"Jeg er gravid"

MamaJane

Betatt av forumet
Andre enn meg som syns det er vanskelig å fortelle at en er gravid?

Finner aldri rett anledning å si noe, så jeg lar heller være. Har fortalt det til de nærmeste.

Er i uke 16 nå, og hadde ikke fortalt det i barnehagen enda. (Fant aldri en riktig anledning). Men plutselig en dag i uka gratulerte de meg.. da hadde de hørt det fra ei jeg vet hvem er, som hadde blitt fortalt jeg var gravid. Hun var tilfeldigvis innom for gutten skal begynne i samme barnehage.

og plutselig da fikk jeg enormt dårlig samvittighet for at jeg ikke hadde sagt noe.... burde jeg fortalt det til dem før? Er det noe jeg er "pliktig" til? Huff.. tenkte plutselig mye på det ;) ... alt man må tenke på :)

Er jo kjempegla og stolt, men er noe som gjør at jeg synes det er vanskelig å "plumpe" ut med.. ;)

Det har jeg også lurt litt på, har ikke sagt det til bhg til jenta mi selv enda.. er liksom ikke noe man sier sånn "by the way" .. :-P

Skjønner godt hva du mener! Jeg fortalte på foreldresamtale for et par dager siden, men gutten er bare 2,5 år så om han hadde bært større og skjønt mer hadde jeg kanskje sagt D før. Man bør jo fortelle alt som påvirker barnets liv, om D er lykkelige begivenheter eller triste ting. Alt som barnet kanskje vil ha behov for å snakke om.
Ettersom barnet ikke har sagt noe selv i Bhg er vel kanskje ditt barn også lite enda?

Jeg synes D generelt vanskelig å fortelle at jeg er gravid, uansett hvem D er til :-/ sært egentlig, for D er jo veldig hyggelig... :-)

Jeg også er litt sånn. Lar liksom andre få dele nyheten for meg :)
Her er gutten 4år og fortalte selv i barnehagen at mamma har 2babyer i magen sin!

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

forstår hva du mener! tenkte veldig på det i starten av sv.skapet. men ble til slutt enig med meg selv om at jeg skulle fortelle familien og de nærmeste på konfirmasjonen til søstra mi og alle andre får spørre selv hvis de ønsker å vite noe :-) jeg har sagt ifra meg den "plikten" å informere alle andre :-)

forstår hva du mener! tenkte veldig på det i starten av sv.skapet. men ble til slutt enig med meg selv om at jeg skulle fortelle familien og de nærmeste på konfirmasjonen til søstra mi og alle andre får spørre selv hvis de ønsker å vite noe :-) jeg har sagt ifra meg den "plikten" å informere alle andre :-)
Akkurat sånn gjorde jeg også det!!
Var mye vanskeligere med første, for da hadde ikke jeg og mannen vært sammen i ett år en gang før jeg ble gravid... Men nå er det lettere, selv om jeg ikke sier det til noen, uten at de spør!

Åååå godt å høre det er flere som meg.. føler jeg er helt feilkoblet som tenker sånn ;) Gutten er bare 1,5 år.. så han forstår ikke så mye. Skal ha foreldresamtale om 2 uker, så planen var å si det da.. om jeg ikke fikk sagt det i en annen sammenheng. Forrige svangerskap sleit jeg med at jeg måtte fortelle alle det, og brukte mye krefter på det. Denne gangen har også jeg, som ønskebarnet, bestemt meg for å bare fortelle de nærmeste hjemme og på jobb det. Og så bare la det gå sin gang med alle andre. Er veldig glad om andre forteller det videre;) Orker ikke å bruke for mye energi på den "plikten". Men kjente på det etter det med barnehagen.. håper ikke de synes det var dumt å få vite det på den måten, føler meg skikkelig dum :) Sier til meg selv: "Slutt å tenk så mye...!!!!!!!!"

Jeg syns også det er vanskelig. Jo lengre jeg ventet jo verre ble det å si noe. Jeg fortalte det på jobb på fredag, da ar jeg 16+1 og ar fått restriksjoner fra kiropraktor så er så mye jeg ikke kan gjøre. Da var det bare å fortelle, og jeg hadde hjerteklapp :)

Sist var jeg 17 uker. Hadde ikke noen sladra i fylla hadde jeg nok holdt kjeft enda lengre :)

Synes ikke det var så veldig vanskelig å fortelle at jeg er gravid egentlig, synes det er verre å fortelle at det er tvillinger fordi det er så mange rare reaksjoner på det...Er ikke noe hyggelig når folk lirer utav seg "Stakkars deg!" Istedenfor å gratulere liksom...

Jeg føler også på det der... Jeg fortalte det på Facebook, men jeg er ikke av typen som har "ALLE" som venn der, så der er allikavel ikke så "offisielt" jeg er nå 18 uker på vei og har fått en real kul som de fleste ser, men med min bakgrunn med vektproblemer,- ser jeg at folk skikker, men ikke helt tør å spørre :p nå fikk 4åringen vite det først i går da så da får jeg få henne til å fortelle nyheten i bhg ;) det er liksom ikke lett å finne tid og sted til å si det...

Akkurat sånn gjorde jeg også det!!
Var mye vanskeligere med første, for da hadde ikke jeg og mannen vært sammen i ett år en gang før jeg ble gravid... Men nå er det lettere, selv om jeg ikke sier det til noen, uten at de spør!
enkelt og greit :-) orker ikke bruke energi på å skulle informere alle. her hvor jeg bor sprer sånt seg som ild i tørt gress, så regner med at de fleste vet om det :-p mange slarvhøner som er ivrige hjelpere og sprer budskapet :-p

Synes ikke det var så veldig vanskelig å fortelle at jeg er gravid egentlig, synes det er verre å fortelle at det er tvillinger fordi det er så mange rare reaksjoner på det...Er ikke noe hyggelig når folk lirer utav seg "Stakkars deg!" Istedenfor å gratulere liksom...
oi! utrolig hva folk får seg til å si :-o makan..

Jeg synes også det er kjempevanskelig! Skikkelig nervøs hver gang jeg forteller det til noen, av en eller annen merkelig grunn. Har fortalt til sjefen på jobb, men ikke til kollegaene.. Blir liksom så privat! Men med mine 18 + 3-former må de jo begynne å lure snart..

Jeg syns og det er vanskelig å liksom skulle "annonsere" det.. Fortalte det på avdelingsmøte når jeg hadde kommet til ca 13 uker og sjefen hadde fått vite det. Å fortelle det til nærmeste familie og venner syns jeg går heilt greit. Er mer alle andre rundt på jobb og ellers omkring. Men har valgt å si det hvis det har falt naturlig og nå er det såpass synlig av folk ser det og tørr spørre eller gratulere.

Å den har jeg fått mange av også. Og siden vi har to gutter fra før får jeg ofte høre : "åssen orker du to til a?" Eh...

Sent from my LT25i using BV Forum mobile app

Jeg og føler meg skikkelig teit av en eller annen grunn ;) Heldigvis er jenta mi såpass stor at hun har fortalt det selv i barnehagen ;) Det er mange på jobb jeg ikke har sagt noe til, men det sprer seg vel etterhvert ;)

Med nr en så fikk alle vite det ganske fort, og da skrev vi det på facebook i uke 13(mye siden det var på 1.april)
Nå har jeg selv sagt det til svært få, og er usikker på om det blir boe facebook. Isåfal ikke før etter OUL:) har heller ikke sagt det til bhg til snuppa, men tror kanskje de har mistanke- det begynner jo å vises ganske godt nå så :-p

Familie og de fleste i ene jobben min vet det. Ellers så skjuler eg det ikke dersom noen spør når nestemann kommer! Men får meg heller ikke til å si: vet du ka? Eg er gravid! Haha! Mini skjønner absolutt ingenting. Når vi sier, har mamma baby i magen, så sier han nei! Hehe!

Hehe, morsomt at det er så mange andre som også synes det er vanskelig å si det :) Gleder meg virkelig til det viser skikkelig nå, så ingen trenger å være i tvil, og bare se uten å si noe ;) Begynt å bli skikkelig blautfeit :3some

Back
Topp