Jeg er i uke 24, og har de to siste dagene kjent mye sjeldnere og svakere liv.

Kari100

Andre møte med forumet
Jeg har kjent relativt godt med bevegelse siden uke 19, men nå de siste to dagene har det vært mindre. Med mye større mellomrom mellom hver gang, og generelt mindre og svakere bevegelser. Jeg falt på isen i forgårs, og dro derfor på sykehuset, der de hørte på hjertet og så på ultralyd. Og da var alt normalt sa de. Så derfor vegrer jeg meg litt for å to dager senere ringe dem og si at jeg er bekymret for lite liv. Siden det bare er to dager siden de så at alt var fint. Men jeg blir så bekymret! Fikk ikke sove i natt fordi jeg lå oppe og bekymret meg. Hva ville dere ha gjort? (Som tilleggsinformasjon kan jeg nevne at morkaken min ligger foran.)

Jeg syntes du skal ringe føden igjen og høre hva de sier. Babyen kan ha snudd seg, men det er vanskelig for oss å avgjøre. :)

Er du bekymret så ringer du en gang til! Det skal være lav terskel for å ta kontakt :)

Takk for råd, og ja dere har nok rett. Er bare så redd for å være «drama queen» og overbekymret, med tanke på at de sa alt var fint i forgårs. Men som dere sier, så skal man jo ringe om det er mindre bevegelser, så da gjør jeg det❤️.

Takk for råd, og ja dere har nok rett. Er bare så redd for å være «drama queen» og overbekymret, med tanke på at de sa alt var fint i forgårs. Men som dere sier, så skal man jo ringe om det er mindre bevegelser, så da gjør jeg det❤️.
Jeg skjønner tankegangen, men ring heller en gang for mye. Så langt på vei som du er nå er det også naturlig at man følger med på bevegelsesmønster.

lykke til :)

Ring :Heartred Lykke til :)

Ring å hør med de. Så er det jo de som avgjør om du skal inn til sjekk eller ikke. :Heartred Kan være de henviser deg til jordmor feks, for å lytte etter hjertelyden. Men, en telefon skader aldri. :Heartred

Ring for sikkerhets skyld. Jeg er 24+4 nå og begynte ikke å kjenne liv før for noen uker siden, så her varierer det fortsatt (mindre enkelte dager), noe jeg foreløpig er helt avslappet til. Men, jordmor sa på kontroll forrige uke at jeg fra og med denne uken burde følge med på liv, finne ut hvilke tidspunkter det kommer osv. og dersom noe avviker fremover, så skulle jeg ha lav terskel for å ringe.

Jeg har kjent relativt godt med bevegelse siden uke 19, men nå de siste to dagene har det vært mindre. Med mye større mellomrom mellom hver gang, og generelt mindre og svakere bevegelser. Jeg falt på isen i forgårs, og dro derfor på sykehuset, der de hørte på hjertet og så på ultralyd. Og da var alt normalt sa de. Så derfor vegrer jeg meg litt for å to dager senere ringe dem og si at jeg er bekymret for lite liv. Siden det bare er to dager siden de så at alt var fint. Men jeg blir så bekymret! Fikk ikke sove i natt fordi jeg lå oppe og bekymret meg. Hva ville dere ha gjort? (Som tilleggsinformasjon kan jeg nevne at morkaken min ligger foran.)
Det er helt normalt å kjenne lite liv når du er 24 uker. Babyen beceger seg hele tiden, og hvis babyen sparker mot morkaken, så vil du kanskje ikke kjenne noe. Jeg opplevde lignende selv når jeg var rundt uke 24, men nå som jeg er 28 uker på vei, kjenner jeg mye liv. Det går nok bra skal du se.

Om du merker endring i liv etter ett fall bør du absolutt ringe, selv om alt så fint ut under UL rett etter fallet.

Joda, det er normalt at ting endrer seg i denne perioden og mini snur seg etc som kan påvirke følelsen av bevegelse, men terskelen for en sjekk etter potensielt traume er lav, så ring heller en gang for mye ;)

Lykke til!

Jeg ringte pga dette på søndagskvelden, kjente så sjeldent og svak aktivitet. Måtte drikke brus og skubbe borti magen for å få respons. Fikk komme inn på ul, og alt var bra :-) De sa at i uke 23-35 er det veldig mange som blir bekymret fordi ungen er så liten og plutselig kan aktiviteten forandre seg. Jeg var 24+2 da jeg ringte.

Jeg ringte pga dette på søndagskvelden, kjente så sjeldent og svak aktivitet. Måtte drikke brus og skubbe borti magen for å få respons. Fikk komme inn på ul, og alt var bra :) De sa at i uke 23-35 er det veldig mange som blir bekymret fordi ungen er så liten og plutselig kan aktiviteten forandre seg. Jeg var 24+2 da jeg ringte.
Bedre med en gang for mye enn en gang for lite! :love7

Back
Topp