Jeg er så fortvila! :(

razika

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Fikk barn for 8 dager siden, mitt andre.
Ammingen gikk jo som en drøm de første dagene, hun skjønte det med en gang. Men hun var gul og det ble bare verre. Ammet greit fram til dagen på torsdag, så har hun vært kjempetrøtt og ikke hatt energi til å suge. Har pumpet meg hver 3. time hele døgnet og gitt henne på flaske. Har masse melk og spreng hele tiden! Nå har endelig prøvene snudd, og jeg har fått henne til å ta puppen et par ganger. Men for det meste driver hun bare å sutter, kaver og kan ta den i munnen, men blir ikke noe greie på. Og så blir hun frustrert og jeg griner... :( Jeg er så sliten, og vil bare at hun skal skjønne dette. Nå er jeg også avhengig av å være hjemme nesten hele tiden pga pumpinga. Ikke det at jeg orker å gå ut, men hadde vel det om jeg kunne ammet og slappet av med det.. Noen gode tips??
Orker ikke mer snart! Men vil ikke gi opp heller. :(

Jeg ville kontaktet ammehjelpen. De kan hjelpe i slike situasjoner. Skjønner godt du er sliten!

Hjelpebryst er er alternativ for å forhindre sugeforvirring men samtidig gi babyen melk mens den ammes uten at den må "jobbe" så mye for melken. Du kan Google hjelpebryst og lese om det, tror også du finner noe om det på www.ammehjelpen.no ;)

Masse lykke til!

Jeg måtte bruke hjelpebryst i starten når han var sugesvak + skjold. Lærte seg da å suge på skjoldet etter noen dager, men klarte ikke suge på brystet ordentlig før han var 10 uker (han var skikkelig slappfis da :p ). Håper det går seg til for dere :)

Høres ut som sugeforvirring, hun har jo nå blitt vant til flaska og at det kommer fortere fra den.
Det er ulempen med flaske så tidlig.

Kontakt ammehjelpen, og ta en titt på hjelpebryst

Jeg har time på barselpol i dag heldigvis. Har veldig god flow på melka, er jo helsprengt, så når hun først får tak så går det greit. Men det er ikke hver gang, og tar gjerne 30 minutter å komme dit. :(

Ikke gi flaske men gi i kopp dersom du må gi utpumpet.

Hvordan gikk det på pol.klinikken?

Gikk bra. Fått et opplegg vi skal følge med kopp og sprøyte. Blir litt pes, men må gi det et godt forsøk. :)
Så bra:)
Fikk du hjelp til å legge til også? Hadde de noen teori på hvorfor hun kaver?

Så bra:)
Fikk du hjelp til å legge til også? Hadde de noen teori på hvorfor hun kaver?
Prøvde å legge til også ja, er ikke der det ligger. Hun er rett og slett sugeforvirret. Mente også at når hun får på 4-500 g til så er hun bedre rustet til å suge. Fortsatt godt under 3 kg.

Prøvde å legge til også ja, er ikke der det ligger. Hun er rett og slett sugeforvirret. Mente også at når hun får på 4-500 g til så er hun bedre rustet til å suge. Fortsatt godt under 3 kg.
Ja det har mye å si det. Eldste min var svak så sleit litt med amming der også. Veldig frustrerende. Men husker jeg tenkte "åja er det sånn terminfødte barn dier" når jeg fikk yngste.

Ja mente legge til som i at hun tok brystet :) Håper det går bedre straks

Back
Topp