Jeg er så bekymret!!

lillegulli

Glad i forumet
jentene i juni13
Jeg var på rutine kontroll hos jordmor idag. Har hatt 2 dager hvor jeg har kjent veldig lite liv, og mye nedpress/kynnere i påska. Nå er babyen livlig igjen, men har forsatt mye nedpress.
Fikk beskjed om at hodet var festet, og at hun ikke kunne klare å rikke på det. Ble videre sendt til føden, men fikk ikke time der før i morgen. Hvor lenge kan hodet være festet før babyen kommer? Jeg fødte prematur forje gang. Er bare 29 uker på vei nå, og er liv redd for å få prematur igjen! Kan jeg gå helt til termin selvom hode er festet så tidlig?

Uff ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for at du ikke føder prematurt igjen.Ja du kan gå til termin for det og håper for din del at du gjør det :)

Hei!

Når det gjelder nedpressfølelse pleier en ta det på alvor, med å måle livmorhalslengden. Den vil oftest bli forkortet hvis der er fare for prematur fødsel.
Regner med at de har gjort det på kontrollen du har vært på. Det er tidlig når hodet fester seg så tidlig, men vi vet også at en kan gå lenge med et hode som er festet.
Håper de har tok dine bekymringer på alvor på kontrollen!

Lykke til videre!

Mvh jordmor Grethe

Her var hode festet i uke 27 da jeg var på føden for de mistenkte tidlig vannavgang, noe jeg hadde men bare fra yttre hinne så det skjedde ikke mer en at hinne nr 2 røk, vann randt ut og det klebret igjen.
Men gikk 8 dager over termin å han var ikke festet da jeg fødte... så selv om de er festet tidlig kan godt "løsne" igjen...

Back
Topp