Jeg er målløs:-O*ang senabort*

Labambie skrev:
Noen som vet hvordan senabort foregår? Må de fødes på normal måte? 

Fødes på en helt vanlig måte. En forferdelig påkjenning!
De setter igang fødselen med modningstabletter, så kommer det rier og vannet går.

I disse sakene, med abort etter uke 22 når fosteret er levedyktig etter å ha blitt født/abortert (vet ikke hva jeg skal kalle det), er det vel ingen tvil om at det er snakk om drap!

Da jeg tok abort i uke 15 fikk jeg en pille et par dager før som visstnok skulle stoppe utviklingen av morkaken. Vil ikke det si at babyen ikke får næring lenger, og dermed dør i mors mage? I og med at den skulle tas en viss tid før selve "fødselen" fant sted.
Jeg fikk ikke med meg så mye av informasjonen jeg ble gitt, da det var en høyst ufrivillig abort, så jeg håper noen vet litt mer om det.

2x 24November skrev:

Rebecca85 skrev:
Kjenner/vet om 2 personer som har fått innvilget abort i uke 19-20 og de hadde ikke stort annen grunn enn at BF gikk fra de om de ikke tok abort!!!

Jeg mener det da skulle vært et krav om at man måtte føde og adoptere bort barnet, abort skulle vært uoliv etter uke 12 om det ikke var alvorlig sykdom/feil på barn eller mor som gjør svangerskapet farlig!

vet og om en lignende sak. Der fant hun  ut at bf ventet barn med ei anna og, men syns likevel ikke det er grunn til abort i uke 22...

Det er hårreisende og helt bak mål om det er grunn nok til og få innvilget seinabortemoticon emoticon

*lykkeligst* skrev:

ms.bonita skrev:
det er en kvalm sak, uten tvil!! men eg syns det blir feil å kreve at abortmenda går av. dei fulgte lover fra 1975, som seier seg sjøl er hjelpesløst utdatert  med dagen medisinske framskritt.    syns også at etter uke 12, så burde de holde seg til garantert uforenelig med liv utenfor livmor for å godkjenne en abort.     for sånn som de tilfellene som kommer fram her, det er hårreisende!  viss gubben kommer med trusler om å gå fra deg viss du ikkje tar abort,(spesielt så seint i sv.sk) så er han ingenting å samle på! kan ikkje kalles en mann en gang! 

Men det går jo ikke, for flere alvorlige sykdommer kan ikke oppdages uten morkakeprøve eller fostervannsprøve, og det utføres ikke før uke 10. Så tar det litt tid å få svar på prøvene, vips er man i uke 12...

nei, eg meinte at det var greit etter uke 12 da. for det er ikkje alt en kan vete før uke 18 og det er nåkke eget. 

Back
Topp