Jeg er gravid...

Bruker298kfa

Elsker forumet
NEEEEEEEIDA, jeg vil bare ha svar i tråden min!

Dåp med en på 2 og en på 3.
Hadde dere dratt i kirka da eller bare i selskapet etterpå?

Det er søskenbarnet til ungene. Ikke min side.

Jeg hadde tatt de med i kirken. I kirka her er det i alle fall lagt til rette for at barn er hjertelig velkommene. Har eget område med leker etc. Ingen reagerer om ungene løper opp og ned midtgangen. Under dåp pleier de å involvere barna. Og er det et sted takhøyden bør være stor for barn må det jo nettopp være i kirka, siden det i følge kristen tro gud som har skapt de!?

Vi skal i dåp imårra og 2 åringen her skal være med. Er venninna mi si datter som døpes. Når det er barnedåpsgudstjeste her i byen er det alltid veldig tilrettelagt for barn. Barnekoret skal delta og ungene involveres veldig bra.. Så hadde tatt de med hvis jeg visste det var takhøyde for lyder og bevegelse, men skjønner skepsisen din.. Min 2 åring sitter ikke stille i tjue sekund.. Ofte så er det søndagsskole i et annet rom, samtidig som gudstjenesten pågår, så der kan man også være med de små...

da er jo en del av nærmeste familie til barna dine der, slik som farmor og farfar osv så jeg hadde satsa på at jeg kom til å få noe avlastning og dermed hadde klart å håndtere begge to.

og om det ikke fungerer så ta dem med på utsida og la dem springe til hele greia er over, folk setter pris på at du prøve sikkert :-D

Kommer ann på ungene...

Hos oss har det vært vanlig gudsteneste med nattverd og hele pakken, og da kan det gjerne bli litt langdrygt for de minste (og de voksne...). Tror jeg hadde gått rett til festen

Hadde sjølvsagt tatt med ungane i kyrkja. "La de små barn komme til meg" ..og så vidare. Det er rom for barn i kyrkja.

Vi var i bryllup i sommer og hadde med våre to som da var 3 1/2 og 21 mnd. Gikk over all forventning! Ungene satt stille og fulgte med i det som skjedde (og minste er en ordentlig apekatt til vanlig, så jeg var mektig imponert!)

Back
Topp