Jeg er blitt "bestemor"

Storm

Gift med forumet
tihi...[:D]

flomma og flopp har fått en liten nemo!!
( fiskene mine alså )

jippi..
*feirer med et stoooooooooooooort glass vann*[8D]

hehe så morro da,[:D] hvilke fisker er det?
(går ut ifra at det er fisk)[:D]

Var og kjøpte meg fisker i går jeg, guppyer og ciklider, skal kunne få bebiser begge de[:D]

takk takk.. er så stolt!!![:D]

trampe80
er ikke helt sikker på hva dem heter jeg.. husker det ikke nå jeg[8|]
men dem kommer i flotte sterke farger.. mine er gulsorte og rødsorte..

hvis du har han og hun guppyer så kommer dem til å få masse bebiser[:D]
morro med akvarium[8D]

hvis du har han og hun guppyer så kommer dem til å få masse bebiser
morro med akvarium

ja det er kjempe gøy, har ikke hatt fisk i mitt på et par år, så det var på tide jeg fikk satt det opp.
har både hann og hunn av både ciklidene og guppyene, men er redd eventuelle guppybebiser blir mat.
MEn ceklidene passer bedre på ungene og det er lettere å få de til å vokse opp[:)]

Hadde mollyer før og de yngla som bare juling, men de forsvant litt etter litt[:(]

Gratulerer som bestemor foresten[:D] 

hihi.. takk takk[:D]

ja, mollyene spiser bebisene sine dem.. dem beskyter dem , hva skal jeg si.. til døde[8|]
så man må ta dem opp og ha dem i kuvøse eller eget akvarium til dem er vokst seg til "ikke spiselig lengre sonen"

Vi har også masse fiske bebiser!
Mollyene våre yngler som bare rakker'n! Sambo er veldig flink til å ta de gravide mollyene over i et eget fødekar, også vrikker de ca 30 unger ut av seg før mamma'n slipper ut igjen og babisene blir alene igjen i yngelskaret. Moro moro! Men nå har vi såååå mange, men ikke så lett å bli kvitt dem.
Kan jo ikke avlive dem bare fordi de er for mange heller...

Skulle gjerne hatt yngel på scalaraene eller pallettciklidene våre, men neida, der skjer det INGENTING!!!
Heeelt iskaldt! Ikke så mye som et eneste egg... [:(] 
Og de som lissom skal være så enkle...

Grattis som bestemor, da... [:)]

ORIGINAL: Trin

Vi har også masse fiske bebiser!
Mollyene våre yngler som bare rakker'n! Sambo er veldig flink til å ta de gravide mollyene over i et eget fødekar, også vrikker de ca 30 unger ut av seg før mamma'n slipper ut igjen og babisene blir alene igjen i yngelskaret. Moro moro! Men nå har vi såååå mange, men ikke så lett å bli kvitt dem.
Kan jo ikke avlive dem bare fordi de er for mange heller...

Skulle gjerne hatt yngel på scalaraene eller pallettciklidene våre, men neida, der skjer det INGENTING!!!
Heeelt iskaldt! Ikke så mye som et eneste egg... [:(] 
Og de som lissom skal være så enkle...

Grattis som bestemor, da... [:)]

takk takk[:D]

skulle gjerne tatt noen mollyer av deg jeg..
men tror ikke dem blir å like den lange flyturen da...

har lyst på større akvarium jeg da... men får ta det med tiden.. er sååååå morro dette.. min nye hobby det[:D]

Gratulerer besta[:D]

takk takk

skulle gjerne tatt noen mollyer av deg jeg..
men tror ikke dem blir å like den lange flyturen da...

har lyst på større akvarium jeg da... men får ta det med tiden.. er sååååå morro dette.. min nye hobby det

Sukk.. Du skulle gjerne fått en 40 stykker eller noe...
Hvor stort akvarie har du? Vi har et på 63 liter og et på 190 liter.
Har bare molly'er i det lille og masse forskjellig i det store, bl.a. noen scalarer av ulik størrelse, et pallettciklidepar, et perleguramipar, 3 black ghost (de er sååå fine! er helt forelska i lille odin'en vår!), 5 indiske glassmaller og noen algespisere. Er jo så morsomt! Blitt helt hekta, jeg... Begynte med at jeg fikk 63 literen til bursdagen min for et år siden, men så har det ballet på seg litt kan du si...

har et eller har bare bolle jeg.. en sylynder formet sak.. men den tar 24 liter da...
har pumpe oppi der og da...
har bare 11 fisker nå, lille nemo er den 12, men bor for seg selv en liten stund..
du er heldig du da.. så har så store!! det skal jeg ha når vi får oss hus, har for liten plass her nå. men er i startfasen, så da får man begynne i det små.
har 5 nenotetriser, 2 koral, et eller annet( er så dårlig på navn jeg[8|] ) 1 kampfisk. han er rød, å så flott.. og veldig snill. så har jeg 3 av dem som jeg slett ikke husker navnet på, men som har fårr bebis da..

har du noen bilder av black ghost??

har et eller har bare bolle jeg.. en sylynder formet sak.. men den tar 24 liter da...
har pumpe oppi der og da...
har bare 11 fisker nå, lille nemo er den 12, men bor for seg selv en liten stund..
du er heldig du da.. så har så store!! det skal jeg ha når vi får oss hus, har for liten plass her nå. men er i startfasen, så da får man begynne i det små.
har 5 nenotetriser, 2 koral, et eller annet( er så dårlig på navn jeg ) 1 kampfisk. han er rød, å så flott.. og veldig snill. så har jeg 3 av dem som jeg slett ikke husker navnet på, men som har fårr bebis da..

har du noen bilder av black ghost??

Er det korall platy du har, kanskje?
Misunner kampfisken din litt... Vi hadde en fantastisk blå en før, som het Balder. Han hadde to koner, men brøy seg bare om hun ene. Bygget skumrede og holdt på veldig! De lekte hele tiden (sånn parringslek), men det er ganske voldsomt når det gjelder kampfisk, så han tok livet av henne... Da ble han tydeligvis så lei seg at han døde selv også. Tok ikke mange dagene, stakkar... Da ga vi opp det minste akvariet (30 liter), pappa fikk det. Det får være måte på hvor mange man skal ha og, da!
Vi kjøpte en ny kampfisk, som fikk navnet Boppel. (Oppkalt etter tyggegummikongen Boppel fordi han blåste bobler hele tiden), men han fikk veldig hard medfart i begge akvariene våre, og måtte til slutt bo alene i en blomstervase på stuebordet! Da vi så at han klarte seg og slørene begynte å vokse ut igjen kjørte vi han bort til pappa og puttet han oppi til bestemorfisken og bestefarfisken og nyttårsfiskene (til og med mora mi har blitt helt skrullete for de fiskene!)

Hvordan ser de som har fått bebiser ut, da? Var de noe med svart? De er ikke platy'er de også da? Samme formen som korall platyen?

Det er ikke så lett å ta fine bilder av black ghost, de må nesten sees i virkeligheten! De har så morsomme svømmemåter, og er utolig sjarmerende! Du kan se her for noen bilder, men var jeg deg ville jeg spurt etter de neste gang du er i dyrebutikken! Se om de har - du kommer til å falle helt for dem! Det eneste er jo at de kan bli en halv meter lange, da får de brått et litt annet oppsyn enn når de er 5-10 cm!

akvarie er morro[:D] jeg har sølvhaier, klovnebarber, ancistrus, og kuliål (husker ikke helt hvordan det skrives hehe) Har et 180 liters akvarium med et stort slott og masse planter, steiner og røtter.Ancistrusene (algeetere) har fått navn/titler. Den største hanfisken som bor i slottet heter Kongen, han andre heter Prinsen (han er litt mindre med større "skjegg") og damene som er halvparten så store er Prinsessene. Jeg kan ikke ha noen små fisk fordi Klovnebarbene spiser dem. De spiste en hel flokk (30-40 stk) kardinaltetra på 3 dager!! Klovnebarbene er egentlig snegleetere men når det problemet var borte gikk de løs på små fisk i stedet.. nå får de frosne mygglarver istedet.[:)]

jo... platy er det dem heter ja....[:D]
sikkert korallplaty dem andre, er veldig skarp rødoranges, men dem er noe mindre, og litt" tykkere"
skikkelige søte tasser.. er visst egentlig stimfisker da har jeg hørt, men jeg har bare to, og dem trives godt sammen.

den black ghost var jo skikklelig sjarmerende da!!
ble jo ganske så svær da, så passer vel ikke oppi akvariumet mitt da..

men når jeg får større så[:D]
jenta mi kaller bare kampfisken min før storesøstra.. hehe.. får henne ikke til å endre mening heller, fordi den er jo rød den..
er begynt å krølle seg slørene, er vel ikke noe galt da? han virker da fornøyd[8|]

grattis!! En UNG bestemor!! Gled deg tl å bli oldemor nå![:D]

ORIGINAL: førstegangsgravid

grattis!! En UNG bestemor!! Gled deg tl å bli oldemor nå![:D]

å kjære, det hadde jeg ikke tenkt på[:-]..
kan jo skje fort det ja.. håper nemo tar sine forhåndsregler og bruker prevansjon![8D]

Vi har også navn på mange av fiskene... Særlig i begynnelsen!
En del døde jo i begynnelsen, så nå er vi vel oppe i Tor 13. Men så fikk jo Tor mange små bebiser, så det er vel Tor 14-60 eller noe... Har en eller annen rar greie med at de svarte fiskene får norrøne gudenavn! [&:] Vi har også en Ancistrus, den er oppkalt etter en kollega av meg, og heter Tørst. En Gibbiceps har vi også, den fikk navnet Möss, oppkalt etter ei venninne. Ellers har vi Odin, Guri & Gunnar, Frøya, Trym, og sikkert noen jeg ikke kommer på i farta. Glassmallene er jo ikke så enkle å se forskjell på, se de heter bare glassmallene, men de er jo så fiiiine... [:)]

Er klovnebarbene fine? Hvordan ser de ut? Mulig google dem... Er de agressive mot andre fisk også, eller er de bare småfiskspisere? Lyst til å prøve noen nye raser etterhvert... Har foreløpig ikke forsøkt oss på barber!

jo... platy er det dem heter ja....
sikkert korallplaty dem andre, er veldig skarp rødoranges, men dem er noe mindre, og litt" tykkere"
skikkelige søte tasser.. er visst egentlig stimfisker da har jeg hørt, men jeg har bare to, og dem trives godt sammen.

den black ghost var jo skikklelig sjarmerende da!!
ble jo ganske så svær da, så passer vel ikke oppi akvariumet mitt da..

men når jeg får større så
jenta mi kaller bare kampfisken min før storesøstra.. hehe.. får henne ikke til å endre mening heller, fordi den er jo rød den..
er begynt å krølle seg slørene, er vel ikke noe galt da? han virker da fornøyd

Korallplaty er mørkerøde... De andre kan være Mikke Mus platy eller noe sånt, kanskje? De er svarte og oransje eller røde. De er ikke stimfisk, men de trives ikke alene. 2 eller 3 er perfekt! [:)]

Skal ikke si om kampfisken din er syk eller frisk, men det er sjelden noe godt tegn når slørene endrer seg.. Kanskje noen av de andre napper litt i dem? Da kan det fort bli betennelse og fisken dø... [:(] Snakker VIRKELIG av egen erfaring her, vi har virkelig brukt prøve-og-feile-metoden!
Kanskje du kan ta litt grus og en liten plante og sette i en vase eller noe med vann fra akvariet, og ha han litt oppi der og se om det blir bedre? Kamfisk er ikke avhengig av så stor plass og heller ikke så mye oksygen i vannet. En plante holder som regel i lange tider, bare pass på å bytte ut litt etter litt så det ikke blir så grumsete for han! Ellers kan det være lurt å ha i litt ektozyn salt, hvis du ikke bruker det. Da unngår man gjerne en del ulumskheter, som finneråte osv.

Nå følte jeg meg plutselig veldig som akvariegeek her...
Men er jo morsomt, da!

Back
Topp