mamat2prinsesser&4prinser
2007♡ 2009♡ 2012♡ 2018♡ 2021♡ 2023♡
VIP
Vi som prøver :)
September 2012
Novemberlykke 2018
Oktoberbarna 2021♡
Novemberfnuggene 2023
✨️Julestjernene2023✨️
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Du må nesten spesifisere hva linken dreier seg om...*Becca* skrev:
Uff, det er forferdelig å tenke på, men jeg tenker også på hvilket liv disse barna hadde fått. Man har ikke fått innvilget så seine aborter om det ikke var noe veldig alvorlig. Jeg tenker også hvordan har barnet det i en narkoman sin mage, eller kan vi kreve at ett incest offer på 14 år skal bære barnet frem? Uff, for noen forferdelige skjebner dette er, disse barna som måtte dø og de som måtte ta den seine aborten:(søteste skrev:
Uff, det er forferdelig å tenke på, men jeg tenker også på hvilket liv disse barna hadde fått. Man har ikke fått innvilget så seine aborter om det ikke var noe veldig alvorlig. Jeg tenker også hvordan har barnet det i en narkoman sin mage, eller kan vi kreve at ett incest offer på 14 år skal bære barnet frem? Uff, for noen forferdelige skjebner dette er, disse barna som måtte dø og de som måtte ta den seine aborten:(søteste skrev:
Det har jo gått om igjen og om igjen på nyhetene i morges... Kjenner at jeg blir helt dårlig av det.... De redder så små barn i den ene delen av sykehuset, og i den andre delen aborterer de dem, og venter i opptil en time på at de skal dø! I opptil en TIME lever barnet uten hjelp... Dette er friske barn, ikke syke barn som "uansett ikke ville overlevd"... Friske, sterke barn, som kjemper for å få leve....Morellskatten skrev:
|Frosken| skrev:
Enig, men jeg syns virkelig at barna har rett på et liv uansett. Man bør heller ha muligheten til å adoptere bort barna fra fødselen av. Det er MANGE som ikke kan få egne barn og adopsjonskøene er lange, så å finne gode foreldre burde vel ikke være så vanskelig.
Jeg er faktisk for abort, til og med etter uke 12, men at det ikke er mulig å gjøre noe før uke 22, DET syns jeg er rart. Jeg har selv fått innvilget en seinabort, og det tok nøyaktig to dager fra søknaden til aborten var utført, så det kan vel ikke være byråkratiet som tar tid heller?*lykkeligst* skrev:
De eneste grunnene jeg kan forstå til å vente så lenge som over halvgått svangerskap er om de finner foster uten hjerne på rutine ul i uke 18 eller noe, men selv da burde alt være "ferdig" før uke 20 egentlig... At barna pustet på egenhånd i nesten en time etter de var abortert virker på meg som at de faktisk var levedyktige, og da ser jeg ikke heeelt grunnen til abort så seint.
søteste skrev:
Jeg er faktisk for abort, til og med etter uke 12, men at det ikke er mulig å gjøre noe før uke 22, DET syns jeg er rart. Jeg har selv fått innvilget en seinabort, og det tok nøyaktig to dager fra søknaden til aborten var utført, så det kan vel ikke være byråkratiet som tar tid heller?*lykkeligst* skrev:
De eneste grunnene jeg kan forstå til å vente så lenge som over halvgått svangerskap er om de finner foster uten hjerne på rutine ul i uke 18 eller noe, men selv da burde alt være "ferdig" før uke 20 egentlig... At barna pustet på egenhånd i nesten en time etter de var abortert virker på meg som at de faktisk var levedyktige, og da ser jeg ikke heeelt grunnen til abort så seint.
Kanskje personen ikke vet at hun er gravid, vill ikke tro det osv? Jeg vet ikke hvordan incest offer eller voldteksoffere tenker. Og det at barna skal bli adoptert bort er jo en fin tanke, men hvordan er det da med barnet på 14 år som må fullføre ett svangerskap der en voksen har forgripe seg på det stakkars barnet? Og i Norge har foreldre veldig sterke rettigheter ovenfor barnet sitt, ingen som kan adoptere bort barnet til en tung narkomann om denne kvinnen ikke vill selv. Det er enormt mange barn i Norge som blir flyttet fra fosterhjem til fosterhjem fordi mor er narkomann desverre. Jeg synes det er helt grusomt at slikt skjer i Norge, men jeg har en visd forståelse for at det kan skje. Som de har presisert flere ganger at dette dreier seg om alvorlige tilfeller, det er ikke bare fordi det passer dårlig å få et barn. Jeg har tatt sein abort, og nemda godkjente vist min søknad på timen men dette var misdannelser på foster. Det er ikke noe byråkrati tror jeg.