jeg er så usikker...

dumidalia

Gift med forumet
beklager å buse inn på forumet deres på denne måten, men tenkte at noen kanskje kunne svare meg på noen spørsmål. vi har prøvd i 22 mnd, har hatt fire pergokurer, men ikke noe positivt resultat.

nå vil gynekologen min henvise oss til prøverørsbehandling, men jeg er så i tvil... jeg så for meg at jeg kanskje kunne få prøve flere pergokurer, siden jeg får eggløsning av de, eller at kanskje gyn ville gi meg metformin for å balansere litt hormoner og muligens få en vektreduksjon ( har BMI på 31...)

hvis jeg blir henvist til prøverør, kommer de ikke bare til å si at jeg må slanke meg først uansett?
hva ville dere gjort? føler det er litt dumt av meg å ikke takke ja til prøverør, vi ønsker oss jo veldig en baby!

hadde vært supert med noen innspill og tanker.. dere virker som en veldig koselig gjeng =)

Vi takket ja til prøverør, det var det eneste som kunne hjelpe oss. Jeg hadde mange kilo for mange, men ble aldri bedt om å slanke meg.

Å det glemte jeg, velkommen hit til forumet. [:D]

heisann. vi  er på prøverør og jeg har en bmi på 33, og er akkurat innenfor grensen ifølge legen da. så jeg sier bare : da har du ihvertfall prøvd[;)]

Mitt tips til deg er at du kan takke ja til å bli videresendt til IVF behandling. Det tar så ca 5 mnd før du får innkallelse.. Kanskje fortere andre plasser, sikkert individuelt... Men på de mnd kan du jo prøve å slanke deg litt hvertfall?![;)] Hvis du tror det er det som må til[;)]

Ønsker deg all lykke til[:)]

tusen takk for svar og gode ord. jeg heller mer og mer mot å takke ja.. men det er fryktelig vanskelig for meg å innse at barna våre ikke blir laget på naturlig vis, men på et sykehus. det er jo ikke førstevalget, akkurat.. men hvis det er det som må til er jeg villig. nå vil vi ha baby.

tusen takk igjen, dere er så gode=)

ORIGINAL: dumidalia

tusen takk for svar og gode ord. jeg heller mer og mer mot å takke ja.. men det er fryktelig vanskelig for meg å innse at barna våre ikke blir laget på naturlig vis, men på et sykehus. det er jo ikke førstevalget, akkurat.. men hvis det er det som må til er jeg villig. nå vil vi ha baby.

Skjønner godt hva du mener. Tenkte også sånn! Men så fant vi ut at skal vi bli foreldre så må det til.. Og nå angrer jeg ikke i det hele tatt. [;)] Er selvfølgelig ikke like godt som den naturlig måten, men det kan man bare ta igjen[:D]

ORIGINAL: Ida82

ORIGINAL: dumidalia

Skjønner godt hva du mener. Tenkte også sånn! Men så fant vi ut at skal vi bli foreldre så må det til.. Og nå angrer jeg ikke i det hele tatt. [;)] Er selvfølgelig ikke like godt som den naturlig måten, men det kan man bare ta igjen[:D]

hihi, det er jo også sant[:)] vi hadde oss en prat i går, jeg skal ringe gynekologen i morgen og snakke med han. skal spørre om jeg kanskje kan gå på metformin mens vi venter.. så på fritt sykehusvalg sine sider at det var 24 uker ventetid på det aktuelle sykehuset... hjelpe meg!

Hei Dumidalia!
Husk at alle her inne er innstilt på å få barn på den "unaturlige måten". Da kan det virke litt sårende når andre ser på det som er så stort nederlag. Jeg bare nevner det. Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!

ORIGINAL: marimari

Hei Dumidalia!
Husk at alle her inne er innstilt på å få barn på den "unaturlige måten". Da kan det virke litt sårende når andre ser på det som er så stort nederlag. Jeg bare nevner det. Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!

beklager virkelig, men det var ikke meningen å såre eller støte noen. jeg er jo også innstilt på det, selv om det ikke var slik jeg helst ville det. tror nok ikke jeg er alene om den følelsen av nederlag uansett.
takk for lykkeønskninger.

Hiv deg på assistert befruktning. Det er ikkje noko nederlag i det heile. Og ungane vert veldig fine  [:D]

Det er ikkje noko å venta etter. Dessutan er det mange legar som ikkje vil at du skal gå for lenge på Pergo. Det er visst ikkje noko bra. Seier eg som gjekk på det meir eller mindre i over eitt år. Det hjalp ikkje det minste.

Lukke til

Back
Topp