Jeg er en idiot! :p

Chihaya

Forumet er livet
VIP
Novemberskattene 2014 <3
Desemberskattene 2014
Novemberlykke 2016
Rett og slett. :p
Jeg og matlysta er jo sjelden venner i dette svangerskapet og kvalmen er av og på.

Så vekta går jo ikke opp. Så jeg ringer jordmor passe bekymret for å spørre når jeg bør begynne å bekymre meg.

Så spør hun; har du fått legen til å sjekke nivået av elektrolytter?
Nei, det har vi ikke. :p

Så begynner jeg å tenke etter.
I går var jeg skikkelig dårlig. Kvalm, ikke lyst på noe mat og på kvelden endte jeg opp med mageknip og hodepine.
Drakk jeg noe i går?
2 glass brus og et glass jus!

So lesson learned; du føler deg syk når du ikke drikker nok!

Fantastisk flott at jeg er så gravid at jeg glemmer basiskunnskaper! Hahaha. Flaut! :p

Så nå har jeg bøttet nedpå vann og bedt mannen kjøpe farris og eplejuice og jeg skal lage vann med honning, citronella og salt og se om det hjelper. :D

Jeg har til og med spist to skiver til frokost! :D

Hehe, høres ut som vi er i ganske lik situasjon. Jeg hadde endelig krøpet opp mot 62 kilo, men vips var jeg ned en kilo igjen til 61.

Spiser mye mindre nå enn før jeg ble gravid. Føler meg jo konstant stappa (og halsbrann) og mye kvalm og har ingen matlyst. Så nå prøver jeg å spise energibarer og drikke ting som inneholder mye kalorier, haha. Har konstant dårlig samvittighet fordi jeg spiser alt for lite.

Veldig merkelig, har liksom vært motsatt fram til jeg ble gravid ;) Skikkelig matvrak som alltid skrapte tallerkenen, nå sitter jeg bare og pirker i maten :-o

Skjønner godt du føler deg dårlig med så lite væske i kroppen ja. Må du ta deg sammen og passe på og drikke nok!! ;)

Jeg sliter med å drikke nok. Eller, føler jeg drikker masse, men kroppen synes ikke det.
Matlyst kan du få av meg, har altfor mye :p

Kjenner meg igjen, hehe :) sliter med å både få i meg mat og drikke, så blir fort slapp og sliten. Lurer på om eg lå lage me alarmer på telefonen for å huske å ete mat ;) men no har vekta begynt å gå litt oppover så stresser ikkje så mykje lenger :)

Førstegangs - Desemberbaby <3

Her er appetitten også på topp, men jeg glemmer væskeinntaket. Hadde et par dager med hodepine og var kjempenervøs for svangerskapsforgiftning, men så kom jeg på å prøve å drikke...og jammen var jeg bare dehydrert :p

Sent from my GT-S5830i using BV Forum mobile app

Apetitten er akutatt som før her vil jeg påstå nå. Er visst omvendt av de fleste. :eek:
Av de jeg kjenner som har vært gravide hadde de fleste god appetitt og cravings, mange jeg kjenner gikk opp 20-30 kilo pga all ekstra maten de spiste. Så å ha grei appetitt er nok det vanligste :)

Jeg sliter med å drikke nok. Eller, føler jeg drikker masse, men kroppen synes ikke det.
Matlyst kan du få av meg, har altfor mye :p
Tar gjerne litt av matlysten din :D

Av de jeg kjenner som har vært gravide hadde de fleste god appetitt og cravings, mange jeg kjenner gikk opp 20-30 kilo pga all ekstra maten de spiste. Så å ha grei appetitt er nok det vanligste :)
Har ikke snakket med så mange selv, men her i desemberforumet virker det mest uvanlig. :p Men så lenge de små vokser godt, så er det iallefall bra. :)

Blir jo dårlig av for lite veske. Men glemmer så fort. Jeg kjenner forskjell i hele kroppen. Har vært elendig de siste dagene.. fyfy.. og er på topp når jeg drikker mye. Pass på deg selv.

Hehe, høres ut som vi er i ganske lik situasjon. Jeg hadde endelig krøpet opp mot 62 kilo, men vips var jeg ned en kilo igjen til 61.

Spiser mye mindre nå enn før jeg ble gravid. Føler meg jo konstant stappa (og halsbrann) og mye kvalm og har ingen matlyst. Så nå prøver jeg å spise energibarer og drikke ting som inneholder mye kalorier, haha. Har konstant dårlig samvittighet fordi jeg spiser alt for lite.

Veldig merkelig, har liksom vært motsatt fram til jeg ble gravid ;) Skikkelig matvrak som alltid skrapte tallerkenen, nå sitter jeg bare og pirker i maten :-o
Jeg pirker uansett :/ Man skulle ikke tro det for jeg var langt fra sylfide. :p

Kjenner meg igjen, hehe :) sliter med å både få i meg mat og drikke, så blir fort slapp og sliten. Lurer på om eg lå lage me alarmer på telefonen for å huske å ete mat ;) men no har vekta begynt å gå litt oppover så stresser ikkje så mykje lenger :)

Førstegangs - Desemberbaby <3
Godt forslag med alarmer på tlf :)

Trenger ikke være pga ekstra mat men mindre aktivitet både grunnet latskap og/eller helsemessige grunner som bekkenløsning eller det kan være genetisk å gå opp over 20 kg i et svangerskap.. går selv opp mer en de usle kg mange her inne skriver om, selv om jeg pirker i maten å spiser agurk som snacks :p

Trenger ikke være pga ekstra mat men mindre aktivitet både grunnet latskap og/eller helsemessige grunner som bekkenløsning eller det kan være genetisk å gå opp over 20 kg i et svangerskap.. går selv opp mer en de usle kg mange her inne skriver om, selv om jeg pirker i maten å spiser agurk som snacks :p
Føler de fleste her inne legger fryktelig lite på seg.
Nå er jeg slank i ut utgpkt så bør legge på meg 12 kg. Men tror det blir mer enn det. Er sikkert oppe i 9 kg allerede. Men pirker ikke i maten heller da :D

Nå er jeg slank i ut utgpkt så bør legge på meg 12 kg. Men tror det blir mer enn det. Er sikkert oppe i 9 kg allerede. Men pirker ikke i maten heller da :D

Men det er bare bra!
Jeg ville faktisk heller lagt på meg noen kilo for mye enn å slite med vektnedgang slik jeg gjør nå.

Akkurat nå veier jeg 65,5 kr og vet allerede at minst 3 kg akkurat nå er babykilo.

Babyen er ca 1600 gram.
Morkaken er 450 gram, det ekstra blodet er ca 1 kg og fostervannet veier ca 750 gram.
Da er babykiloene faktisk oppe i 3,8. som sier at min egenvekt i dag er 61,7 KG og da har jeg gått ned over 10 kg siden startvekt. :(

Men det skumle er jo at siden jeg går ned i vekt og tar av fettreservene så frigjøres masse miljøgifter som er lagret i kroppen og gjett hvor de havner. :(

Og så kommer ammingen som krever mye av kroppen.. bah.. nei deprimerende tanke.. Jeg får gå å spise litt :p

Tror jeg har lagt på meg nesten 16! :eek::oops:
men så er jeg nesten sofaliggende pga bekkenet også på snart 10 uke. Såhvidt jeg kommer meg på butikken nå som sambo er i nordsjøen :p
Jordmor sier jeg ikke må bekymre meg, siden jeg spiser såpass sundt så jeg gjør så kan være gener, siden hun selv hadde bak seg 2 svangerskap. Et hvor hun åt så hun ville - la på seg 25 kg. Det neste svangerskapet gikk det i sunn mat å hun trente aktivt til siste måned - la også på seg 25 kg! ikke vet jeg, vet bare at det trenger ikke ha noe med ekstra mat å gjøre:)

Back
Topp