jeg er bare ikke flink...

BflyW

Elsker forumet
... det er så mange som sier man vil være flink når man blir gravid...

Men jeg har bare lyst på sjokolade hele tiden!!!
Nå for tiden klarer jeg å hive i meg en sjokolade om dagen!
Det blir ikke så mye brus, og ikke mye mat ellers.....
Men det blir FOR LITE frukt og grønnt....

Er det for sent å begynne å bli flink nå?

Vekten holder seg bra og jeg er på foreløpig - 1,5 kg fra start av svangerskap (Har lagt på med 1,5 kg fra det laveste jeg var på, dvs ca 1/2 kg i uken de siste tre ukene).

SKJERP MEG.

Jeg kan spise sjokolade i helgen, ikke sant? Så kan jeg virkelig prøve å være flinkere i ukedagene!

Må bare si at den "logoen" du har laget til barnenavnene deres er UTROLIG fin!

Tusen takk!

Jeg elsker photoshop, og bruker mye av tiden min på å lage ikoner og bannere til ulike brukere i ulike forum [:D]
Den logoen er siste tilskudd til brukericonene mine i min Livejournal:
Jeg har laget følgende iconer til ære for barnet mitt:

(dette er beregnet på alle CSI fans out there.... Intro sangen til  CSI er "who are you" av the Who. Og jeg vet jo ikke hvem dette er enda - Amaya eller Adrian! [;)][;)] )

Spiser nesten en sjokolade hver dag jeg også:) Men drikker aldri brus, kanskje to ganger i året. Ellers spiser jeg sunt:) Men typisk at man får lyst på snop når man IKKE skal ha det...da får man ihvertfall lyst på!!![&:]

Nå MÅ jeg slutte.

Jeg var til første behandling hos Akupunktør/Homeopat i dag (for migrenen). Han vil sjekke ut om det er ting jeg ikke tåler/reagerer på, så da må jeg holde meg TOTALT borte fra visse matvarer. Det første jeg skal kutte ut (fra NÅ) er SØTSAKER, BRUS (light og vanlig) og GULOST.

Etter noen uker skal vi utvide til gjærbakst og halvfabrikata mat.

Jeg kan spise fisk - men kun FERSK og IKKE OPPDRETT. Skal tenke så REN mat som mulig - mao ikke blandingsprodukter som fiskepudding, karbonader, kjøttkaker etc.

Hm--- tror dette blir tøfft - men jeg får tenke på at det er absolutt bra for barnet!
Jeg vil sikkert på denne måten hindre at jeg legger på meg overflødige kilo i løpet av svangerskapet... (Ja - jeg LETER desperat etter motivasjon her! Kommer sikkert til å legge inn 'raporter' her underveis, for jeg tror jeg trenger oppmuntring til å klare dette!)

Du er kjempeflink BflyW!!!!!!!!!![;)][:)][:)][:)] Skal støtte og oppmuntre deg masse mye, det er bare å gi beskjed[:)] Tenk på gevinsten av å klare dett, og tenk kreativt så er det masse godt du kan spise når du bare ser lengre en dt negative[;)] Lykke til!!!!!!!!!!

Tusen takk for all oppmuntring!
Jeg må da komme med en innrømmelse: jeg trakk meg!
Jeg har liggi og grubla og grubla i hele natt, og fant ut at jeg skulle følge magefølelsen min. Jeg følte det veldig ubehagelig i går å skulle gjennomføre denne behandlingen, så jeg ringte for 30 min siden og avlyste.

Når jeg fikk nålene i går så husket jeg veldig godt hvorfor jeg sluttet med akupunktur sist gang.... for det første hadde jeg dårlig respons på det, for det andre orket jeg til slutt ikke tanken på å bli stukket (Selvom det strengt tatt ikke gjør vondt). Hadde samme følelsen i går - for hvert stikk han gjorde bare hylte kroppen min om å la meg i fred, og jeg måtte virkelig ta meg sammen for ikke å hoppe ned av behandlingsbenken....

Når jeg så fikk dråper etc å ta, så er vel dette greit - men jeg er ikke komfortabel med å prøve dette så lenge jeg er gravid! Jeg kommer til å være livredd for at det er skadelig for fosteret!

Maten er greit - ingen skade i å kutte ut usunne ting! Og jeg kan bruke den motivasjonen jeg bygget meg opp til å bli sunnere nå. MEN om man skal utrede for om jeg reagerer på det i forhold til migrene ønsker jeg å vente til etter jeg er ferdig med å være gravid. Har jeg endringer nå kan jeg jo ikke vite om det er pga kosten eller graviditeten (eller akupunkturen, eller dråpene....)

Eneste grunne til at jeg gikk dit er pga kommentarer om at "det er jo dumt å ikke i det minste PRØVE, nå som du ikke kan ta andre medisiner... hvorfor gå å ha vondt unødvendig?" Og jeg skjønner den - men dette ble rett og slett for ukomfortabelt for meg.

Back
Topp