jeg er i uke 23 men hvor mange mnd???

Fherena

Betatt av forumet
jeg vet ikke hva jeg skal si mere jeg...alle mener forskjellig...en sier at jeg er rundt 5 mnd og en annen sier rundt 6 mnd....forvirra? ja[:)]
 
du er vel rundt 5mnd :)
 
det tror jeg også...men se på tickeren min da???? hahahahaha...dette er ikke lett
 
Du har 5 fullgåtte mnd,og er i din 6 måned...
 
forklar dem ganske enkelt at et svangerskap ikke lenger regnes i måneder men i uker..
prøvde å forklare det for min mor (som ikke er sterk i matte, men har 5 unger) [8D]
Da jeg sa at jeg var 19 uker på vei sa det henne ingenting, men når jeg så fortalte at en regner et svangerskap som 40 uker, skjønte min smarte mamma ganske raskt at jeg var nesten halvveis[;)]

Jeg har ikke orket å bry meg med måneder.. uker er forvirrende nok[;)]
 
Jeg er også i uke 23 og sier at jeg er ca 5 mnd på vei. Har termin 10. januar og tenker litt sånn at det nå er ca 4 mnd til terminen. Jeg har jo begynt på svangerskapets 6.mnd, men er altså 5 måneder nå.
 
1mnd =4 uker
2mnd =8 uker
3mnd =12 uker
4mnd =16 uker
5mnd =20 uker
6mnd =24 uker
7mnd =28 uker
8mnd =32 uker
9mnd =36 uker
10mnd =40 uker

I følge fagpersonalet er et svangerskap 10 mnd. Men de fleste er 4 uker gravid når de finner ut at de er gravide. Og da er det 9 mnd igjen til fødsel. Dermed sier vi at et svangerskap er 9 mnd.

Ble du klokere?
 
neste uke er jeg 6 mnd på vei ...nå er jeg 5 og en halv...vi sier det sånn[:D] tusen takk for god hjelp[:D]
 
Har du prøvd termintickeren her på babyverden? Der kommer svaret opp!
 
Det kan ikke være så lett som å si 16uker er 4 mnd. en uke er jo 7 dager og i oktober er det 31dager (DET VIL SI AT DEN MÅNEDEN ER MER ENN 4 UKER, DET ER NESTEN 5 UKER I OKTOBER) . Så de er bare sånn ca mnd. Vi går vel gravide 9mnd og 2-3uker tror jeg :) Har sittet å tenkt på dette her og det er ikke så lett.
 
Fagbøker og helsepersonell omtaler svangerskapet som 10 mnd.
 
Helt enig med Hanne!!!
Det er rett og slett 2 måter å regne svangerskapsmåneder på...
På folkemunne er svangerskapet 9mnd langt,og i forhold til fagbøker er svangerskapet 10mnd.
Så holder med den tabellen Hanne har satt opp![;)]
Også så er det jo like normalt å føde 2uker +/- i forhold til termin,så blir ungen født i uke 38 -så er du jo da 9mnd...
 
Når en da er 23 uker,vil det si en uke ifra 6mnd på vei![;)]
Og har da 3-4mnd igjen av svangerskapet...
 
HEI PÅ DEG.

FOR Å FINNE UT HVOR MANGE MND DU ER PÅ VEG, TAR DU 23 UKER x 7 DAGER OG DELER DETTE MED 30,4. DET VIL SI AT NÅR DU ER 23 UKER ER DU LITT OVER 5 MND.
 
Jeg er 5 kalender mnd på vei, men snart ferdig med 6. svangerskaps mnd. Vist jeg sier til noen at jeg er 6 mnd på vei, tror de at jeg ble gravid i mars, men jeg ble gravid i april.
En kalender mnd er litt lengre en 4 uker, kan forvirre folk der oxo. Så jeg sier uker, så får de regne selv.
 
4 uker er ikke 1 mnd. det er 28 dager,, hver mnd har 30 , 31 dager...
og når du blir noen mnd på veg ligger du plutselig 2 uker bak, pga. at mnd. er forsjellig..

Jeg rener slik at jeg har termin 2. januar... Og når det var 2 sept. nå sa jeg at jeg var 5 mnd på veg...for da er det liksom akkurat 4 mnd igjen..

Merkelig den uke mnd regningen....
 
Back
Topp