Jeg elsker å reise - gjør du?

Guria

Elsker forumet
Leser så ofte her inne om personer som skal på reise, eller har vært på reise.
Har dere et lite ferieminne som dere vil dele med oss her inne?
Kan jo starte med meg selv, har mange plasser å velge mellom, så jeg tar den siste flotte plassen.
Det var på bryllupsreisen vår i juli i fjor. Mannen som hadde bestilt og ordnet reisen. Vi dro til Bali og Lombok i Indonesia.

Her et lite bilde fra snorkletur på Gili Ilands, Lombok.

Elske å reisa!!

Har vore mest i Europa, men bryllupsreisa hadde me på Mauritsius[:)] Fantastisk plass.

Ellers var me ei langhelg(!) i Kina ein gong. Utrulig spesiell opplevelse, og har veldig lyst til å reisa tilbake.

Så fin strand på Lombok[:)] Var det fint å snorkla? Tok dykkerlappen på Mauritsius og da var heilt nydelig!

Guria så koslig da, jeg for vel se om jeg finner noen bilder også, men ikke i dag.

Har nok reist endel vi også, det er jo så spennendes å lære om andre kulturer og historie synes nå jeg, var foresten på Nilen cruis i Egypt for et par år tilbake det var interesangt. Da så vi kjempemasse på denne temareisen.

Vi elsker å reise [:)] Siden vi ble sammen for snart 9 år siden har vi vært to ganger på Rhodos, en bilrundreise i Provence, Aberdeen, London og USA (mannen tok flygelederutdanninger i Grand Forks i North Dakota så måtte jo besøke ham der). Bryllusreisen var 14 dager på Azorene, og nå har vi jo, som dere vet, vært i Japan. Ellers har vi vært på diverse bilturer i Norge, Sverige og Finland.

Er ikke så mye ute å reiser vi da. Men jeg skulle ønske at vi gjordet det mer. Men samboer'n er ikke så glad i å fly.
Men skal nok få lurt han med meg, nå som vi har fått sivil flyplass nesten rett borte i gata.

Siste tur var Køben i sommer, og we love it.

eg og likser å reise. når eg bodde hjemme hos mamma og pappa reiste alltid meg,mamma og min søster til syden,hvert år. men når eg flytta da eg var 16 år har eg bare vært i syden to ganger, og hver sommer nå klør det i fingrene mine,for eg har så lyst å reise til syden,men pengene strekker ikke allti til.

har veldig lyst til å reise tilbake til tyrkia til icmeler,der e d så sinnsykt flott og eg kjenner til alle gater og veier der nede[:D]men samboer vil ikke til tyrkia..... så der sliter eg..... emn nå som eg har sett bildene til mamma fra thailand så har eg lyst til å reise ned der også[:D]

men en av mine største drømmer er jo å reise til" den blå lagune" hihi[:D] drømmedrømme

elsker å reise, men har ikke hatt økonomi til det de årene vi har vært sammen. en tur til tunisia og en til romania, billig, billig =)
til sommeren drar vi til spania i to uker. det skal bli herlig[:)]
neste ferie (altså neste år) blir storbyferie. det er eneste planen vi har.

Reise er toppen. Den beste ferien må være bryllupsreisen. 1 uke på cruise i karibien, og en uke i Orlando etterpå. Da løp vi fra park til park. Kjempe morro. Og så var det så deilig på cruise at vi sa vi måtte dra hvert femte år (siden det koster lit...) Så i fjor sommer var vi på cruise i middelhavet. Deilig...
Ellers har jeg vært litt rundt om kring, Majjorca (skole der i 2mnd, pluss ferie senere), Rhodos, Kreta, Kypros, England rund, Flere bilturer rundt om i europa, usa på kryss og tvers....

Men på lørdag drar jeg til Praha en tur. Jippi....

Er gift med en veldig reiseglad man, så det passer meg perfekt[:)]
Vi har vært masse forskjellige steder de årene vi har vært gift. Ca. to langturer i året, og 1 eller 2 storbyturer.
Reiser er prioritert her i huset....

Steder vi har vært:

India (Goa)
thailand (hua hin, phuket, krabi)
Mexico (Playa del carmen)
Cuba VAR SÅ BRA!!!!
Den dominikanse rebublikk
Brasil (pipa)
Dubai
Venezuela (isla margarita)

Og litt kjedeligere som Canariøyne, greske øyer, spania, portugal, egypt, Frankrike og Tyrkia

Vi har også vært i Paris, køben, stockholm, Praha, London, Roma, Aten, Budapest, Amsterdam, rekjavik, Nice, Madrid og Barcelona

Tror jeg fikk med meg alt nå

(mÅ legge til at vi betaler minimalt for hotel og fly, mannen jobber nemlig i bransjen, som regel bare kostpenger)

Men må bare anbefale Cuba, det er knall bra!!!!!!!!!!!!!!!! [:)][:D][;)]
Og beste storby: Barcelona

Hjelp ble masse det her...

ORIGINAL: ElinR

hittil i år har vi vært 2 uker på tenerife. og så blir d gøteborg i juni og london i august[:)]

helliggris du da[:D]

ORIGINAL: vestlandsjento

Elske å reisa!!

Har vore mest i Europa, men bryllupsreisa hadde me på Mauritsius[:)] Fantastisk plass.

Ellers var me ei langhelg(!) i Kina ein gong. Utrulig spesiell opplevelse, og har veldig lyst til å reisa tilbake.

Så fin strand på Lombok[:)] Var det fint å snorkla? Tok dykkerlappen på Mauritsius og da var heilt nydelig!

Det var helt herlig å snorkle! Vi stoppet flere plasser og hev oss ut i havet, bare mannen min og meg sammen med en guide. Var flere store skilpadder som vi svømte over, skikkelig herlig! Ønsker selv å ta dykkerlappen, men har ikke kommet helt dit enda. Mauritsuis høres herlig ut, det var en av plassene mannen min vurderte som mål til bryllupsreisen vår. Må nok dit og en gang. Det er så mange land å besøke! [:D]

Back
Topp