Jeg er sulten..... :(

• Trådstarter Trådstarter søteste
  • Opprettet Opprettet
S

søteste

Guest
Men tørr ikke å spise, for jeg får så sykt halsbrann:( I dag har jeg levd på fruktsalat, men nå er det tomt. Hva er det man ikke får halsbrann av da? Jeg føler jeg har prøvd det meste nå, til og med grove brødskiver med hvitost gjør så halsbrannen blir ille. I natt vill jeg sove. Så noen med tips?

Mat og mat da... Is? 

Melk.

Det er ikke mat dere, er jo bare mett i ett kvarter:p Og eneste isen jeg kan spise er saft is, all annen is jeg liker får jeg halsbrann av pga det er sjokolade i isen. Kjedelig dette altså, for alt som er godt gjør at det blir mye verre!!

Iskald lettmelk var det eneste som funka hos meg!

Knekkebrød med kjøttpålegg? Hold deg unna agurk hvertfall, det gir halsbrann!

Mandler kan hjelpe litt, det metter jo litt og er sunt hvertfall.

mammatil2prinsesser skrev:
Iskald lettmelk var det eneste som funka hos meg!

Melk lindrer bare der og da. Det går feminutter så er det like ille igjen. Så i dag har jeg nesten ikke turt å spise noe. Men må jo ha mat! Så jeg må vel bare holde ut tenker jeg. .. Takker for alle tips da dere:)

søteste skrev:
Men tørr ikke å spise, for jeg får så sykt halsbrann:( I dag har jeg levd på fruktsalat, men nå er det tomt. Hva er det man ikke får halsbrann av da? Jeg føler jeg har prøvd det meste nå, til og med grove brødskiver med hvitost gjør så halsbrannen blir ille. I natt vill jeg sove. Så noen med tips?

Frukt som er syrlig f.eks sitrusfrukter og epler kan gjøre halsbrann værre. Banan og annen basisk mat demper halsbrann. Andre eksempler på mat du kan spise litt av er brød, ost,melk, youghurt, kornblandinger.

Viktig å spise ofte,men små måltider. Unngå for mye stekt mat, krydra mat og ketchup.  Da holdes syrebalansen seg best. For å få sove drakk jeg et halvt glass melk rett før jeg la meg og brukte en høy pute.

Har i perioder slitt med halsbrann selv...

Back
Topp