Jeg er så hissig på barnehagen!

WZ

Glad i forumet
Da snakker jeg om minsta sin barnehage (De går jo ikke i samme nå vettu...)

I dag henta jeg Jenny i barnehagen en del tidligere enn vi pleier.
Jeg skulle på jobb, T var på jobb og skulle videre på kurs. Mamma skulle passe begge her hjemme. Hun var litt usikker på veien fra Jenny sin barnehage og til Marcus sin barnehage, så da henta jeg henne ca halv to.
Jeg var forbredt på at hun sikkert lå og sov og at jeg måtte vekke henne, men jeg var IKKE forbredt på det synet som skulle møte meg!

Da jeg kom inn ble jeg møtt av den kjempesøte assistenten. Hun satt på hovudrommet og leste for noen barn. Inne på kjøkkenet satt en av de andre og kutta frukt.
Jenny sover i vinterhagen som er ut fra kjøkkenet.
Jeg vil anslå at den holder ca 10 grader, eller noe i den dur.

Hun har en Odenwalder Lammy dunpose, altså lammeskinn i bunnen og dun i resten av posen, i en simo kombivogn.
Assistenten lurte på om hun skulle vekke henne, men jeg sa at jeg kunne pakke sammen tingene hennes først for så gå å vekke henne selv, siden jeg likevel var der..

Da jeg kom bort til vogna fikk jeg sjokk!
Det er som sagt ca 10 grader der inne. Foran åpninga på kalesja hang det et FLEECETEPPE! ikke nok med det, det hang bretta dobbelt!
Jeg røska det av, og der lå lille prinsessa og kokte!

Hun har alltid på seg ullbody og ullstrømpebukse nå når det er så kaldt, og i dag hadde hun en tunika og en jeanstights over der.
Hun hadde fremdeles på seg dette, pluss at de hadde tatt på henne hjemmestrikka ullbukse og ullgenser og den tykke Reima vinterlua som hun bruker ute!
Herregud, det er jo like mye klær som hun har på seg i vogna når det er 10 minusgrader ute. Da har hun skjerf, jakke og votter i tillegg siden hun sitter, men har samme pose i vogna som vi triller til og fra barnehagen!

Jeg ble så satt ut at jeg ikke klarte å si noe, men jo mer jeg tenker på det jo mer forbanna blir jeg!

Hun har en tynn hjelmlue i ull liggende på plassen, samt en tynn strikkejakke. Jeg har sagt at hun kan sove med dette i vogna, og har i god tro trodd at hun faktisk gjorde det!

Og ikke nok med det!
Hun var ikke festa med seler i vogna!!!!!
Da hun begynte i barnehagen hadde hun en tynnere pose, men etterhvert som det ble kaldere så tok vi med lammyposen, og jeg har selv festa den i vogna og da tredde jeg selene gjennom hullene i posen!
Tenk hvis hun hadde våkna og reist seg opp? Da hadde hun jo flydd rett på trynet i betongen! De har jo ikke øynene på vognene hele tiden heller. Hun som satt på kjøkkenet innenfor vinterhagen satt med ryggen til, så hun hadde jo aldri sett det hvis det hadde skjedd..!

Jeg er så fly forbanna og angrer selvfølgelig på at jeg ikke sa noe da, men jeg kommer helt klart til å ta det opp på mandag!
Men, hvordan gjør jeg det?
Rett til pedlederen i garderoben ved levering? Hvis ikke pedlederen er der når jeg leverer, er det greit å ta det med noen av de andre?

Guuuuuuuuuud, jævla møkkabarnehage!!!

huff, skjønner godt du ble sinna. dette er jo galskap! skulle tro de kunne tenke litt selv, desverre er det de som kler på det samme uansett grader. tragisk.

jeg ville tatt det opp med ped.leder eller evt andre du føler deg vel å snakke med i bhg. kan godt si det i garderoben, vi gjør det rett som det er. kommer selfølgelig an på hvor mange det er i garderoben. si hva du vil hun skal ha på og at du forventer at de følger din ønsker, fortell også om din opplevelse i går og at du aldri vil de skal gjør det igjen!!

Lårdi lård! [&:]
Jeg syns faktisk også de av og til kler for mye på Hannah i bhg. At hun har to ullbukser betyr ikke at hun skal ha på seg begge når hun skal ut![8|] Klarer jo ikke å bevege seg med alle de lagene....

ORIGINAL: suki

Fy flate WZ!! Kan jo ikke vært en person med særlig mye erfaring med barn som kunne ha gjort det der?? [X(] Skjønner du er sinna. Ta det opp med de til mandag!!

MHM!!!

Helt enig med de andre, dette bør du ta opp imorgen. Du kan si det til hvem som helst av de ansatte på avd. Forklar hva du vil hun skal ha på seg iverste fall de ikke forstår hva du mener..
Jeg jobber selv på liten avd. i bhg. og vi ville aldri ha kommet på å kle et barn som skulle sove i en god pose så masse klær i 10 + grader! [&:]

Back
Topp