Jeg er så redd :-(

mamma2be89

Betatt av forumet
Vi hadde en traumatisk opplevelse snart. Var gravid i uge 21 og måtte avslutte svangerskapet på grunn av alvorlige feil. Jeg er nå gravid igjen 4+5. Er veldig glad for dette da det var dette vi ville, men jeg klarer ikke kose meg å slappe av. Er så redd for spontanabort eller at det samme skal skje igjen :-( noen forslag til å få bort tankene? :-(

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Ja, men må vente til uke 12. Kanjeg høre om jeg kan få enda tidligere? Jeg vurderer å betale selv hvis ikke :-) bare for å roe meg litt :-)

Hei! Sniker litt her.
Har opplevd det samme som du og jeg får en god oppfølgning. Ble sendt til første ul i uke 6 og igjen i 13, 14, den ordinære pluss en ekstra ul.. Etter det klarte jeg og roe meg ned og takket nei til flere ul.
Er nå snart 28 uker på vei og angsten for at det kan gå galt igjen kommer enda. Kan si at jeg sjekker enda om det er blod på papiret, etter hvert dobesøk. Trur ikke du blir kvitt redselen, men prøv så godt du kan å slapp av og tenk positivt.. Vet det ikke er lett, men det er verdt det! :) *klem*

Takk for svar :-) hva jore du for å få så todlig ul? Jeg har fått beskjed at jeg skal få min første i uke 12. Jeg er jo så lykkelig for at jeg er gravid igjen, men er nervepirrende også. Men som du sier så må jeg bare prøve å nyte dette :-) og at tankene kommer, det må de få låv til :-) lillegutt er ikke glemt <3

jeg er i samme båt som deg kiha :( men jeg syns det høres veldig rart ut at du ikke skal på tidlig ultralyd. hadde gutten din feil de ikke finner årsaken til eller kromosomfeil?

Gutten min hadde alvorlig hjertefeil, så sånn egentlig kan de jo ikke se noe før i uke 12 så er vel kanskje derfor jeg ikke skal inn før?

Takk for svar :) hva jore du for å få så todlig ul? Jeg har fått beskjed at jeg skal få min første i uke 12. Jeg er jo så lykkelig for at jeg er gravid igjen, men er nervepirrende også. Men som du sier så må jeg bare prøve å nyte dette :) og at tankene kommer, det må de få låv til :) lillegutt er ikke glemt <3

Jeg slapp å ordne noe selv, dem sendte meg fra den ene til den andre uten at jeg trengte å spørre engang. Men så har jeg mistet par ganger og dem ville ha meg oftere på kontroll..
Var også så lykkelig når testen var positiv igjen etter senaborten at jeg gråt gledestårer i sikkert en time, skjelva halve dagen og gikk å smilte for meg selv! :) Var en utrolig god følelse!
Går nok så bra denne gangen skal du se! :D Sender deg en tonn med gode tanker og klemmer! :) Prøv å slapp av og nyt graviditeten! :)

Gutten min hadde alvorlig hjertefeil, så sånn egentlig kan de jo ikke se noe før i uke 12 så er vel kanskje derfor jeg ikke skal inn før?

okey. barnet mitt hadde kromosomfeil, så jeg må på tidlig ul for å tidsfeste hvor langt jeg er på vei, siden det er en så kort tidsperiode de best kan se feil. de tar ingen sjanser på å miste den luka på en måte.
men hvis du sier til legen din at du er nervøs så får du tidlig ul du og. det har du krav på

Jeg tenker at sånt skjer sjelden med samme person to ganger. Om det er en beroligende tanke?

Ei venninne av meg er gravid nå i 30 uke og alt er helt fint. Forrige graviditet måtte avsluttes i uke 20 pga at babyen kom til å dø i magen allikevel. Men ingen tegn til noe av det samme denne gangen.

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3

Tusen takk for beroligende ord :-) jeg får bare høre på dere å prøve å tenke positivt :-) dere er fantastiske :-) takk :-D

Back
Topp