enn noen gang. Når det er sagt så er det også sannsynlig at det er mer synlighet og åpenhet om det nå enn før, og at vi derfor hører mer om det.

Jeg synes det er latterlig naivt å plassere utro mennesker i søppel-båsen, kun fordi de har vært utro. Det er dumt å være utro, og det kan være hensynsløst, men om denne handlingen skal være så talende for et menneske sin moral som noen lengre opp i tråden påstår, så må vi erklære omtrent halvparten av alle vi kjenner som er i parforhold, som dårlige mennesker. Er det virkelig så enkelt, så sort/hvitt?

Kan hende folk får et annet syn på det når de har vært i et forhold med noen i mange år. Ikke at jeg aksepterer utroskap, men jeg forstår vel at det kan være lettere å trå feil enn man skulle tro. Jeg var også hellig overbevist om at alle utro personer var menneskehetens rennestein, da jeg var atten.

Jeg tror ikke man skal være så snar å dømme folk, da man ikke kjenner til alle historiene.
Men jeg synes utroskap er forkastelig, og enda værre er det om man ikke viser noen tegn til anger ovenfor de andre partene. Synes også det er et tegn på utrolig dårlig dømmekraft.

Nedsig skrev:

For min del er det virkelig så svart og hvitt ja! Og de jeg kjente som var utro er jeg ikke venner med lengre, rett og slett fordi de ikke hadde anstendighet nok til å gjøre det slutt med nåverende mann og gikk rett på en annen, gjelder menn også selvsagt!
Er man da også utro over tid så syns jeg faktisk det er verre!
Er mange som har barn og lignende, man ødelegger da faktisk en hel familie noen ganger 2, pga hva?

Hjelper ikke at man kan få et annet syn når man har hvert med noen i mange år, det er bare noe man ikke gjør! Da får man heller gjøre det slutt/skille seg før man hopper i seng med noen andre!

Shadow skrev:

Nedsig skrev:

For min del er det virkelig så svart og hvitt ja! Og de jeg kjente som var utro er jeg ikke venner med lengre, rett og slett fordi de ikke hadde anstendighet nok til å gjøre det slutt med nåverende mann og gikk rett på en annen, gjelder menn også selvsagt!
Er man da også utro over tid så syns jeg faktisk det er verre!
Er mange som har barn og lignende, man ødelegger da faktisk en hel familie noen ganger 2, pga hva?

Hjelper ikke at man kan få et annet syn når man har hvert med noen i mange år, det er bare noe man ikke gjør! Da får man heller gjøre det slutt/skille seg før man hopper i seng med noen andre!

Eller hvorfor ikke bare ha et åpent forhold hvis det da var så j**** digg å være intim med en annen person enn den man har bygd et liv med..? Swingers? Det finnes løsninger på det meste her i verden! Utroskap er å få både i pose og sekk, det er grådighet og viser umoralskhet på en ytterst grov måte. Litt mer enn en hvit løgn.. Så ja, utro mennesker er søppel i mine øyne også. Jeg har opplevd utroskap og jeg har sett hva det kan gjøre med andre parforhold og personene som er involvert.

De som jeg har sett vært utro mot sine elskede, er også umoralske på andre måter - løgn, alkoholmisbruk, manipulasjon til egen fordel etc. Nei, vi mennesker er ikke perfekte og vi gjør våre feil ja - men det er latterlig idiotisk å være utro når det er så forbanna enkelt å bare la være. Folk som er utro er ikke særlig smarte, det er som å se en episode av Paradise Hotel, bare med middelaldrende kåte kvinner og menn i en patetisk livvskrise som er dømt til å få konsekvenser som en ape lett kan forutane.

Vil heller bli forlatt enn å bli bedratt jeg..

Dette gjør meg helt kvalm å lese! 
Synes det er helt utrolig at man kan synke så lavt! 

enig med mammamosen!!

Nedsig skrev:

Jeg er selv sammen med en som har bedratt meg, og ja jeg står for det jeg sier. Det er handlingene våre som definerer hvem vi er, det er veldig lett og si og mene alt og ingenting, men det er hvordan vi er som betyr noe..

Jeg forstår ditt poeng om å trå feil og drite seg ut, og nei, det gjør ikke en person til et dårlig menneske..det er jeg enig i! Og det er heller ikke det jeg mener. Man kan handle irrasjonelt noen ganger på bakgrunn av krangling, alkohol og sånne faktorer.. MEN, det å bevisst fortsette et forhold på den måten, å planlegge og kalkulere og finne opp løgner og sånt for å sette seg selv i en situasjon som i dagens lys hadde knust den andre partens hjerte, bare for å gnikke seg inntil en annen part for sin egen tilfredsstillelse, nei det mener jeg er ondt og jo, slike mennesker er søppel!!!

Jeg er slik satt sammen at jeg aldri kunne gått bak ryggen på de jeg elsker, eller med viten og vilje spytte på tilliten de har gitt meg ved å foreta meg handlinger som hadde knust dem og som faktisk kan ødelegge dem som personer..og det finnes ikke et større svik enn å gjøre det, mener jeg. Om jeg noen gang kommer til å være utro, aner ikke, men om jeg hadde gjort det, hadde jeg ikke hatt samvittighet til å leve på løgnen, og hadde nok fortalt det med en gang og tatt konsekvensene av det..

*Huldra* skrev:
Vil jo ikke håpe, eller tro, det er mer vanlig nå en før.. Men det er nok mye enklere nå enn før å havne i slike situasjoner, da sosiale medier og nettsteder gir mange flere "smutthull"..!

Jeg er av den typen at jeg mener det skal en viss type person med visse typer egenskaper for å være i stand til være utro. Man skal være passe egoistisk med lite form for empati og sympati for medmennesker, og slike mennesker er jo generelt skumle.. Hvis man først kan gå bak ryggen på den man elsker og lever sammen med, og i verste fall har barn med, ja da er man i stand til mye som ikke er moralsk greit i vårt samfunn. Så utro mennesker havner i "søppel" kategorien hos meg på lik linje med andre snyltere og svindlere.. Og jeg håper virkelig hun her her får realiteten smelt i trynet.. og at hun sier hun ikke engang har dårlig samvittighet, jeg får gåsehud på ryggen.. Man er jo ikke et oppegående menneske!! Stakkars mann og kone som er uskyldig involvert i en slik patetisk form for egoisme og narssisime..

Fantastisk svar som jeg signerer med glede!! 

Back
Topp