Jeg er driiiit LEI

Har han sovna normalt på samme rom og der senga står tidligere uten problem?
Evt om det går ann å flytte om på rommet, bryte mønster og gjøre om på alt.
Lite nattlys, ny bamse i senga, sengehimmel.... eller no?

Legge han i "pose",ikke binde han fast selvfølgelig!! Men bare at han er trygg og god,og sover oppi der[:)] Det har jeg brukt på begge mine[:)]
Ellers kanskje prøve å legge han litt før dere pleier? At han kanskje er akkuratt litt for lenge våken mellom mat og stell? aner jo ikke hvilke rutiner dere har da[;)] Men har merket om vi diller litt mer enn vanlig mellom mat og stell blir han fort overtrøtt gitt[:)]

Håper det blir bedre snart..er ikke mye gøy å ha det sånn[&:]

Uff, føler med deg... Vår første var også slik, og nå har vi akkurat vært igjennom samme med minstemann som snart blir 10 mnd. Tror nok det er en fase i og med at storebror var akkurat lik på denne tiden, men fy fader så slitsomt det er mens det står på... Jeg skal i tillegg begynne å jobbe på mandag, og har aldri vært så sliten som nå[&o]

Vi (eller jeg da[;)]) har gjort det sånn at han får melkeflaske på sengen mens vi synger nattasang. Så får han smokken og jeg går ut. Så reiser han seg idet jeg går ut, vræler og står i enden av sengen. Står utenfor og teller sakte til 20, går inn og legger han ned igjen og gir smokk, stryker over håret og sier Nå er det natta. Ut igjen, telle til 20, inn igjen og samme prosedyre. Og igjen, og igjen og igjen... Hvis han kaver seg helt opp og ikke roer seg i det hele tatt legger jeg han på siden (som han liker å ligge) pakker dynen rundt han og "holder" han nede/eller stryker han over håret. Ofte tviholder han på hånden min og tar den foran ansiktet sitt, og da roer han seg som oftest. Så står jeg sånn en stund og da pleier han å sovne. Prøver å gå ut før han sovner helt, for at han skal lære seg å sovne uten at jeg må stå der... men da blir han som oftest rasende igjen [;)] Er ikke veldig tilhenger av Ferber/gråte-metoden, så jeg står ikke så lenge utenfor som de anbefaler, men noen ganger hjelper det å la han gråte seg litt sliten...så da teller jeg til 20 av gangen, men ender som oftest opp med å kose han til ro når han er sliten nok til å godta å ligge ned... Dette hørtes ille ut på skrift, men gud så mye krefter og vilje det er i sånne små kropper... [:)] Lykke til!

Eg he tenkt litt på detta her Camilla, syns så synd på dåkke... [:(]
Forstår sååå godt at du blir fortvila...
Mn kan d v d at han fuste får ligga inte dg å få pupp, å bli litt døsige, å så plutselig blir han båren inn i ei kalde tomme seng, uten mamma og puppen?!?! [8|] [;)]
He ikkje heller ng råd, mn kjenne eg blir frustrert på dåkka vegne!!!! [8|]

Nattposen kryper han utav og løsner knappene på!
Vi har prøvd å legge tidligere, senere, utsette og framskynde hvilene.
Men så lenge vi er i rommet og evt har en hånd på han eller står ved
sengen, så sovner han på 5-10 min. Går vi ut så gråter han og sovner
ikke i det hele før vi er der med han til han har sovnet. Vi prøvde en
stund det siste, men da brukte han 2-3 timer før vi gav opp og stod
med han til han sovna. Flaske får han ikke, jeg mener at jeg bare tar
å erstatter en uvane med en ny.

Hs sa vi heller skulle være der med han, om det bare tok 10 min, men
heller gå ut om han var veldig "tullete" og gå inn igjen etter en stund.

De siste dagene har han faktisk sovnet på 15 min! Vi har vært inne med
han 5 min, gått ut og vært inne 1-2 ganger - så har han sovnet [:)]

Back
Topp