Jeg blir virkelig ikke klok....

Savira

Elsker forumet
På dette med hvor langt jeg er på vei....
jeg trodde jeg var 5+4, men her på BV, står det nå på min side: I dag er det tirsdag 6. juli, og du er 6 uker ut i svangerskapet. Det er 34 uker og 2 dager igjen til din termin, torsdag 3. mars.

Mens på andre sider, hvor termin er samme dato, sies det 5+4...

bestemme seg kanskje??

På baby gaga sin ticker så er det vel noe med at det er 2 dager forskjell på noe greier.. Så du må skrive termin 2 dager før eller noe sånt... Men er sånn på andre ting også.. Var ihvertfall sånn når jeg skulle ha Adrian =)

Dersom "andre steder" ikke er norske, så ligger forklaringen i at f.eks i USA der tickeren din er fra, regner de et svangerskap som 40 uker, mens det i Norge regnes som 40 uker og 2 dager (det skal vel over til 3 dager nå, faktisk) Tickeren må du derfor lage med termin to dager før du faktisk har termin for at den skal vise rett antall dager på vei.

forhold deg til norske standarder du, det er her du bor. Det er det legen din vil regne med.

er nok 5+5 idag mtp at jeg hadde sist mensen 27 mai.. Så stemmer nok det..

Første dag i siste mens 27.5 gir termin 5. mars og 5+5 i dag ja. Ordne bv-profilen din til å ha termin 5. mars, så stemmer den nok med resten av verden?

Jeg har termin 3/3 og er 6 uker i dag, men det blir sikkert litt forskjell utifra hvor lang syklus man har?

har aldri blitt klok på syklusen min heller jeg.. den har variert mellom 26-36 dager... aldri vært det samme dette året her i allefall..

Men mammanett og BV har forskjellig dato på termin og antall uker og dager. mammanett viser at jeg har termin 3 mars, mens BV sier 5 mars. BV sier 5+5, mammanett 5+4

ORIGINAL: Maren Helene

Jeg har termin 3/3 og er 6 uker i dag, men det blir sikkert litt forskjell utifra hvor lang syklus man har?

Hvor langt på vei du er, og terminen skal egentlig ikke påvirkes av sykluslengden, men det forutsetter at du ved terminberegning tar høyde for sykluslengden... Standard terminberegning forutsetter 28 dagers syklus. Jeg har derfor "justert" min termin, siden jeg hadde 35 dagers syklus med EL etter tre uker. blind utrenging fra første dag i siste mens tilsier da at jeg er kommet en uke lenger enn jeg er.

Nå skulle jeg skrive en fin forklaring med hensyn til min syklus her, men da oppdager jeg at jeg muligens har gjort noe feil, jeg må dobbeltsjekke litt hvordan BV regner dette her. Jeg tror jeg har det helt rett med min beregning egentlig, men det stemmer ikke helt med kalkulatoren...

søren da, det var så mye for den pedagogiske forklaringen med eksempler.... skal ikke være lett dette her.

(Beroliger meg selv med at jeg får jo uansett sikkert flyttet terminen litt på UL om et par mnd)

Ehh, min terminberegning baserer seg altså på at jeg vet når jeg hadde EL da. Derfor stemmer den. (satt befruktning lik EL) Det er bare det at denne BV-greia lar deg hensynta sykluslengde, men ikke hvor lang tid fra EL til mens, derfor blir den ikke helt eksakt korrekt for dem av oss som ikke operer med disse standardsyklusene...

Nei, jeg tenker at sånn pluss minus end ag eller to lever jeg med, så får UL gi meg den offisielle.

Back
Topp