jeg er sååå lei meg....

Tucha

Flørter med forumet
På mandag tok vi den tyngste avgjørelsen noensinne ,og avlivet den snilleste og godeste Chaosen vår.. [:(] [:(] Chaos var en staffordshire bull terrier gutt som ikke ble med en to og et halvt år.. Han slet veldig med allergi,og han ble desverre bare verre og verre.. Vi har prøvd ALT,men han responderte dessverre ikke på noen av det.. han begynte å få bivirkninger av kortinson (som var det eneste som hjalp litt)Til slutt hadde han nesten ikke hår igjen mange steder på kroppen og hadde klødde så forferdelig hele tden.. [:(] Stakkars gode gutten min!

Vi har et veldig godt forhold til dyrelegen (da jeg har jobbet der før) og han sa at var det mer som kunne prøves hadde han og vi såklart gjort det,men alt var prøvd ut..Dyrlegen orket ikke å avlive han selv,da han hadde blitt så glad i chaos.. Bare det sier alt om Chaos,alltid glad og god! Var så livsglad! Vi merket ikke på han at han hadde det vondt,men det var nok veldig plagsomt for han å klø seg hele tiden... Jeg håper og tror at vi tok den riktige avgjørelsen,men akkurat nå føles det ikke sånn... Er så fryktelig tomt her..Har gudskjelov en hund til,så det hjelper litt på sorgen det. Men det ser ut som han sørger litt å, da han bare vil sove og sturer..

Chaos var så utrolig snill og god,veldig glad i barn [:)] (rasen blir jo kalt "the nanny dog")Så jeg vet han og Theodor hadde blitt bestekompiser. De var allerede på god vei,da chaos alltid var der Theodor var.

Det ble litt langt og rotete skrevet,men det var godt å få det ut... diktet under forteller det meste syns jeg..

Jeg stryker over din gylne pels,
men halen din slår ikke mer.
Øynene dine er lukket igjen,
over øyne som ikke ser.
Ditt gylne hjerte har sluttet å slå -
aldri mer løpe, hoppe, gå-
Alt er slutt…., det er over nå
Jeg legger hodet mitt ned mot ditt,
og tårene drypper som blod.
Aldri mer skal det bli som før -
aldri mer ”oss to”.
Som isende kulde inni meg,
kjenner jeg noe dør med deg.
Jeg må reise meg, sier de, - jeg går mot en dør.
Der ute går livet videre som før.
Jeg snur meg – du ligger så livløs og stille.
Du kan ikke komme, selv om du ville.
Skriket vil ut, men jeg lukker min munn.

Hvem var det som sa ”Bare en hund”…..

Huff så trist.......[:(] man blir jo så glad i disse dyra.....

ORIGINAL: milla1986

Huff... husker hvor grusomt det var å miste hunden min. Hun ble 11 og et halvt år, så var jo gammel dame, men var utrolig trist likevel. Hun fikk hjerneslag og da var det ikke annet vi kunne gjøre enn å avlive. :(

Føler med deg og som milla sier så blir man jo så gald i dyra.

uff ja,det er det man blir.. Skulle ikke vært lov å blitt så glad i de! [:(]

ORIGINAL: Kastela

Huff... husker hvor grusomt det var å miste hunden min. Hun ble 11 og et halvt år, så var jo gammel dame, men var utrolig trist likevel. Hun fikk hjerneslag og da var det ikke annet vi kunne gjøre enn å avlive. :(

Føler med deg og som milla sier så blir man jo så gald i dyra.

Ja det er helt grusomt,værste jeg har vært med på! Like trist om de er unge eller gamle.. De er jo en stor del av livet vårt!

Uff...så tragisk...[:(][:(] Nydelig og trist dikt...[&o]
Sender deg en stor og god klem!![:)]

ORIGINAL: RonjaR

Uff, så trist da..[:(][:(]
Har selv en vovs.. blir jo så glad i de dyrene!! [:)]
Nydelig dikt..[:)]
Sender deg en god klem![:)]

ORIGINAL: RonjaR

[:(][:(]

Forferdelig trist, hunden er menneskets beste venn Gode varme klemmer til deg!

Jeg skjønner så godt hvordan du har det.
Vi måtte avlive min beste venn dagen før jeg kom hjem fra sykehuset med Elise, hun var blitt så dårlig, fått lungebetennelse eller kreft de var ikke sikker, men lungene var nesten helt tette og det var ikke noe mer å gjøre. Jeg gråt og gråt på sykehuset, og den dagen jeg kom hjem, regner med det er derfor jeg mistet melka. Savner henne noe helt grusomt, hun var som ungen min. Heldigvis går det lettere nå, Elise tar mye av oppmerksomheten min, den skjønne lille jenta mi <3

De som ikke har hatt hund, kan nok ha vanskjellig med å sette seg inn i hvor vondt der, men jeg kan, og jeg savner jenta mi så mye.
Føler så med deg, men du gjorde det rette. Sender over en stor klem fra en som føler med deg i sorgen.

Kjempestor klem til deg[:(]

mista schæfergutten min på 3 år brått i oktober, så vet hvor vondt det gjør[:(]

Huff, det er alltid trist å måtte ta den avgjørelsen. Savnet er så stort etter disse firbente barna. Måtte ta den ene hunden min i sommer, og savnet er der enda. Har en igjen nå, og han savner også. Mange varme klemmer herfra

Så trist å høre! Har selv en hund (boxer) som sliter ekstremt med allergi. Jeg adopterte henne da hun var ett år, fordi hun var så plaget at eierne ikke orket mer og vurderte avlivning. Hun hadde store blødende sår,lite pels og hadde det helt forferdelig. Hun har en kjempe bunke med veterinær papirer og har gått til alle mulige spesialister. Hun har hudallergi, pollenallergi og matallergi ++.Vi har prøvd alt.. og når er vi på siste utvei og bruker kortison . Det må hun bruke resten av livet (som blir litt kortere.. men forhåpentligvis mye bedre enn med kløe). Men det virker foreløpig.. håper bare ikke hun blir resistent mot det og må gjøre som deg... så du er ikke alene om å ha det problemet. Men det er jo helt forferdelig og måtte ta det siste steget. Så føler med deg

Så trist! [:(]

Jeg hadde Lucas, katten min i 16 år, det er 3 år siden han døde, og det føles som igår [:(]
Fikk tom en ny 6 mnd etter (helt lik) han fikk jeg ha i 2 år før han måtte avlives pga sykdom..
Man blir utrolig glad i disse pelsdottene!

klem til deg

ORIGINAL: Amoenus

Så trist å høre! Har selv en hund (boxer) som sliter ekstremt med allergi. Jeg adopterte henne da hun var ett år, fordi hun var så plaget at eierne ikke orket mer og vurderte avlivning. Hun hadde store blødende sår,lite pels og hadde det helt forferdelig. Hun har en kjempe bunke med veterinær papirer og har gått til alle mulige spesialister. Hun har hudallergi, pollenallergi og matallergi ++.Vi har prøvd alt.. og når er vi på siste utvei og bruker kortison . Det må hun bruke resten av livet (som blir litt kortere.. men forhåpentligvis mye bedre enn med kløe). Men det virker foreløpig.. håper bare ikke hun blir resistent mot det og må gjøre som deg... så du er ikke alene om å ha det problemet. Men det er jo helt forferdelig og måtte ta det siste steget. Så føler med deg

dette er som å høre om Chaos. Vi gikk også på kortison,det eneste som fungerte sånn passe. MEN han begynte å få skikkelig bivirkninger av de,for han måtte gå på så høy dose og forde så klødde han.. Han var konstant sulten,så han spiste masse småstein. Til slutt måtte vi gå til innkjøp av munnbind,så han ikke skulle spise så mye stein. Skrangla i magen når han la seg nå på gulvet [8|] Han ble skikkelig oppblåst på en måte,så han så skikkelig tykk ut, drakk sinnsykt mye vann så han måtte ut å tisse HELE tiden..er ikke bare bare med bivirkninger...
Får håpe din slipper unna det,og kan få et nesten kløfri liv [:)] Lykke til!

Tusen takk for støtten og de gode klemmene alle sammen [:)]

Vi som har mistet være gode venner, får tenke på at de har det godt i hundehimmelen/kattehimmelen og at vi møtes igjen ved regnbuebroen,som diktet under kaller det så fint...

Et sted finnes det en bro mellom himmelen og jorden…..

På denne siden av himmelen finnes det et helt spesielt sted: Regnbuebroen.

Når et dyr som har stått en av oss spesielt nær til slutt dør, begynner det sin vandring til Regnbuebroen. Der finnes det bølgende enger og åser hvor våre elskede venner kan løpe og leke sammen. Det er nok av mat, vann og solskinn der som sørger for at våre venner er varme og fornøyde.

Alle dyr som har vært syke og gamle får tilbake helse og styrke, de som har vært skadet eller lemlestede blir gjort hele og sterke igjen, akkurat slik vi minnes dem i våre drømmer om en forgangen tid.

Dyrene våre er lykkelige og tilfredse, bortsett fra en liten ting: Hver og en av dem savner noen som var svært spesiell for dem, noen de måtte forlate. Alle løper omkring og leker til den dagen kommer da en av dem plutselig stopper og ser mot horisonten… Blikket er klart og oppmerksomt, den ivrige kroppen begynner å skjelve. Plutselig løper han bort fra de andre, flyr over det grønne gresset så fort bena kan bære ham, fortere og fortere…

Han har fått øye på deg, og når du og din spesielle venn møtes klynger dere dere til hverandre i usigelig lykke, for aldri mer å skilles. Overlykkelig slikker han deg over hele ansiktet, hånden din kjærtegner igjen det elskede hodet, og ennå en gang ser du inn i disse trofaste øynene til denne vennen som så lenge har vært borte fra livet ditt, men som aldri forsvant fra hjertet ditt.

Så vandrer du og din spesielle venn sammen over Regnbuebroen….

Back
Topp