Jeg bryr meg ikke... *oppdatert*

Tirnanog

Elsker forumet
Oppdatert i innlegg 8.
Er det noe dere ikke bryr dere om?? :)

...Om jenta mi er skitten fra topp til tå etter en tur i mammas ny-luka blomsterbedd. Jeg bryr meg ikke om plantene jeg nettopp har planta har "strategisk" blitt omplassert av et lite hagetroll som så gjerne vil hjelpe til.

Jeg bryr meg ikke om hun har sand i håret og sand i klærne. Jeg bryr meg ikke om hun kommer springende inn med sandføyken etter seg. Vi har jo en støvsuger, og til min store fornøyelse hører jeg ofte: "Søvsuuueeee mamma, søvsuuuueeee!!!"

Jeg bryr meg ikke om hun blir våt innerst til ytterst. Leke med vann er jo noe av det gøyeste i verden og tørre klær har vi mer enn nok av! Og skulle vannleken foregå innendørs mot mamma's vilje så er ikke smilet og moppen langt unna.

Jeg bryr meg ikke om måltidet ligger like mye på gulvet som på fatet. En blir ikke verdensmester i å spise natten over. Å leke med maten, og ha interesse i mat er jo bare en del av prosessen til å bli mesterkokk.

Jeg bryr meg ikke om oppvasken lar vente på seg eller om det flyter over med husarbeid når det kommer uventet besøk på døra. Jeg unnskylder meg ikke i mitt eget hjem. Litt rot her og der tyder jo bare på hvor prioritetene ligger. Et hjem med leker strødd rundt i stua, på kjøkkenet og badet, og leker på de mest utenkelige steder, er jo et tegn på et aktivt barn med stor fantasi og lekeglede. Selv om ryddetid har blitt inført er jo det storstas å vise mamma og pappa at leketid kommer *rett etter* ryddetid - og gulvene blir dekte igjen.

Jeg bryr meg ikke om vær og vind - og det får heller ikke stoppe uteleken. Det finnes ikke dårlig vær, bare dårlig klær. Dersom jeg hadde sett regn, snø eller sterk vind for aller første gang så hadde jeg ikke sittet inne. Regnet må oppleves i ansiktet, snøen må spises og vinden blåse i håret. Men skulle været herje som værst så er jo ruskevær et flott innevær.

Ryddetid, vasketid og mamma & pappa-tid kommer etter leggetid. Og det er ikke mange sovetimer vi får før det er våkentid og leketid igjen. Det trøtte mamma-fjeset blir fort erstattet med et smil når verdens beste sovetroll er våken og opplagt for en ny dag med leking! Et søvnpreget ansikt som smiler og små armer som strekker seg  mot meg og er kjempe ivrig etter å se mamma'n sin etter en lang natt er den beste følelsen i hele verden! ♥

Vi prøver å minne oss selv på hvilken dyrbar tid dette er; vi får kun én sjangse og den sjangsen vil jeg ikke kaste bort på frustrasjon over "alt som burde være perfekt som ikke er det". Energien min går til å være en god mamma som bruker 100% av sin egen tid til barnet sitt som er dekket i søle og sand, og ikke til et uryddig og støvete hus.

Jeg og mitt søte lille hagetroll koser oss glugg ihjel når fjeset er skittent og klærne våte, og når huset står opp-ned innvendig! Å være irritert over husarbeid og tid som ikke strekker til er bortkastet energi.

Hva er vel viktigst....?!!

♥ Mitt Lille Søte Hagetroll ♥

Sukkk,,,så fint sagt. Jeg bryr meg heller ikke lenger og kan legge til: Jeg bryr meg ikke lenger om jeg ser ut som en TROLL hehe, barnet mitt elsker meg uansett :) Og hva kan være viktigere i verden enn to armer som strekker seg mot deg, en våt nuss på kinn og en som vekker deg med forsiktig: mamma???

Veldig flott skrevet! Vi bør være flinkere til å minne oss selv på hva som egentlig er viktig...

Så fint skrevet :)

Så flink du er til å skrive og du fikk virkelig sagt ord på ting. Tenk å være så bevist!! :) det er bra. Jeg og føler det på sammen måte men hadde nok aldri klart å sette ord på det.

Enig, enig og enig, snuppa :D
Her snakker vi om raking, hopping i vanndam, spa i jorda, rive i busker, krabbe i jorda... Herlig, herlig <3

Må legge til noen punkter til føler jeg.... Og legg til dere også! Kanskje det kan hjelpe å dele med hverandre at vi "ikke bryr oss" emoticon

Jeg bryr meg ikke om utseende mitt. Langt ifra samme måte som før! Med gammel mascara, ustelt hår og mer enn 24 timer etter siste dusj; åpner jeg utgangsdøra og inviterer folk inn. Da får de se en sprudlende mamma i rosa joggebukse og genseren på halv åtte, med mat & snørr-rester på skuldra. Folk kan gjerne spør om jeg har det bra, er opplagt eller lei - fordi jeg *ser* så sliten ut. Men det er akkurat der prioritetene ligger: kikker de bort på min vakkre skatt ser de glimtet i øynene. De beskriver mer enn ord kan si... "Mamma har klærne på halv åtte fordi jeg slet i dem da hun kilet meg. Snørret kom med all latteren da jeg hev meg rundt halsen hennes. Og restene fra brødskiva med leverpostei ble smurt fint på skulderen da jeg gav henne en klem som takk for maten. Hun rakk aldri å stelle håret fordi jeg var alt for ivrig på å starte en ny dag."

Jeg prøver å ikke bry meg om andre folk på gata når mini gråter som værst i vogna si. Det kan være mange grunner til gråt - så døm ikke! Så med god samvittighet skynder vi oss gråtende hjem etter en lang tur i parken; sulten tok overhånd etter vi spise opp nista (halvparten gav vi til ekorn, ender og andre dyr). Egentlig ville vi ikke hjem! Vi ville jo være i parken litt til... så trøttheten kom snikende attpå. Ikke visste vi hva vi ville... så vi tok til gråten...

*love*

Du får det jammen sagt du:) Skal ærlig innrømme at jeg bryr meg om et par av de tingene... Jeg må plukke opp litt rot før jeg åpner døra hjemme, og jeg må ordne meg om morgenen. Blir så lat av å være slaskete :p - Men bortsett fra det så bryr ikke jeg meg heller.
Og jeg legger til:
Jeg bryr meg ikke om lillegull har fått et blåmerke eller skrubbsår i barnehagen. Jeg er takknemlig for at ungen min får lov til å klatre og utforske i barnehagen, og for at hun har så fine voksne i barnehagen som kan trøste henne når hun slår seg, og som ALLTID vet hva som har skjedd.
Jeg bryr meg ikke om gullet mitt har nese og munn full av snørr når hun lener seg mot meg og sier "suss". Snørr kan tørkes bort, og en barnesuss kjennes i mammahjertet, ikke på munnen. :)

Mims skrev:
Du får det jammen sagt du:) Skal ærlig innrømme at jeg bryr meg om et par av de tingene... Jeg må plukke opp litt rot før jeg åpner døra hjemme, og jeg må ordne meg om morgenen. Blir så lat av å være slaskete :p - Men bortsett fra det så bryr ikke jeg meg heller.
Og jeg legger til:
Jeg bryr meg ikke om lillegull har fått et blåmerke eller skrubbsår i barnehagen. Jeg er takknemlig for at ungen min får lov til å klatre og utforske i barnehagen, og for at hun har så fine voksne i barnehagen som kan trøste henne når hun slår seg, og som ALLTID vet hva som har skjedd.
Jeg bryr meg ikke om gullet mitt har nese og munn full av snørr når hun lener seg mot meg og sier "suss". Snørr kan tørkes bort, og en barnesuss kjennes i mammahjertet, ikke på munnen. :)

Signerer og fremhever det med blåmerke og det med snørr!
Vi trøster selvsagt om Mattis slår seg skikkelig, men vi blir ikke hysteriske om han detter feks... og det tror jeg har gjort han tøffere. Ser noen som mødre som blir litt vel overbeskyttende etter min mening, og da sutrer jammen ungen for inngenting også, fordi da få den jo oppmerksomhet.
Og et rothue det er både jeg og mannen, og det ble ikke bedre av å få barn. Takk og lov for skippertak emoticon

Molly80 skrev:
Mims skrev:
Og jeg legger til:

Signerer og fremhever det med blåmerke og det med snørr!
Vi trøster selvsagt om Mattis slår seg skikkelig, men vi blir ikke hysteriske om han detter feks... og det tror jeg har gjort han tøffere. Ser noen som mødre som blir litt vel overbeskyttende etter min mening, og da sutrer jammen ungen for inngenting også, fordi da få den jo oppmerksomhet.
Og et rothue det er både jeg og mannen, og det ble ikke bedre av å få barn. Takk og lov for skippertak emoticon

Hehe, skippertak blir det MYE av her også! Og kan ikke si mer mer enig enn det i dere skriver også!

Og VÅTE kyss er jo egentlig bare herlig :)

Så godt sagt. Har desverre perioder med dårlig samvittighet pga husarbeidet, men Gutten går først.

Jeg bryr meg ikke om legging tar opp til 4 timer, det er 4 timer mer med min gode kosunge. Hvordan kan jeg misslike legging når det er snakk om kosing, at gutten min synger til meg , prater og skravler, ler og... nevnte jeg kosing?

Jeg bryr meg ikke om at gulvene blir fylt med jord når du løper inn på stua for å finne pappa, etter å ha hjulpet meg med å rase jord ned i hullet som rosebusken skal plantes i. Å koste opp etter deg gjør jeg med et smil, imens jeg tenker på det gode smilet ditt.

Jeg bryr meg ikke om å ha igjen døra til do mer, for de få gangene jeg husker det er det alltid en liten gullgutt som kommer løpende, åpner døra imens han sier "passe fingran" og når han ser meg roper "DER er mamma!" med verdens herligste smil. Jeg VET han kommer for å finne meg, og at han alltid blir SÅ fornøyd når han finner meg.

Jeg bryr meg ikke om å sove lenge om morgenen lengre. Når Lille vennen min våkner og titter på meg med sitt herlige smil, og sier "mamma?" så VET jeg at jeg vil stå opp sammen gutten min, og kose oss inn i dagen. Tiden med deg er verd SÅ mye mer enn noen timer søvn ekstra.

SÅ deilig livet mitt har blitt etter du, gutten min har fylt det med mening!

Du satte et smil om munnen min blippetiblippblopp! Så for meg alt du skrev. Er veldig enig med deg med nattessøvn og morgenful. Joda, et par timer extra hadde vært vél og bra noen ganger, men det trøtte fjeset mitt blir fort erstattet med et stort smil når morgenfuglen stråler som en sol mot meg. Vi er kjempeheldige some faktisk ikke bryr oss om ting som er uviktige sett i et større perspektiv:)

Back
Topp