jeg er ikke alenemor men jeg deler et barn med en alenemor!!

louis1

Glad i forumet
Min sambo har en datter fra før som idag er 9 når jeg ble sammen med sambo var hun 4.
På lasset om man kan si det slik var det jo selvfølgelig en mor som sågar er min sambo sin eks kone de har vært sammen i 11 år. Nå er det 8 år siden de ble skilt og den gang ikke som venner da bruddet var ønsket kun av 1 part.

Så da jeg ble kjent med min sambo var jeg jo klart skeptisk til denne eksen og mor til hans datter jeg var litt redd for om hun skulle like meg eller se meg som en trussel eller om hun ville lage bråk for oss.
De hadde jo vært skilt i 3 år når jeg kom inn i bildet så bruddet hadde ingenting med meg og gjøre.
Jeg avventet med og treffe moren før jeg viste at jeg ville satse på sambo og første møtet var skikkelig skummlet følte meg som en liten unge sto der usikker som alle hauger!!

Jeg lot henne få tid til og venne seg til at jeg var der! jeg respekterte hennes ønsker ihht datteren og la meg ikke oppi ting mellom dem som foreldre. Jeg var jo en av dem som hadde ansvaret for datteren så jeg spurte jo om ting og ga beskjeder men var veldig klar på mine grenser og på og ikke trampe inn i hennes område og leke MAMMA.

Nå har det jo gått mange år faktisk hele 5 år og idag har jeg blitt veldig god venn med min samboers eks vi er mye sammen og jeg anser henne som en veldig god venninde vi bor 2 hus nedenfor henne og har mange felles aktiviteter. At vi har klart dette og kan dele på datteren er veldig rart for noen men for oss er det ikke det lengre for jeg viser at jeg ikke vil overta hennes rolle eller lage dritt jeg er der som en ekstra omsorgsperosn ikke som ekstra mor for i mine øyne har hun kun 1 mor .

Folk sperrer opp øynene når vi er på byen og sier at joda eksen til gubben og morra til ungen også har vi et nytt barn som kaller mammaen for tante he he..

Men meningen med dette lange innlegget er at bf nye dame trenger ikke være et monster og mor trenger ikke være et monster om man viser respekt og viser at man er villig til og være rund i kantene for en ting kan jeg si med sikkerhet den som vinner 100% på dette er helene som har foreldre som viser at de bryr seg om hverandre og at jeg omgår hennes mamma og at vi er venner ,, dette gir henne en følse av trygghet hun trenger så i korte drag har hun mamma og pappa som funker sammen og meg som en bonus ...

aller sist vil jeg si at jeg har stor respekt for aleneforeldre og håper det skal bli lettere og få delt omsorg og riktig fordelig om mor og far er friske i hodet ..
 
Jeg syns ikke det er rart i det hele tatt, bare veldig flott!
 
Dere har fått tilvendt dere situasjonen over tid, sakte men sikkert, og i respekt for hverandre. Da tror jeg forutsetningene for å lykkes også er gode.
 
Veldig flott å høre om dere[:)]
 
ORIGINAL: Juliette

Jeg syns ikke det er rart i det hele tatt, bare veldig flott!

Dere har fått tilvendt dere situasjonen over tid, sakte men sikkert, og i respekt for hverandre. Da tror jeg forutsetningene for å lykkes også er gode.

Veldig flott å høre om dere[:)]

 
signerer dette. kjempe bra!!!!
 
Det er godt å høre at det kan gå den veien å[:)] 
 
Flinke dere er[:)]
 
Back
Topp