Jeg er så lei.

Bonus2+1

Forelsket i forumet
Nå er det rett før jeg går i kjelleren kjennes det ut som.
Jeg er så utrolig sliten og lei, og ser så sort på uken som kommer.
På Fredag gikk slimproppen, på lørdag og i går hadde jeg en episode hver dag med greit med blod på papiret (ingen friskt blod i bindet bare brun og rosa utflod uten slim).
Sammentrekninger lørdag og søndag kveld og natt med 5-10 minutter mellomrom, og begge gangene veldig sikker på at nå er det noe på gang.
Stått opp i 3 tiden fordi det er ubehagelig å ligge i sengen å vri seg, ergo lite søvn på toppen av det og sovnet litt på sofaen i 5-6 tiden begge dagene.
På morgenen og formiddagen har sammentrekningene roet seg mange hakk igjen, på det verste har de ligget på 4-5 på smerteskalaen (kraftige mens smerter ser jeg på som en 2.er for å sammenligne med dette, i og med at jeg vet at fødselen vil bli hundre ganger verre enn mens smertene)

Nå kommer barna til mannen hjem i dag, men han har jobb hele uken og jeg har sagt hele sommeren at jeg skal ha de mens han er på jobb (8 og 10 år gamle så de klarer seg fint selv) men jeg ser så sort på det, humøret mitt er skikkelig på bunn nå og jeg ser for meg at jeg aldri vil komme i fødsel, på toppen av det hele skal jeg da ha dårlig samvittighet for at jeg ikke kan ta med barna på gøye ting denne uken fordi jeg er totalt utslitt og ikke har noe å gi :(

Nå vil jeg bare at sammentrekningene enten skal gi seg helt slik at jeg kan skjønne at det ikke blir noe, eller ta seg opp slik at det blir fødsel, så fort jeg er i aktivitet øker smertene til 4 ish og så fort jeg legger meg ned roer det seg til 2-3 og kommer sjeldnere, mye nedpress på toppen av det hele.
Og en mann som blir sliten av at jeg ikke er sprudlende og blid hele tiden lenger :(

Nå føler jeg bare for å legge meg ned å grine :(
Og jeg har ingen andre enn babyverden å sutre til på toppen av det hele, for når jeg åpner kjeften til de rundt meg får jeg beskjed om at <baby kommer når hun er klar> noe jeg er veldig klar over..

Uff, ikke greit å gå slik... Når har du termin?

Uff, ikke greit å gå slik... Når har du termin?
Har termin 11. august, så er eksakt en uke til i morgen :(
Mens terminen er 5. da så jeg holder en knapp på den :P

Har termin 11. august, så er eksakt en uke til i morgen :(
Mens terminen er 5. da så jeg holder en knapp på den :p
Får satse på det, slitsomt å bare gå og vente.
Ungene skjønner det nok hvis de får det forklart, de er gamle nok til å underholde seg selv mens de venter på blomsten din. :) Lykke til!

Får satse på det, slitsomt å bare gå og vente.
Ungene skjønner det nok hvis de får det forklart, de er gamle nok til å underholde seg selv mens de venter på blomsten din. :) Lykke til!
joda de forstår nok, hadde de for en uke siden også mens mannen var på jobb, men er så vondt når jeg ikke klarer å gi noe, hverken på humør eller opplevelse fronten.
Jeg gikk rundt sist og hadde konstant dårlig samvittighet fordi det ble mye tv og film, og nå blir det jo bare enda mer hvis jeg skal gå med disse taka hver dag og lite søvn på natta på toppen av det hele :(

Skjønner veldig godt at den er kjip! Har du noen som du kunne ringt som kanskje kunne funnet på et eller annet med barna, eller holdt dere litt med selskap?
Sender over en god klem :)

Barna kan jo dra og besøke venner, så kan du få slappet av. Klem

Synes det høres ut som fødselen snart er i gang. Hvil deg og spar på kreftene. Det er værre å være utslitt når fødselen begynner enn at ungene ser litt mye tv i 2-3 dager. For alt du vet kan det bare være en dag ;) Spis mat som gir næring og energi. Lykke til:)

Fortell alt dette til mannen din, så han vet hvordan du har det. Så får han fortelle videre til barna sine og de får lage en plan sammen for uken. Og 1. Prio hele uken er at du skal hvile :)

Hørtes nøyaktig ut som meg for 6 år siden. Da hadde jeg gått slik i 2 uker, og hadde enda en uke igjen. Maserier kalte de det, men fikk en veeeeldig rask fødsel da :p

Er du forstoppa forresten? Prøv en mikrolaks i så fall. Men hør med jordmor først =)

Ikke ha dårlig samvittighet! Hvis ingen andre lar deg "slappe av" så må du bare la deg selv gjøre det! Du er snart fødeklar, jo! Hva kan man forvente? Barna klarer seg. Dette er bare en bitteliten periode av et laaaangt liv! Ingen som kommer til å henge seg opp i det. Så bare slapp av og ikke tenk på samvittigheten. Lykke til! Håper lille kommer snart! :D

Er du forstoppa forresten? Prøv en mikrolaks i så fall. Men hør med jordmor først =)
Ja eller kanskje ikke helt forstoppet men sliter med å komme på do for det er så mye press på tarmen at jeg har fått hemorider som "sperrer" åpningen litt :(

Usj, så slitsomt! Sender en klem!

Først og fremst: Ikke gidd å ha dårlig samvittighet. Her må du bare være ærlig med deg selv, med mannen din og med ungene; du er allerede på vei til å bli utslitt og du går med ganske konstante smerter. Ungene kan vel se så mye film og TV de vil, spise litt enkel mat (ting de liker), spille TV-spill osv, de dør ikke av en uke med sånt. Som helsesøster her sa når jeg hadde to tunge uker foran meg: "Det er ikke disse to ukene som skaper livslange vaner". Snu det heller til å være en god unnskyldning til å gjøre ting man ellers ikke ville syns var greit. Lenge leve wienerpølser i lompe til middag! :D

Ellers hjelper det kanskje ikke å si at det høres ut som om du er veldig nær fødsel...? Har du en jordmor med litt ekstra tid du kan snakke med? Kanskje hun kan undersøke deg og evt strippe deg litt? Her tilbydde jordmor modningsakupunktur da jeg ble utålmodig. Er det en mulighet?

Uansett, vær snill med deg selv nå, ellers er du jo utslitt før fødselen er ordentlig igang! Varme dusjer, fotbad, god mat.. Det du vil! Kanskje det beste er å ligge under et teppe på sofaen og se film med ungene? :) Lykke til med alt sammen! Snart, SNART er det over! :)

Usj, så slitsomt! Sender en klem!

Først og fremst: Ikke gidd å ha dårlig samvittighet. Her må du bare være ærlig med deg selv, med mannen din og med ungene; du er allerede på vei til å bli utslitt og du går med ganske konstante smerter. Ungene kan vel se så mye film og TV de vil, spise litt enkel mat (ting de liker), spille TV-spill osv, de dør ikke av en uke med sånt. Som helsesøster her sa når jeg hadde to tunge uker foran meg: "Det er ikke disse to ukene som skaper livslange vaner". Snu det heller til å være en god unnskyldning til å gjøre ting man ellers ikke ville syns var greit. Lenge leve wienerpølser i lompe til middag! :D

Ellers hjelper det kanskje ikke å si at det høres ut som om du er veldig nær fødsel...? Har du en jordmor med litt ekstra tid du kan snakke med? Kanskje hun kan undersøke deg og evt strippe deg litt? Her tilbydde jordmor modningsakupunktur da jeg ble utålmodig. Er det en mulighet?

Uansett, vær snill med deg selv nå, ellers er du jo utslitt før fødselen er ordentlig igang! Varme dusjer, fotbad, god mat.. Det du vil! Kanskje det beste er å ligge under et teppe på sofaen og se film med ungene? :) Lykke til med alt sammen! Snart, SNART er det over! :)

Du har nok rett i at ikke disse ukene lager vanene, heldigvis :P
Har pratet med ungene men de er rastløse og irritable de også for tiden når det skjer så lite og de har ferie, så det går i en sur guttunge som ikke kan bli kjørt hit og dit og som jeg ikke orker å sparke ball med i hytte og pine, en jentunge som er irritert fordi broren plager henne og en bonusmor som er sliten, har vondt, utålmodig og dritt lei.
Ja og en mann som klager på at han er så lei av å gå slik å vente stakkar :P

Håper det nærmer seg, men mister litt troa når det holder på slik.
Jeg håper bare at barna skal oppføre seg resten av dagen og uken, hvis ikke så blir jeg gal.
I går lå de å grein i kor i 2 timer fordi de savnet moren som de nettopp kom fra, fordi at det var for lyst, og fordi at de ikke fikk se film kl 23 på kvelden.
Må vel nesten ta med at de hadde sittet oppe til 02 dagen før hos moren og var temmelig overtrøtte også, så da var det like før jeg satt de i bilen og leverte de tilbake til mor :P

I morgen har jeg gitt klar beskjed om at det ikke blir noen planer, da får de sitte oppe å se på det de vil eller gjøre det de vil, så lenge jeg kan få fred og ro nede..
Og hvis det fortsetter slik som i går og i dag så ber jeg mannen være hjemme fra jobb etter hvert, for nå orker jeg snart ikke mer :(

Back
Topp