jeg er rasende*oppdatering 1*2*

*Fernet*

Elsker forumet
Kommer bærende inn på fastlegekontoret med min sønn på 4 år og et bein der kneskålen henger på siden,vet ikke om den er knekt eller ute av ledd, og blir avvist!!Legen ville ikke sjekke han engang!Jeg møtte opp uten avtale fordi det var UMULIG å få tak i de der,de tok aldri tlf!Må vente til 18 før de har tid!!!!Paracetamol og is er smertelindringen stakkaren får imens han venter.Jævla forbanna helsefaensnorge![:@]

1 Oppdatering

Da er jeg hjemme en liten tur.
Gutten min ble i natt innlagt på barneavdelingen pga beinet.Beinet er ikke brukket men noe er galt.De tror det kan være leddgikt.[:(][:(][:(]

Vi var på gangen og fikk ikke engang en seng før kl 01 i natt,gutten min har ikke sovet og heller ikke fått smertestillende.
2 oppdatering
blodprøvene har vist høy senkning,vet noen hva det vil si?vi har sovet her enda en natt.
Jeg er helt knekt,og det er han også.Han tar prøver og røntgen i ett her og JEG må holde han og tvinge han på plass når han hyler av smerte. De snakker om MR nå,og da må han i narkose.Er hjemme en liten tur for å slappe av siden jeg ikke har sovet siste døgnet,men jeg klarer det ikke,er så sint,frustrert og helt ute av meg selv.Mannen min er på sykehuset med han nå.

Har noen vært ute får akutt leddgikt hos barn?

Var vel kanskje endel andre tilfeller som var var mer alvorlig da kanskje?

ER DET MULIG?!?[:o]

hos fastlegen?Han hadde ikke engang pasient,han hadde tid til å snakke med skrankedame på bakrommet.Han kunne brukt 2 min og bestemt om han måtte henvises til røngten på sykehuset.

ORIGINAL: Qualitas

Tenk deg om en ørliten bit før du svarer..

ORIGINAL: *Fernet*

hos fastlegen?Han hadde ikke engang pasient,han hadde tid til å snakke med skrankedame på bakrommet.Han kunne brukt 2 min og bestemt om han måtte henvises til røngten på sykehuset.

aaaaah, tenkte legevakta jeg[:-]

ORIGINAL: Gollemor

ORIGINAL: Qualitas

Tenk deg om en ørliten bit før du svarer..

herregud da, jeg bare spurte. Trodde hun mente legevakta! Da hadde det faktisk vært naturlig hvis det var mange skader der!

Legevakta kanskje?

Det der hørtes drøyt ut! Jeg gjorde det samme selv, troppa opp med gutten på armen fordi de aldri tok telefonen.. han hylte å grein (var sikker på han hadde ørebetennelse), og fikk komme til med en gang legen var ferdig med neste pasient! Skulle bare mangle når man kommer på den måten.. med mindre alle andre som var der også hadde akutte tilfeller.. det veit jo kontordamene evt.

baklegen som de kaller det kommer bare om det er krise nok,noe de anslo dette ikke til å være.DET ER INGEN SOM HAR SETT PÅ HAN.og allikevel sier det ikke er akutt nok.Forklar det til en fireåring som vrir seg i smerte og vil at mamma skal ta det bort[:(][:(]

Vet ikke hvordan det er med legevakten hos dere? Er den bemannet døgnet rundt?? Jeg hadde reist dit jeg da.. Må si jeg blir overrasket over at legen ikke ville vurdere det mens dere var der...

Herregud, barn skal da bli prioritert??
Jeg hadde blitt rasende selv hvis det var mitt barn.

[&o]

Har dere ikke legevakt da? Eller er det slik liten plass, hvor fastlegekontoret ER legevakta?
Uansett dårlig[>:]

Mulig å ta han til sykehuset da, så de kan vurdere? (siden dere uansett blir sendt dit hvis legen finner det nødvendig, når h*n en gang får seg tid[>:])

hadde prøvd legevakta i stedet.

Skjønner du er forbanna, helse norge suger.
Når det gjelder barn burde de igrunn droppet det meste andre de hadde.
Skjønner virkelig ikke at det er mulig[:@]

Jeg hadde dratt rett til legevakten. Om den var stengt hadde jeg dratt på akuttmottaket.

ORIGINAL: tia85

Jeg hadde dratt rett til legevakten. Om den var stengt hadde jeg dratt på akuttmottaket.

ORIGINAL: tia85

Legevakten skal ta deg inn om du ikke kommer til hos fastlegen..

kjørte selvfølgelig rett til legevakten,som ikke har bemanning før kl 18,når vi har time.var bare en sykepleier der som synes synd på han og sa at ikke har lov til å avvise oss. TIlkallingslegen der er han fastlegen vi først prøvde å få til å se han på.Og han har bestemt at dette ikke er ille.

Back
Topp