Jeg dunket hodet hennes hardt

Rose88

Betatt av forumet
Mini hadde holdt på i nesten 2 timer nå i natt, jeg var inn og ut. Siste gangen skulle jeg legge henne tilbake i senga, det var helt mørkt i rommet så jeg klarte å dunke hodet hennes hardt i kanten øverst på sprinkelsenga. Ungen hylgråt. Jeg satt henne på fanget, holdt godt rundt henne, strøk på henne og pratet rolig til henne. Hun roet seg fort. La henne i senga etter kort tid og da sov hun. Jeg ble kjempe redd og lei meg. Jeg tok øyevipp-testen, altså strøk over øyevippene hennes, hun blunket ikke. Men reagerte når jeg lyste i ansiktet hennes og snudde seg rundt. Kunne ikke se eller kjenne noe kul umiddelbart. Men nå ligger jeg i senga og gråter fordi jeg er redd for hjernerystelse/hodeskade. Og siden hun sovnet raskt etterpå. Men kanskje ikke så rart siden hun hadde vært våken i 2 timer først? Eller? Føler meg som verdens verste mamma nå, og har ikke roen til å legge meg til å sove :(:( Bør jeg vekke henne eller hva?
 
Vil ikke si du er dårlig mamma, uhell skjer. Men sier dette bare for opplysning..Hodeskader, uansett små, så ikke legg barnet ditt ned for å sove etterpå. For du vet aldri hvor store eller små skader skal til før det ikke våkner. Når det er sagt så tror jeg hun hadde vært mer ille til mote, kastet opp, svimmel og gråtet mer. Jeg tror ikke du trenger bekymre deg, men vit at til neste gang så må du ikke legge henne med en gang. Når mi datter slo hodet i bordet, bare et lite kakk, så sa legen, for jeg ringte dem, og sa at hold øye med henne uansett og ikke la henne sove enda, og hvis hun sovne så vekk etter noen minutter. Det første døgnet/natta er kritisk uansett store eller små skader sa dem til meg.
 
Vil ikke si du er dårlig mamma, uhell skjer. Men sier dette bare for opplysning..Hodeskader, uansett små, så ikke legg barnet ditt ned for å sove etterpå. For du vet aldri hvor store eller små skader skal til før det ikke våkner. Når det er sagt så tror jeg hun hadde vært mer ille til mote, kastet opp, svimmel og gråtet mer. Jeg tror ikke du trenger bekymre deg, men vit at til neste gang så må du ikke legge henne med en gang. Når mi datter slo hodet i bordet, bare et lite kakk, så sa legen, for jeg ringte dem, og sa at hold øye med henne uansett og ikke la henne sove enda, og hvis hun sovne så vekk etter noen minutter. Det første døgnet/natta er kritisk uansett store eller små skader sa dem til meg.
Sa legen noe om når det er trygt å la de sovne?
 
Sa legen noe om når det er trygt å la de sovne?
Hmm..det jeg husker var hvertfall at de første timene skulle passes på. Og legg i normaltid men vær mer på vakt, ha lavterskel for å vekke osv. Men si feks at dette skjedde 1 time eller 20 min før sengetid da skal du utsette leggetiden med 2-3 timer. Men om de absolutt sovner så må du vekke dem etter 15-20 min. Det er de første timene og første natta som er mest kritisk.

Hos meg så utsatte jeg leggetiden med 2 timer. Og når hun sovnet så vekket jeg henne etter noen min. Men jeg lå våken hele natten å passet på, jeg var veldig redd for henne. Selv om var bare et lite kakk liksom. Når jeg følte meg trygg nok på at hun pustet godt og våknet selv, da turte jeg å sove.
 
Back
Topp