jeg er så lei

vevina

Forumet er livet
av å være "redd" for mat[&:]
jeg er nok av den typen som er ganske nervøs og bekymret av natur, har alltid vært sånn.

men nå tar jeg meg i å gå å kikke på alt jeg kjøper i butikken og se hva det inneholder og spørre meg selv, er det trygt å spise det her??
det blir ganske slitsomt i lengden.
jeg holder meg helt unna spekemat og mat som ikke er gjennomstekt, som roastbeef som jeg ELSKER[8D]
og sørger for at alt av melkeprodukter er pastaurisert.
men så er det terk mat da, hva er terk mat?? kan jeg spise taco liksom det er jo ikke så sterkt med rømme på og sånt.

og i dag fant jeg endelig et pålegg jeg hadde lyst på(har sliti litt med matlysten) sånn baguett salat, kylling og karri, spiste to herlige rundstykker med dette, og etterpå fikk jeg kjempe dårlig samvittighet fordi det er jo karri oppi, den er jo litt "sterk"?? eller?
huff[&:][8D]
flere som er sånn om dagen? jeg er jo nesten over hysterisk[:'(]

Ikke stress med det. Du kan spise alt, gjør ikke noe om det er sterkt. På slutten kan det sette i gang fødselen med sterk mat da.. Jeg spiser og tenker ikke så mye over det. Men, merker jeg ikke er like stressa denne gangen som sist.

prøver å roe meg ned litt[:)]
huff tenk hvor overhysterisk jeg kommer til å bli når babyen kommer[&:]
hehe, takk for svar
jeg prøver å tenke sånn, at så lenge jeg holder meg unna spekemat o gupastaurisert melk så går det vel greit, men man blir liksom bombadert med alt man må holde seg unna[8D]

Klart du kan spise sterk mat, gravide foretrekker ofte det, fordi man får litt nedsatt smakksans.

Dersom man er fødeklar sies det at steeerk mat kan bidra til å sette det igang, men det setter ikke igang noe om du ikke er klar, så kos deg med sterk mat du. Noen får halsbrann av det, men det finner du ut av.

Forhold deg til matrådene på matportalen du, det er de medisinsk begrunnede. Og der står ikke at sterk mat er farlig.

Heh, jeg er så vant til å unngå alt mulig pga migrenen min, at jeg tenker knapt over det i forhold til graviditet.

Mygla oster liker jeg ikke, og spekemat unngår jeg, og krabbe.

Det skal være de største synderne tror jeg, så resten tar jeg helt med ro...

Men jeg er forholdsvis avslappa i forhold til det å være gravid..

Det er ikke bra å gå rundt og være stressa og nervøs heller nemlig [;)]

spis å koooos deg!!! du kan jo spise d meste, bare pass på dato og sånn... går så fint så... karri er nada farlig, ingen krydder osv er farlig.... jeg spiste MYE sterk mat sist svangerskap... heilt topp... [:D]
jeg tenker at visst vi spiser veriert og narmalt, så får jo babyen samme at inn.... og dermed, vant til ymse når den kommer ut, så ikke den reagerer på alt i morsmelka.... min teori da... hehe...[:)]

Oisann, det hørtes slitsomt ut å ha det sånn.

Kanskje det blir bedre hvis du leser mer, og prøver å finne ut HVORFOR ting er eller ikke er farlig å spise. Da blir det kanskje lettere å vurdere om det er noen reell risiko??

Sender trøsteklem!

takk :)
problemet er vel at jeg leser litt for mye rart, finner ulike artikler osv på nett.
men er vel lurt, som skrevet over her å forholde seg til matportalen e.l.
[:)]

Back
Topp