Jeg er sulten!

Sistemann...

Flørter med forumet
Jeg er sulten hele tiden...

Uggen og småkvalm, og føler at jeg må spise for ikke å bli ordentlig dårlig.

Har vært slik ved de to andre graviditetene også,  men denne gangen er jeg fast
bestemt på å ikke legge på meg ørten kilo som er nesten umulige å få av.

Andre som har samme problem, som kanskje har noen tips?

Jeg er også sulten.. Hele tiden! Småkvalm og uggen.. For meg hjelper det med litt frukt/salat først, så blir det lettere å få i meg annen mat :)

Prøver spise en del frukt, men problemet er ikke å ikke få i meg mat, men at jeg vil spise hele tiden..

jeg er uvell, må spise for å ikke bli kvalm...og kan spise som en hest..som da resulterer i at jeg blir like kvalm etterpå.....

Tmora skrev:
jeg er uvell, må spise for å ikke bli kvalm...og kan spise som en hest..som da resulterer i at jeg blir like kvalm etterpå.....

JA, nettopp! Det føles som om jeg har lavt blodsukker, blir skjelven, kvalm, og må spise. Spiser for mye, blir uggen, og sirkelen starter om igjen.

Gleder meg villt til disse første månedene er vel overstått.

Jeg har en kjøleskapmagnet der det står at jeg er "Medlem i klubben for de alltid sultne"
Det har aldri passet så godt som nå!

Har d på samme måtenblir kvalm om jeg er sulten..prøver og passe på og ete lite og regelmessig;)yoghurt og melon/banan er d eneste jeg har lyst på om morgenen fram til 1-2tiden:) gler mj til 12 uker er over og vi kan føle oss litt tryggere!

jeg føler jeg må spise nesten hele tida for å ikke bli mer kvalm, men kan jo ikke spise hele tida heller.. 

Sistemann... skrev:
Jeg er sulten hele tiden...

Uggen og småkvalm, og føler at jeg må spise for ikke å bli ordentlig dårlig.

Har vært slik ved de to andre graviditetene også,  men denne gangen er jeg fast
bestemt på å ikke legge på meg ørten kilo som er nesten umulige å få av.

Andre som har samme problem, som kanskje har noen tips?

Er sulten heeele tiden, men har ikke lyst på mat, så det.. 

Hadde det sånn sist, med resultat at jeg la på meg 30 kg!! Nå spiser jeg lavkarbo og mye fett. Har stor tro på at det hjelper meg denne gangen, for har ikke merket noe til den vanvittige matlysten.

Jeg hadde også lyst til og prøve lavkarbo. Men har hørt/lest at en ikke skal gå på det når en er gravid..?

Det bestrides om lavkarbo er lurt under graviditeten, men tror det er denne ketolyse-delen som skal unngås. De fleste som driver med dette sier 30 - 40 karber om dagen.

Jeg er også kjempesulten konstant, kaster opp, spiser mer... slik var jeg også med førstemann, men jeg la kun på meg 12 kilo under det svangerskapet, og de var borte etter en måned :) 

Det er vel ingen som strides om lavkarbo er bra når man er gravid, men det anbefales ikke å være i ketose (siden det er forsket for lite på det). Hvor mange karbohydrater man trenger for å unngå det er individuelt, men er ikke spesielt vanskelig å holde seg over. For min del er det bare å spise et par ryvita knekkebrød innimellom. Ellers får jeg karboene jeg trenger gjennom grønnsaker og bær. 

Jeg synes dette fungerer supert. Spiser mye fett og holder meg derfor mett lenge. Blodsukkeret ligger jevnt hele døgnet, slipper sukkersug og det lave blodsukkeret som gjør at man putter inn hva som helst. Har heller ikke oppblåst mage lenger, men merker at det skal ikke mer enn EN potet til før magen står som en ballong. Rører jeg vanlig sukker sitter jeg på do resten av kvelden. Er sikkert ikke noe for alle, men vil anbefale å prøve iallfall :-)

Lavkarbo er dessverre ikke for meg. Men det er jo flott at det funker så bra for deg!
Disse kiloene er mye lettere å få på enn av.

Jeg får bare prøve å i det minste holde inntaket så sunt som det går! :)

Tuppsnupp skrev:
Det er vel ingen som strides om lavkarbo er bra når man er gravid, men det anbefales ikke å være i ketose (siden det er forsket for lite på det). Hvor mange karbohydrater man trenger for å unngå det er individuelt, men er ikke spesielt vanskelig å holde seg over. For min del er det bare å spise et par ryvita knekkebrød innimellom. Ellers får jeg karboene jeg trenger gjennom grønnsaker og bær. 

Jeg synes dette fungerer supert. Spiser mye fett og holder meg derfor mett lenge. Blodsukkeret ligger jevnt hele døgnet, slipper sukkersug og det lave blodsukkeret som gjør at man putter inn hva som helst. Har heller ikke oppblåst mage lenger, men merker at det skal ikke mer enn EN potet til før magen står som en ballong. Rører jeg vanlig sukker sitter jeg på do resten av kvelden. Er sikkert ikke noe for alle, men vil anbefale å prøve iallfall :-)

Som om jeg skulle sagt det selv! :)

Back
Topp