Jeg er så utrolig lei meg....

Lili

Flørter med forumet
Så har det skjedd - igjen...
Småblødningene jeg fikk betød det samme som forrige gang; at her er det i ferd med å gå galt. Det er så utrolig trist, jeg er så veldig lei meg.
Igjen var jeg bare noen få uker på vei, men tar det allikevel veldig tungt.
Forrige gang kom jeg til 10. uke, denne gang til den 8.
Vi hadde tenkt til å fortelle familien vår i jula. Skjebnen ville det altså annerledes.

Mandag kveld koste jeg og samboeren min oss med film - til en forandring.
Midt i filmen kjente jeg at mens-aktige smerter kom snikende, og de ble sterkere og sterkere.
Til slutt gjorde det så vondt at jeg måtte løpe til sengs.
Der klarte jeg ikke å ligge i ro, det var uutholdelig vondt. Samboeren min skjønte ingenting (forrige gang det skjedde var jeg hjemme alene).
Jeg prøvde å snakke, men hadde vanskelig for å gjøre meg forstått.
Samboeren min ringte sykehuset, og de ville t.o.m sende ambulanse (de hørte meg skrike i bakgrunnen).
Hvordan samboeren min fikk meg fra leiligheten og ned i bilen er en gåte. Jeg klarte ikke å stå på beina, og jeg fylte en bærepose med oppkast på vei ut.
Ble tatt rett inn på akutten. Jeg frøs så jeg ristet. Etter en stund avtok de sterke smertene, og en lege kunne undersøke meg med innvendig ultralyd.
Hun konstaterte at dette måtte være graviditet utenfor livmoren.
Forklarte videre at dersom det var det så betød dette at èn av egglederne mine var defekt.
Jeg måtte operere, og fjerne den ene egglederen.
Jeg er som regel ingen pyse, men da ble jeg fryktelig redd.
Redd for operasjonen, redd for å bli steril, redd for alt...
Jeg fikk beskjed om at jeg skulle opereres om èn time (da var klokka 23.00).
Ble kjørt inn på et kontor, da det ikke var andre ledige rom.
Der ble jeg liggende og vente. Samboeren min ventet sammen med meg til kl 3, da sendte jeg han hjem.
Først kl 11.30 dagen etter ble jeg kjørt inn på operasjonstua. Hadde ligget våken og ventet hele natta, klarte jo ikke å sove.
Det ble foretatt en kikkhullsoperasjon, de gikk inn gjennom navelen og gjorde også et snitt ved siden av.
Kl 19.00 samme kveld fikk jeg reise hjem.
Legen som opererte meg skulle komme inn til meg og fortelle hva de hadde gjort før jeg dro hjem, men han var opptatt i annen operasjon.
Jeg dro altså hjem fra sykehuset uten å vite om jeg hadde èn eller to eggledere.
Dagen etter ringte han meg. Det var ingen graviditet utenfor livmoren!!
Legen som hadde undersøkt meg (som var en annen enn han som opererte) hadde sett en cyste på egglederen (som er helt naturlig å få når man er gravid), og denne hadde sett ut som en graviditet utenfor livmoren. De kunne selvfølgelig ikke ta noen sjanser og måtte inn for å se.
Det betyr i praksis at operasjonen var helt unødvendig, cysten hadde blitt borte av seg selv uten inngrepet.
Jeg hadde hatt en helt vanlig spontanabort også denne gangen.
Selvfølgelig var det beroligende å vite at det ikke var noe galt med "utstyret " mitt, men ble samtidig veldig lei meg for at jeg fikk to hull på magen som var helt unødvendige. Men mest lei meg av alt var jeg for spontanaborten.
Èn gang er liksom greit; det skjer jo "alle" - og selv om legen sa at det er svært vanlig å spontanabortere to ganger, er det tungt å finne seg i at dette faktisk skjer MEG - barnet var jo så ønsket....

Jeg fortalte heldigvis sjefen min om tilstanden min før dette skjedde, men familien vår visste ingenting.
Kunne jo ikke skjule dette. Føles tungt at "alle" vet om hva som har skjedd, når dette var noe vi egentlig ville holde privat.
Ble sykemeldt ut uken, var tilbake på jobb igjen i går.
Ønsker på ingen måte at kollegaene mine skal vite dette, så til de sier jeg bare at jeg måtte fjerne en cyste..

Vil selvfølgelig å prøve en 3. gang, men er veldig skeptisk også.
Tror ikke jeg vil orke å oppleve å miste igjen.

Tusen takk til dere alle for trøstende ord og gode tanker.
Det har vært til stor hjelp i en vanskelig tid!

Takk, Princess83! Da er jeg ved litt bedre mot - at dette ikke bare skjer med meg. Jeg får satse på at alle gode ting er tre! :-)

vet ikke hva jeg skal si...
sender deg en stoor trøsteklem

vet ikke hva jeg skal si jeg heller.. men en stor trøsteklem vil jeg gjerne gi deg[8|]

godt for deg å få det ut, og flott at du orker å dele det her, så kansje det kan hjelpe andre som har opplevd lignende[8|]

Stå på, lykke til!

Hei. Vet ikke hva jeg skal si, vet igrunn ikke hvorfor jeg svarer heller,men føler bare at jeg vil si at jeg er lei meg på dine vegne. Og at jeg ønsker deg alt godt.

Ei jeg kjenner, abortetre da hun var i første trimester. Hun hadde også kraftige smerter. I dag er hun heldigvis gravid igjen, snart halvveis, og alt står bra til. Det jeg vil fram til er at, selv om alt ser svart å trist ut nå, så må du allikevel ikke gi opp håpet.

Søsteren min har opplevd to aborter for noen år siden, men i dag har hun to friske nydelige barn + en ny igjen i magen(7mnd på vei). Hun sier at tiden legger alle sår. Og at hun trøstet seg med at det var naturen selv som ordnet opp, når fosterene ikke var friske nok til å få et normalt liv uansett.

Føler virkelig med deg, og håper du snart blir gravid igjen. Mange klemmer fra meg. Skal si jeg tenker på deg og de fæle opplevelsene du hadde.

sender en tanke til deg[:(]

[&:][:(][:(][:(][:(]

Tenker på deg.

jeg vil også bare si at jeg føler med deg.
vet hvordan dette er, og det er vanskelig å gå igjennom...men jeg håper at det neste gang vil lykkes for deg!

Ville bare sende en stor trøsteklem. Sitter her å tørker tårer av medfølelse.
Synes det du har gått igjennom nå er verre enn hva de fleste må. Greit nok at det er mange som mister to ganger, men den operasjonen og manglende informasjon synes jeg var helt forferdelig.
Sender deg mange varme tanker og håper alt ordner seg for deg snart igjen.

Stakar deg da [:(] håper det går bra neste gang og masse lykke til.
Stor trøste klem

Føler med deg Lili!
Jeg får helt vondt av å lese det du har gjennomgått! Men jeg ber deg om å ikke gi opp!! Det gjorde aldri jeg! Har hatt 4 spontanaborter i løpet av to år..Det var en meget psykisk tøff periode, men jeg ga aldri opp. Det kan jeg takke meg selv for. Hjelpen og oppfølgingen jeg fikk, var ikke akkurat noe å skryte av...
Nå venter jeg et lite nurk i løpet av de kommende dagene. Har termin 20. desember. Jeg har hatt et helt problemfritt svangerskap. Helt utrolig.
Jeg sier ikke at det må fire sa til før det klaffer, det er jo absolutt ikke vanlig! Men jeg ber deg om å ikke miste håpet og motet!
Lykke til!!! Alle gode ting er tre!!!!
Stoor klem [:)]

Føler med dere......lykke til videre!!![:)]

vil bare sende varme tanker og klemmer din vei.. Håper at alle gode ting er 3 skjer for deg[:)]

klem

Uffamei. Dette var et langt og trist innlegg. Skjønner godt at du føler det slik. Kan ikke annet gjøre enn å si at jeg føler med deg og sender deg en god trøsteklem. Dette gjør vondt. Gi aldri opp håpet. Din tur kommer skal du se.

Lykke til

Veldig vanskelig å komme med trøstende ord i slike situasjoner. Veldig lei på deres vegne. Men ikke gi opp selv om det er lettere sagt enn gjort.

Tusen hjertelig takk for gode, varmende ord jenter!:-) Det føltes godt å dele dette med dere - og ikke minst er oppmuntrende ord som dette det beste plasteret på såret jeg kan få. Har tårer i øynene her jeg sitter. Takk!!! Godt å høre at jeg ikke er den eneste som aborterer mer enn èn gang, men jeg unner ingen å oppleve det. Det går litt bedre nå, tar èn dag om gangen. Forhåpentligvis så prøver vi igjen om ikke så lenge, og da SKAL den sitte! :-) En fin onsdags kveld ønsker jeg dere allesammen. Stor, takknemlig klem fra meg.

har ikke ord!

tenker på dere!

Tenker også på deg.

Varm klem og gode tanker.

Jeg føler med dere og ønsker dere all mulig hell og lykke med neste forsøk [:)] Håper inderlig at den sitter på tredje forsøk!! [:)] Trøste- og oppmuntringsklem fra meg [:)]

Back
Topp