Jeg elsker...

*lykkeligst*

Forumet er livet
Menn som virkelig ikke bryr seg om kjønnsrollene som sier hva de kan jobbe med og ikke! (ikke at jeg liker disse kjønnsrollene, men dere skjønner hva jeg mener om dere legger godviljen til).

Jeg elsker menn som jobber i bhg. eller som sykepleier eller helseabeider. emoticon  Det er noe eget med slike "myke" menn altså.

På min jobb er det 3 mannlige sykepleiere (de kjører riktig nok sin egen fil alle 3;-)) og 5 kvinnelige sykepleiere. Vi har også 2 menn som leger og 5 kvinnelige leger sånn ca.. Hos oss er det ganske mye mykhet sånn sett. Noen ganger litt for mye tror jeg.. Men såå drivervi med sånn litt semialvorlige ting. 

Synes også det er sjarmerende:)

Jeg liker menn-menn som er menn, men at de har sånne yrker synes jeg ikke har noe å si.
Jeg kan ikke fordra overromantiske tøffelmenn, såkalte kjerringer, men myke menn i omsorgsroller er kjempesjarmerende.
Har møtt utrooolig mange sjarmerende sykepleiermenn:D

Tøsa! skrev:

Jeg liker menn-menn som er menn, men at de har sånne yrker synes jeg ikke har noe å si.
Jeg kan ikke fordra overromantiske tøffelmenn, såkalte kjerringer, men myke menn i omsorgsroller er kjempesjarmerende.

Tøfler liker jeg ikke nei, men menn som virkelig er menn og velger å gå for sykepleier/hjelpepleier/pedagog osv. DET er deilig.
Er en del menn i bhg. til storesøster, og jeg ser jo hun har godt av det (hun er guttejente hun), jeg elsker manneassistentene jeg jobber med i hjemmesykepleien og jeg elsker sykepleiermennene på sykehuset her.

Jeg føler meg litt tryggere på mannlige sykepleiere (men ikke utrygg på kvinnelige, bare så det er sagt) fordi de virkelig vil dette. Det er lettere for kvinner å bli sykepleiere fordi det er "det vanlige" enn det er for menn. Utrolig rotete forklart, men jeg håper dere legger godviljen til

*lykkeligst* skrev:

Tøsa! skrev:

Tøfler liker jeg ikke nei, men menn som virkelig er menn og velger å gå for sykepleier/hjelpepleier/pedagog osv. DET er deilig.
Er en del menn i bhg. til storesøster, og jeg ser jo hun har godt av det (hun er guttejente hun), jeg elsker manneassistentene jeg jobber med i hjemmesykepleien og jeg elsker sykepleiermennene på sykehuset her.

Jeg føler meg litt tryggere på mannlige sykepleiere (men ikke utrygg på kvinnelige, bare så det er sagt) fordi de virkelig vil dette. Det er lettere for kvinner å bli sykepleiere fordi det er "det vanlige" enn det er for menn. Utrolig rotete forklart, men jeg håper dere legger godviljen til

Kvinnelige sykepleiere VIL virkelig de også. Dette blir litt omvendt diskriminering syns jeg. Man har jo samme utdannelse, så vanskelighetsgraden er den samme.

ludine skrev:

*lykkeligst* skrev:

Tøsa! skrev:

Kvinnelige sykepleiere VIL virkelig de også. Dette blir litt omvendt diskriminering syns jeg. Man har jo samme utdannelse, så vanskelighetsgraden er den samme.

Det var her du skulle legge godviljen til  Jeg vet at de fleste sykepleiere VIL de også, jeg bare sier at det er lettere for damer å ta den utdanningen uten å vikelig ville det enn det er for menn.
Jeg kjenner ikke mange manlige sykepleiere, men alle elsker virkelig yrket sitt, men jeg kjenner flere kvinnelige sykepleiere som bare ble det fordi det passa seg sånn... (men nå er det jo flere kvinelige sykepleiere enn manlige da, så det vil kanskje bare være sånn).
Men igjen. Legg godvilja til

Jeg er enig i det, selv om jeg av og til synes det er rart i første øyeblikket.
Etter første fødsel f.e., da ble vi flyttet over til et annet sykehus og jeg ble tatt imot av en mannlig jordmor og jeg stusset litt første sekund. Det var ikke noe galt med ham, tvert imot, og jeg er ikke sånn at jeg ikke klarer professionelle menn 'der nede', men det var bare veldig uvant...
Og på lillegutten sin avdeling ( i barnehagen ) hadde de en gang en ung mannlig vikar og å så populær han var! Hos barna og tantene...
Jeg synes det var fantastisk med MANN i bhg også, ikke bare kvinner overalt ;-)
Og jeg vil tro at det var veldig bra for ungene også :-)

Hmm, usikker ....synes det var litt rart å bli vasket nedentil av en mannlig spl da jeg hadde tatt ks

Enig! Kjempesjarmerende!

Snille menn bare smelter jeg for. Og selv om det sikkert ikke alltid stemmer så innbiller jeg meg at menn som er sykepleiere, helsefagarbeidere, førskolelærere osv osv er kjempesnille;)

min kjære jobber i barnehage, og har gjort det i masse masse år, og han er verdens snilleste, mest tålmodigste mann jeg noen gang har møtt. Alltid positiv, og feiler man, så prøver man bare på nytt :) 

Jeg liker den litt forsiktige, rastløse nerden som gløder når de snakker om ting jeg har null peil på... Og så kan han tornde når det trengs, og "take charge". 

Jeg er sykepleier, og helt ærlig er det mange av de mannlige sykepleierne jeg studerte med jeg absolutt ikke vil ha som spl for mine nære og kjære, så det er nok like individuelt på herresiden som damesiden. Hadde flere som valgte sykepleien kun fordi det var så mye bra damer på studiet, enkelte nektet å gjøre forskjellige oppgaver fordi de likevel skulle jobbe i psykiatrien and so on! Men selvfølgelig er det mange dyktige menn som velger yrket for de riktige grunnene :)

Back
Topp