Jeg er så dust!!

KriseKattaStrofe

Gift med forumet
Sensommerskattene 2023
I går kjøpte jeg meg doppler for å høre hjertelyden til lille bøllefrøet mitt og gjett hva.... jeg får det ikke til og nå er jeg redd og lei istedenfor, angrer på at jeg kjøpte den!!!

vet at legen min sa at de leiter ikke etter hjertelyden før uke 20 fordi babyen svømmer jo rundt og da er det ikke lett å finne hjertelyden.
Slik at det trenger ikke være noe galt, men skjønner at det er lett å uroe seg.
tenkte sjøl i går å kjøpe en slik dings men kanskje jeg burde la være.... :/

kan vel skape mer fortvilelse en gi ro denne dingsen vel :/

Huff kjære deg. Skjønner godt at du blir bekymret. Men husk på at livmoren din nettopp er kommet opp av bekkenet og at spiren ikke er mer enn 5-6 cm lang og at hjertet er kjempelite nå. Det skal mye til å treffe akkurat over hjertet med doppler så tidlig. Kanskje ligger mini lengre ned og inni bekkenet og da finner du jo den ikke. Til og med da jeg var rundt 24 uker på vei med storebror fant de ikke hjertelyden med doppler. Men da var jeg jo ikke bekymret fordi jeg kjente jo at han sparket :-)

Det går helt sikkert fint. Nettopp på grunn av dette vil jordmor ikke lete etter hjertelyd før etter uke 16. Blir du veldig bekymret så bestiller du deg en time til privat ultralyd for å roe nervene. 

Gulla83 skrev:
I går kjøpte jeg meg doppler for å høre hjertelyden til lille bøllefrøet mitt og gjett hva.... jeg får det ikke til og nå er jeg redd og lei istedenfor, angrer på at jeg kjøpte den!!!

Jeg har også kjøpt, fikk min i går jeg også. Jeg fann hjertelyden 2 ganger, men hørte den bare noen sekunder før jeg mista den. Fann den ganske langt nede, måtte nesten oppå skambeinet..under trusekanten iallefall.. Brukte laang tid på å finne den, så bare smør deg med tolmodighet! :)

Leit ganske langt nede og ha MASSE gel eller babyolje på. Flytt den saaaakte rund, og det kan ta en stund før du finner den. Lykke til, den dukker nok opp! :-)

Jeg var hos legen igår, er ca like langt på vei som du er.. Han fant heller ikke hjertelyden, så det er nok litt tidlig;) var på ul på mandag, og da sto alt bra til, så liv er det:) Husker i forrige svangerskap, så fant jordmor hjertelyden i uke 15, og hun sa at det var tidlig, og at hun ikke pleide å lete så tidlig etter den.. Men gjorde ett unntak, og fant den:) men gleder meg til jeg kan kjenne spark...slapper litt bedre av da...

Jeg finner den fortsatt ikke jeg men det er jo bare dumt av meg å prøve i grunn, på fredag skal jeg til jordmor uansett så kanskje hvis jeg smiler pent så kan hun prøve :)

Hjertelyd skal kunne høres fra uke 12 ca da livmoren vokser seg opp og over "skambeinet". Det kan være vanskelig å finne, men bare fortsett å prøv, å bruk mye gele. Vær tålmodig! <3 Du hører den nokk snart! :)

Jeg finner kun hjertelyden om kvelden når jeg har lagt meg i senga. da finner jeg den alltid med en gang på samme sted :)

hvor har dere kjøpt doppler?? link??

hadde doppler i forrige svangerskap .. lånte den bort og hun finner den ikke igjen :S

hvor har dere kjøpt doppler?? link??

hadde doppler i forrige svangerskap .. lånte den bort og hun finner den ikke igjen :S

Ja, du er dust! ;-)) Dette har jeg sagt fra uke  5 eller no at doppler bare er tull og skal ikke brukes i tide og utide etter anbefalning fra jordmor.

skjønner ikke greia.

Du, det er dager jeg heller ikke finner hjertelyden :) Og det kan ta LANG tid å finne. Fosteret er jo enda veldig lite og gjemmer seg pluss at den flytter mye på seg. Slapp av å prøv igjen en annen dag :)

Er du foresten helt sikker på hvor langt du er på vei ? Jeg var 14+1 da jeg var hos JM, hun sa hun kunne prøve å lytte hvis jeg lovet å ikke bli bekymret om hun ikke fant den. Hun fant den i et lite sekund så forsvant den igjen ;P Og hun sa at jeg neppe var kommet til uke 14 at jeg var i underkant, og det stemmer bra ifølge mine beregninger var jeg 13+5 :)

... Og har du prøvd flere dager og ikke finner eller at du blir kjempe bekymret så ringer du JM :)

Back
Topp