Jeg burde jo vite det... :-)

trallemamma

Gift med forumet
Men spør likevel... Når det står på eggløsningstestene at EL skjer "i løpet av 24-48 timer etter positiv test", betyr det at det går Minimum 24 timer før EL, og at den er over etter maximum 48 timer? Altså når jeg testa positiv igår, betyr det at jeg IKKE kunne ha EL igår, men idag el i morgen? Har lest litt, men overalt bare gjentas det som står på testene. H ehe tror liksom jeg har skjønt det, og kjenner jeg kroppen min rett er det også slik jeg sa, men vil bare ha det inn med teskje... :)
 
Men spør likevel... Når det står på eggløsningstestene at EL skjer "i løpet av 24-48 timer etter positiv test", betyr det at det går Minimum 24 timer før EL, og at den er over etter maximum 48 timer? Altså når jeg testa positiv igår, betyr det at jeg IKKE kunne ha EL igår, men idag el i morgen? Har lest litt, men overalt bare gjentas det som står på testene. H ehe tror liksom jeg har skjønt det, og kjenner jeg kroppen min rett er det også slik jeg sa, men vil bare ha det inn med teskje... :)
mener å huske det er fra ca 12 timer jeg men kan hende jeg tar feil :) fortsett å teste hvertfall :) el har vært når testen er negativ igjen :)

♡♡Termin 01.03.2015♡♡
 
Noen andre som har peiling også? Glad for flere svar :) Det står i løpet av 24-48 timer på testene jeg bruker, kan det være 12 timer da også hope90?
 
Det der er veldig indiviuelt. Noen får el 12-48 timer etter første positive el-test, mens andre får positive tester over flere dager, og så er eggløsningen 12-48 timer etter siste positive test.
Det kommer an på hvor lett kroppen klarer å slippe egget, og hvor kjapp stigning man har i LH (det luteiniserende hormon.). Jeg har veldig kjapp stigning, så kan få eggløsning bare timer etter pos. test. Andre derimot kan bruke litt lengre tid :)
Ble du noe klokere?
 
Ok, ja det hjalp :) Det vil da si at jeg kan ha EL i utgangspunktet når som helst etter pos. test, men at det vanligste er en stund etterpå (som det står på testene jeg har da etter 24 timer, men før 48 eller der omkring..). Vet jo uansett sånn omtrent når det er, for jeg har pos. test en dag, og 2 dager etter det stiger tempen. Greit å bruke forskjellige metoder samtidig :) Takk!
 
Er el garantert ferdig når testen er blitt negativ igjen?


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp