Jeg blir utslitt fysisk og psykisk av min arbeidsgiver

Kikkymiki

Blir kjent med forumet
Hei. Nå er jeg rett og slett fysisk og psykisk utslitt av arbeidsgiveren min. Når jeg forteller dem at jeg trenger litt mere tilrettelegging så får jeg beskjed at jeg har fått nok og at jeg kreve for mye. Greit at jeg har fått sittende jobb men det er ikke godt nok, jeg spurte om jeg kunne sitte på et annet ledig rom hvor det er ikke mye støy hvor luften er bedre her hvor jeg sitter nå er det kaldt og mye mel støv mye støy som stresser meg og jeg for hoste av mel støv. De siste par dagene har den bedt meg om å gjøre noe tunge jobb og når jeg sier ifra så himler med øynene og sier at jeg tar for mye pauser og når jeg er på jobb så må jeg gjøre noe, Noen ganger i løpet av 1 time så kan det hende at jeg går fem ganger på do noen ganger så rekker jeg ikke do fordi det er litt langt unna og jeg tisser på meg rett og slett. Hver gang jeg ble utsatt for mye stress Så kjenner jeg mindre liv i magen og jeg får rett og slett panikk og må ringe legen for å få en ultralyd for å se om barnet er i live. Og jeg sa til dem hvis dere ikke kan tilrettelegge det legen min har skrevet så ta meg ut av jobb. Jeg sa til dem jeg blir også utsatt for støy og mye støv og dårlig luft her akkurat som den andre damene som har gått ut på svangerskapspermisjon når dem var 3 månder på vei, da forventer jeg at jeg også skal få samme behandling. Jeg har prøvd i går og snakket med tillitsvalgt hvor jeg følte han jobber imot meg ikke for meg, hvor han begynte å kjefte meg opp og sier at han har gjort alt det jeg har bedt om, men det var også han som sa at jeg krever for mye jeg er seks måneder og 2 uker på vei. Den tre siste dager har den bedt meg om å gjøre noe fysiske tunge jobber noe som gjorde at jeg fikk vondt i magen det var mye stressende for meg og jeg kjenner ikke noe liv noe jeg gjør hver dag i flere timer jeg kjenner ordentlig med liv og spark men hver gang jeg ble utsatt for stress det er andre gangen så kjenner jeg mindre liv. Den sier noe annet til meg og forteller en annen historie til legen min jeg har gråte i to dager av den behandlingen jeg har fått på jobben og jeg blir så oppgitt. I dag morgen rekker ikke å komme meg på do hjemme før pissen begynte å renne nedover beina mine. Jeg har veldig lav mage og de presser veldig mye nedentil så jeg må ofte løpe på do og så har jeg veldig mye løs avføring på grunn av vitaminer jeg bruker. Jeg prøver å gå opp og slappe av men så buse folk inn på rommet hvor jeg liler på en ødelagt massasje stol. Den står på sitt ta dem har tilrettelagt nok for meg. Jeg føler rett og slett jeg blir overvåket fordi sjefen sier du tar for mange pauser du er mere oppe på pauserommet enn det du er her og jobber og det er tull. Legen skrev at jeg også trengte et rom hvor jeg kan legge meg litt nedpå og slappe av, og da sa tillitsvalgt til meg hva er det du vil ha en seng det kan jeg ikke kreve av arbeidsgiver og han sa det på en frekk måte og jeg har aldri bedt om en seng. Jeg er livredd for å miste barnet eller å føde for tidlig på grunn av det her som skjer. Jeg snakket med en dame på NAV og fortalt henne alt som har skjedd og da mente hun at det er min jordmor som har siste ordet om jordmora mi mener at det er fare for meg og fosteret å jobbe i dette miljøet så er det hun som må skrive en attest hvor hun ber at jeg tas ut av jobben med en gang. Jeg har mye vann i kroppen dem ba meg om å gjøre noe som innebar til at jeg måtte stå mye på beina og jeg begynte å skjelve så jeg måtte gå og sette meg ned på gulvet og da kom en dame ut en som var ansvarlig og sa til meg hvis du er syk det er ikke noe vits at du er her og få betalt og ikke gjøre noe. Det er jo helt sykt å bli behandlet på den måten.

Heisann,

Det er IKKE jobben som avgjør svangerskapspenger.
Så det du skal gjøre her er å ta dette videre med fastlege, og også vise til at det har vært vanlig praksis tidligere at de gravide går på svangerskapspenger. Det er videre legen som avgjør om du skal få svangerskapspenger, og da skriver arbeidsgiver under på legens papirer - arbeidsplass kan ikke overprøve legens anbefalinger.
Så burde du begynne å kikke etter nye jobber i løpet av permisjonstida sånn at du får en arbeidsplass med bedre miljø.

Helt riktig jeg har ikke tenkt meg tilbake på den arbeidsplassen mer. Det er jo helt sykt å bli behandlet på den her måte. Å bli snakket ned på å bli kjeftet på er jo helt sykt. Dem sier noe til meg og så fortelle noe helt annet til legen min. Jeg ble sinna på dem og jeg sa kan vi ta en møte alle sammen med legen min og jeg vil være der, dere tydeligvis forteller en annen historie til legen min mens jeg får en annen beskjed når jeg er på jobben. For jeg vil ikke bli utsatt for så mye stress det går ut over meg på psykisk er livredd for å havne i depresjon noe jeg har slitt med før.

Heisann,

Det er IKKE jobben som avgjør svangerskapspenger.
Så det du skal gjøre her er å ta dette videre med fastlege, og også vise til at det har vært vanlig praksis tidligere at de gravide går på svangerskapspenger. Det er videre legen som avgjør om du skal få svangerskapspenger, og da skriver arbeidsgiver under på legens papirer - arbeidsplass kan ikke overprøve legens anbefalinger.
Så burde du begynne å kikke etter nye jobber i løpet av permisjonstida sånn at du får en arbeidsplass med bedre miljø.
I dag kom jeg på jobben og gikk inn på kontoret sjefen hun sa at dem har kunne tilrettelegge Det jordmora har skrevet, men dem gir faen i hva legen skriver, Jeg sitter fortsatt på konditori hvor jeg bli utsatt for dårlig luft mye mel støv og andre type bakevarer dem bruker. Hvem ber meg om å bruke munnbind det er noe jeg ikke klarer på grunn av jeg blir så andpusten jeg klarte så vidt å bruke munnbind når det var Covid. På slutten av dagen sier konditori sjefen til meg imorra så må du lage fem esker og ta deg kortere pauser. Jeg ble rett og slett satt ut jeg hadde ikke kommentar, hun har blitt snakket av ledelsen flere ganger på grunn av de men hun fortsetter å presse meg og oppførere seg som om jeg er ikke er meneske. Jobben i seg selv er ikke så vanskelig men det er hvor jeg må sitte som påvirker meg med mye støv og støy. Like før jeg går i veggen psykisk så klarer jeg ikke denne oppførselen dems og den måten jeg bli snakka på gjør at jeg blir rett og slett dårlig. Har lege time hos min fast lege. Anner ikke hva mer han eller jeg skal gjøre.

Back
Topp