Jeg er en ordentlig

Dos ninjos

Glad i forumet
brødmomms og er av den mening at Frokost består av Brød.. Men jeg er tom for brød i huset (har cøliaki så kan ikke spise hva som helst.) Magen skriker etter mat? Noen forslag til hva jeg kan spise??

Hmmm, det første som slår meg er vel: Det er mandag, butikkene har vært åpne i flere timer alt, - hva med å gå og kjøpe ett brød??

[:)]

Skulle veldig gjerne gjort det. Men den butikken nærmest har ikke glutenfritt brød og bilen kan jeg ikke kjøre med da en idiot av en rølegger bulket bilen vår på lørdag [:@]
Og bake tar 2 timer og magen hyler nå.....
Går det ikke ann å få de små grå til å fungerer?!?! De har jo gått helt i dvale her [&:]

Har du glutenfritt mel da...

Blei litt inspirert her, spiser MØE brød om dagen, så begynner å gå lei.. Så nå blir det grøt til frokost[:D]

ORIGINAL: Ninjo skal bli store

brødmomms og er av den mening at Frokost består av Brød.. Men jeg er tom for brød i huset (har cøliaki så kan ikke spise hva som helst.) Magen skriker etter mat? Noen forslag til hva jeg kan spise??

Speilegg går jo an eller stekte poteter med skinke og grønnsaker.

Hva med å lage glutenfrie scones?

4,5 dl mel
2 ts bakepulver
3 ss myk margarin
2 dl melk

Bland mel og bakepulver, smuldre margarin i blandingen. Tilsett melk og arbeid raskt sammen. Sett i 2 sirkler på bakepapir, del i fire emner og prikk med gaffel. Stek på 250 grader i 10 min.

Jeg pleier å erstatte noe av melet med solsikkefrø, gresskarkjerner og bokhvetefrø, så blir det grovere scones. Også bruker jeg Semper lys blanding. De blir veldig gode!

Ellers har jeg vært veldig glad for et lager av ferdigbakt brød oppskjært i skiver i fryseren. Begynner å bli tomt for brød nå, men man har virkelig ikke energi til å bake brød de første par ukene etter fødsel! Kjøp evnt inn nok av sempers minibaguetter hvis du liker dem. De ble forresten redningen på sykehuset også! Hadde med det og brødrister. Og knekkebrød og pålegg. Man blir sulten etter en fødsel!!

Dytt

Så bra med oppskrift. TUSEN TAKK!!!!!!
Dette skal jeg lage i morgen [:D][:D][:D]

Back
Topp