jeg er så sur!!

addi

Forumet er livet
etter jeg har lest her at flere har allerede fått time til ordinær UL begynnte jeg og tenke hvorfor jeg ikke har fått noenting. Vet at dem vanligvis sender oss veldig rask. Så har jeg bare ringt til sykehus i dag og min mistanke blir bekreftet. Hun drittkjæring av en lege som har ikke gjort noenting da jeg var på svangerskapskontroll har ikke en gang send henvisning til sykehus! Så hvis ikke jeg hadde ringt i dag og spurt etter, hadde jeg ikke fått noen ordinær UL i de hele tatt! Jeg er så sur! Hva slags lege er den dama? Til henne skal jeg ALDRI gå igjen!
Så når har jeg ordnet med time selv, fikk da time uten henvisning den 1. oktober

Er det mulig??!!! Nå ble jeg skikkelig sur på dine vegne. Hater at enkelte leger ikke klarer å sette seg inn i at det å være gravid er noe stort for oss som er gravide og derfor sørger for at det skal gå så smertefritt som mulig!!

Uansett, bra at du fikk ordnet opp i det selv[:)]

Hvor lang tid er det vanlig at det tar før man får dato? Er like spent hver dag når jeg kommer hjem fra jobb og ser i postkassen.. er gått 2 uker imorgen siden fast legen min sa hun skulle bestille.. [:o] 

ORIGINAL: Lovee

Hvor lang tid er det vanlig at det tar før man får dato? Er like spent hver dag når jeg kommer hjem fra jobb og ser i postkassen.. er gått 2 uker imorgen siden fast legen min sa hun skulle bestille.. [:o] 

samme med meg, har heller ikke fått, iløpet av 14 dager..

Bra det iallefall ordnet seg for deg addi, selv om det er utrooolig kjedelig at legene ikke klarer å gjøre jobben sin!

Det tok ca to uker fra jeg sendte søknad til jeg fikk brev med ul-time i posten. Håper det kommer til deg og Cameleon snart[:)]

sist tok det bare en uke, derfor blir jeg jo mistenksom da jeg ikke fikk noen brev denne gangen

ok.. blir gal av å vente. får holde ut et par dager til og hvis jeg ikke hører noe da så ringer jeg selv jeg og [;)]

ORIGINAL: Tre blir fire

Er det mulig??!!! Nå ble jeg skikkelig sur på dine vegne. Hater at enkelte leger ikke klarer å sette seg inn i at det å være gravid er noe stort for oss som er gravide og derfor sørger for at det skal gå så smertefritt som mulig!!

Uansett, bra at du fikk ordnet opp i det selv[:)]

ja samme sier jeg

ikke lenge til 1 oktober[:D]

arrg for en lege!![:@]
er noen som aldri skulle fått jobb innenfor helse![:'(]
godt du fikk ordnet deg time da[:)]

ORIGINAL: camillajenta86

arrg for en lege!![:@]
er noen som aldri skulle fått jobb innenfor helse![:'(]
godt du fikk ordnet deg time da[:)]

Signerer.
Jeg fikk brev om fødeplass og UL etter bare 1 uke og det i fellesferien. Imponert ble jeg!

Herregud for en lege.....

Men fint du fikk time allikevel da, og så raskt!!![;)]

jeg var og fikk bekreftet graviditeten på en mandag, tilbake igjen på tirdsag for GU,å tappe blod og legen fyllte ut masse skjema og sendte til sykehuset + fikk helsekortet. Fredag fant jeg innkallelse til ordinær UL i postkassa[:)]
Skal dit på dagen 1år siden dåpen til knerten:)

Jeg fikk helsekort og alt da jeg var i uke 8, siden dette er nytt for meg. Når skal jeg søke?
er 12+1...

Jeg har byttet fastlege og skal dit neste torsdag, skal jeg vente med å bestille til jeg har snakket med
ho? Det er vel ikke vanlig å ordinær UL før i uke 18 el 19? Eller har jeg misforstått?

i dag orket jeg ikke å vente lenger. ringte for å høre om de hadde motatt henvisning fra legen min før i dag og det hadde de ikke[:@][:(][:@][:(] de sa jeg måtte ringe legen min for at de skulle sende henvisningen - kunne ikke bare gi meg en time [:(]

så da ringte jeg og sa det til de. er så lei meg.. har stormet til postkassen hver dag for å se når timen min er så har ikke de fått fingen ut og sendt henvisningen engang etter 2,5 uke!! Dårlig gjort.. [&o] håper virkelig ikke det er sånn at jeg må vente i enda en evighet før jeg får brev denne gangen. er 13 uker imorgen og legen min sa hun skulle prøve å få time til uke 18, men nå får jeg sikkert ikke før i uke 20.. grrrrrrrrrrrr

når jeg var på ultralyd sist så sa de at de skulle sette opp en time til ordinær ultralyd og sende brev om når det blir. men har heller ikke fått noe.

i dag orket jeg ikke å vente lenger. ringte for å høre om de hadde motatt henvisning fra legen min før i dag og det hadde de ikke[:@][:(][:@][:(] de sa jeg måtte ringe legen min for at de skulle sende henvisningen - kunne ikke bare gi meg en time [:(]

så da ringte jeg og sa det til de. er så lei meg.. har stormet til postkassen hver dag for å se når timen min er så har ikke de fått fingen ut og sendt henvisningen engang etter 2,5 uke!! Dårlig gjort.. [&o] håper virkelig ikke det er sånn at jeg må vente i enda en evighet før jeg får brev denne gangen. er 13 uker imorgen og legen min sa hun skulle prøve å få time til uke 18, men nå får jeg sikkert ikke før i uke 20.. grrrrrrrrrrrr

er bare så frekt at de glemmer og bestille og så skal det gå ut over pasienter, forsår bare ikke hvordan det går ann. De har jo mange timer som du bare kan få , som er spart til noe annet

ORIGINAL: SecondTimeAround

Skjønner ikke at flere ikke går til gynekolog istedet for fastlegen??? Da bestemmer man nemlig SELV! ;)

Jeg går til gynekolog, og bestemmer SELV når jeg vil ha kontroll og ultralyd! Jeg er 12 uker på vei nå, og har allerede hatt 3 ul... Først innvendig ved 6 uker for å utelukke graviditet utenfor livmoren. Så innvendig ved 8 uker for å sjekke at hjertet slo. Og sist i dag, utvendig, hvor vi fikk se en aktiv liten krabat som viftet med både armer og bein og hoppet rundt som en propell!! :D Neste time har jeg bestilt om 6 uker, for det er da det er størst sjanse for å finne kjønnet. :)

Kontroll med ultralyd og bilder betaler jeg kun 150,- for...

ehm. jeg har vært på 4 ultralyder. og det var gynekologen jeg var hos sist, på sykehuset, men fikk da ikke bestemme selv likevel.....

ORIGINAL: SecondTimeAround

Skjønner ikke at flere ikke går til gynekolog istedet for fastlegen??? Da bestemmer man nemlig SELV! ;)

Jeg går til gynekolog, og bestemmer SELV når jeg vil ha kontroll og ultralyd! Jeg er 12 uker på vei nå, og har allerede hatt 3 ul... Først innvendig ved 6 uker for å utelukke graviditet utenfor livmoren. Så innvendig ved 8 uker for å sjekke at hjertet slo. Og sist i dag, utvendig, hvor vi fikk se en aktiv liten krabat som viftet med både armer og bein og hoppet rundt som en propell!! :D Neste time har jeg bestilt om 6 uker, for det er da det er størst sjanse for å finne kjønnet. :)

Kontroll med ultralyd og bilder betaler jeg kun 150,- for...

Tror ikke det fins noe slikt (billig) tilbud de fleste steder. Skal man det her er det gjerne privat å man må ut med 600-1000 kr for en UL.

Ja jeg har vært på 2 ganske tidlig. første var på "gøy" og andre fordi første gang ikke var så gøy likevel og jeg måtte inn for å se om hjerte slo eller om babyen var død. men begge de timene betalte jeg nesten 1000 kr for (hver).

Back
Topp