Jeg er driiiit LEI

mammamilla

Forumet er livet
Septemberlykke 2021
Nå har vi slitt med legging i 2 mnd!! Helt siden han begynte å reise seg..
En fase sier dere? Det var da til helvette for en lang fase det skulle være [8D]

Bruker 1-2 timer på å få han i søvn HVER kveld. Han HYLgråter, skikkelig vond,
redd gråt med en gang vi kommer inn på soverommet hans om kveldene. Jeg
vet virkelig ikke hva vi skal gjøre. Bruker ca 2 timer om vi går inn og ut av hans
rom, fordi han gråter hele tiden, står bare og holder seg fast og virkelig VRÆLER.

*oppgitt mamma*

han er ikke overtrøtt da?

ORIGINAL: mammabenti

Vi har prøvd å ha den siste hvilen på alle slags klokkeslett.
I dag sov han til halv 5, en annen dag var han våken fra 3,
en annen dag fra 2.. Det er absolutt ingenting som gir oss
mening.. Føler vi har prøvd alt!! [&:]

Uff da hørtes slitsomt ut[&o]Håper du får noen tips for har virkelig ingen...

Har du prøvd å gi en flaske med melk?
Vi gir Fredrik en flaske med mme i sengen, sovner som regel med engang[;)]

Det er et slit når de ikke vil sove[:'(]
Håper det ordner seg[;)]

uff, det er ikke gøy!!!
hun elste min var litt slik, men da jeg hadde prøvd alt og ingenting fungerte, fant vi ut atte hun måtte bare stå der å hyle til hun sovnet. så da sluttet hun å hyle mindre for hver kveld så lenge hun ikke fikk oppmerksomhet. hun er nå 2 år, å stod å hylte i sikkert 10 min det siste halve året frem til for 4 mnd siden. nå fårstår hun det jeg sier og har begynnt å sove i "store" seng uten problem.... så sååååå lang tid tok det her!
håper det snart ordner seg for dere :) er ikke noe gøy, men en dag finner han ut av det :)

ORIGINAL: Juliel

Håper det ordner seg[;)]

Skal prøve med det når jeg slutter å amme [:)][:)]

Uff, det hørtes slitsomt ut :(
Har vel egentlig ikke noen tips..Hva gjør dere når han holder på? Hvor ofte går dere inn til han? Hva sier dere?

Uff, må være UTROLIG slitsomt!!! Har ingen tips da desverre, annet enn har du prøvd sånn pose de sover i?? Da får han vel ikke reist seg?[8|]

Ang å gi melk i senga kan dette skape en vane som gjør at det kan bli vanskelig å slutte med.. Venninna mi sliter ennå(datteren er 3 år nå) med avvenning av melkeflaske. Skal sies at hun må gi midt på natta å!!![:-]

Sender trøsteklemmer å håper "fasen" snart er over[;)]

Sånn har det vært her også, men har vært bra i nesten en mnd nå. Tror han bare fant ut av det selv[&:]

Har du prøvd å sitte der inne til han sovner, men å ikke gi han noe oppmerksomhet? Er det fordi han ikke klarer å roe seg, st det kunne hjulpet med sovepose med stropper? Bare hiver ut noen forslag i løse luften jeg!

Håper det går over snart, er sikkelig slitsomt. Lykke til![:)]

Har også hatt det sånn, men ikke så lenge som 2 mnd da, etter tre uker så begynte jeg å la henne sovne ved puppen og løfter over i senga sovende..
Og jeg vet jeg gjør meg selv en bjørnetjeneste kanskje, men følte hun var redd så ville hun skulle få tryggheten tilbake og hååååper hun sovner selv igjen senere...

Kanskje ikke lurt, men hun sovner på fem min om kvelden nå, hun må ha vært våken i  fire timer fra siste dupp eller så tar det litt lenger tid da.

Jeg har hvertfall litt kveld igjen[;)]

Har hatt det sånn vi også.. Det som hjalp her var å sitte ved senga og "overse" han en stund. Av og til ble han lei og la seg ned selv, andre ganger måtte vi legge han. Nå sovner han ganske fort, og vi er fremdeles ved senga hans. Fikk masse råd om å la han gråte seg i søvn o.l. men følte alt ble verre da... 

Nikolai hadde en ukes tid da han var slik.

Jeg har en regel og den holder jeg meg til.
Griner han så går jeg inn , gir han tutten ,ett stryk på kinnet også går jeg..
sier overhodet ingenting til han.. blir jo kjedelig for han å ha meg der da , så blir mindre mas..
Ellers hender det han kryper rundt å klager litt for seg selv til han sovner.. men sover somregel innen 30min[;)]

Håper det ordner seg for dere snart.. er slitsomt å ha det slik altså[:'(]

Hva gjør dere når han griner da??
Samme som meg?

har samme problem.men av og til gir jeg melk når han legger seg etter han har fått grøt.av og til våkner han en time etter.men sliter ennå

ORIGINAL: Juliel

Håper det ordner seg[;)]

Det er det eneste som hjelper her også [:)]

Vi hadde det litt sann en stund hos oss også.

Men så bestemte vi oss for at nok var nok. Hun testet jo grensene våre og var nokså sta.

Vi la henne i sengen, koste litt med henne og sa god natt. Sjekket at hun hadde dynen og smokken sin, og en god bamse.
Hun røyste seg og grein rett etter at vi hadde gått ut. Vi gikk inn til henne og gjorde samme rutinen med å si god natt etc. Så gikk vi ut igjenn. Hun gråt og vi gikk inn etter 3 min. Så etter 5, 7, 10 og tror hun brukte 45 min første gangen. Sov innen en time. Var kjempe tungt for mammahjerte så pappaen måtte være med på opplegget. Vant til å gå inn til henne hele tiden.

Neste dag måtte vi bare gå inn en gang til henne og siden det går vi maks inn en eller to ganger og hun sover som regel etter 5 min.

Syns det fungerte kjempe bra. Kanskje ikke alltid det går like lett, men tror det fungerer for de fleste. Kanskje prøvd det? Vær tolmodig og bestemt.

Nå vet vi vertfall at hun sover bra. Hun har ikke noe i mot å legge seg og er kjempe fornøyd. Hun har det veldig mye bedre på kvelden nå som hun slipper å gråte. Vi er glad vi gjorde det selv om det var hjerteskjærende første kvelden og lett å miste motet. Det hele gikk mye lettere enn jeg hadde trudd.

Hun forstod at det ikke nyttet å gråte og at hun like godt kunne legge seg. Og det syns hun var deili tror jeg. Var jo det hun trengte hele tiden.

Åh så kjipt da :( Ikke noe morro når det er sånn... Nathalie var sånn en liten periode, men gikk fort over...
Han har ikke noe han kan "leke" med i senga sånn at han kan sove ? Nathalie har en koseklut, og noen bamser, så hun styrer litt med de før hun sovner!

ORIGINAL: mammamilla

ORIGINAL: mammabenti

Vi har prøvd å ha den siste hvilen på alle slags klokkeslett.
I dag sov han til halv 5, en annen dag var han våken fra 3,
en annen dag fra 2.. Det er absolutt ingenting som gir oss
mening.. Føler vi har prøvd alt!! [&:]

Kom over denne tråden nå jeg. Hvordan går det med leggingen?
Ei venninne av meg har en sønn som nettopp har fylt 1 år, og de har slitt MASSE med leggingen! Han ville ikke ligge i sprinkelsengen sin i det hele tatt. Når han endelig sovnet om kvelden våknet han hvert kvarter frem til 12-1 tiden. Om han fikk ligge i deres seng så sovnet han med en gang.
De løste rett og slett problemet ved å kjøpe "stor gutt seng". De kjøpte en mammutseng fra Ikea (da var han ca 11 mnd), og la dyner/puter nedenfor sengen, i tilfelle han skulle rulle ut.
Og det ble SÅ mye bedre! Han sovner nå veldig fort, og sover hele natten, før han går inn til de om morningen (han har gått siden han var 9mnder).

Vet ikke hva synet ditt er på nattpose, men her funker det iallefall. Kanskje du burde forsøke? Vet jo du kan mye om legging fra før, mtp den tiden vi skulle lære de små å sovne selv etc [:)]

Back
Topp