Jeg er grønn jeg...

VeldreidSkrævadottir

Forumet er livet
Trenger litt hjelp.

Driver å pakker sykehusbagen, og lurer på hvordan jeg vasker smokkene? Koke de i kjele? Hvor lenge?

(Er MAM-smokker. Står ultra soft silicone.)

Koker de jeg også... Fra 3-6 min...

kok de i en kjel me vann i tja, 5 min kanskje. Å pakk de i en boks som også er kokt:)
Må vell også begynne på sykehusbaggen snart da.. Huff. Sist satt jeg i dusjen med hyppige rier mens jeg ropte til sambo hva vi måtte ha med.. Hehe, det bli visst ikke aktuelt denne gangen[8D]

koker de i 5 min mener jeg.. men om du ikke er klar for å dra på føden nå, ville jeg nok ventet.. Sleng de heller i kasserollen rett før dere skal dra, eller be pappaen ta de med seg når han kommer opp igjen etter fødsel. Skal de ligge i mange uker, er de kanskje ikke så sterile lenger

Tusen takk damer[:)]

Og er vel et godt poeng og vente litt, så de ikke blir liggende så lenge!

Jeg fikk litt "kjeft" av damene på sykehuset da jeg gav henne smokken så tidlig.
de skulle ikke ha smokk før de hadde lært skikkelig å suge på puppen siden det var to forskjellige sugemåter.. [8|]

Hvis du tar dem i en kokt boks med lokk så holder de seg sterile![:)]

Vet mange sier at man skal vente med smokken, men hvis babyen har veldig sugebehov så er det bedre for de å få smokken! Jenta mi fikk smokk 2 dagen, har aldri hatt problem med amminga[:)] De sa ingenting på det på sykehuset heller forresten[:)]

ORIGINAL: mille.

Jeg fikk litt "kjeft" av damene på sykehuset da jeg gav henne smokken så tidlig.
de skulle ikke ha smokk før de hadde lært skikkelig å suge på puppen siden det var to forskjellige sugemåter.. [8|]

Huffda[8|] Men er jo kjekt å ha med sånn i tilfellet da![:)]

B havnet på intensiven, så fikk ikke se han før det var gått tre timer. Da jeg møtte han for første gang lå han med smokken i munnen.[8D]

Tydelig at de har forskjellig praksis..

Jeg tok de med i pakken jeg, så kokte ene jordmoren den for meg på sykehuset [;)][:D]

Så lenge de får et oppkok så skal det holde. jegkoker de i vannkokeren[:)]

ORIGINAL: fairy

B havnet på intensiven, så fikk ikke se han før det var gått tre timer. Da jeg møtte han for første gang lå han med smokken i munnen.[8D]

Tydelig at de har forskjellig praksis..

jeg fikk faktisk "kjeft" da nr 2 fikk msokken av meg,men jeg fjernet den ikke av den grunn.men nr lå på barne klinikken i 3 dager etter hun ble født,og første dagen jeg traff henen etter fødsel,så lå hun med smokken

Back
Topp