Jeg blir sprø--

Purpurea

Gift med forumet
Ungen er nå 3 år og jeg sliter så med å få i han brødmat. Slik har han vært siden han begynte å få brødskiver som baby,
Han NEKTER og smake på pålegg, spiser KUN skinkeost/bacon ost og prim. Selvfølgelig syltetøy men det får han sjeldent.
Til og med sjokoladepålegg vil han ikke smake på.
Han kan godt spise en skive med smør og grillkrydder DET HEFTER IKKE lissom

Så idag ble operasjon leverpostei satt i gang.

Snørr og tårer selvfølgelig, får en lite bit i munnen og bryter seg og kaster opp. Tar kluten og tørker seg i munnen.

Vi har prøvd

Kaviar
leverpostei
hvitost
skinke
rødpølse
svartpølse
makrell i tomat
Han spiser IKKE egg i noen form, litt bacon en søndag i ny å ne

Hva skal jeg gjøre?
Han er så matlei at han nesten ikke spiser før middagen kommer og da er han oversulten og bare klager på magesmerter så da blir det middagsnekt og

Han sitter fysisk og holde seg for munnen og blir helt hysterisk

Jeg hadde senket skuldrene å latt han spise det han liker, om han ikke spiser middag, så ikke gi noe annet før det har gått ei stund,da ser han at han må vente når han ikke spiser det som blir servert. dette gjør jeg å det funker, spiser ikke veldig variert pålegg her heller, helst prim og hapå, men da får a det.. Å tvinge barn i mat kan få uheldige følger.....

Det kommer etterhvert jo mer du stresser med det jo værre blir guttungen. Bare la han få være litt kresen i forhold til pålegg på brødskiven, gi han heller grøt til frokost. Havregrøt eller smørgrøt samme til kvelden så blir det bare brød til formiddagsmat. Plutslig en dag så vil han smake kanskje ikke når han er sammen med deg, fordi dere har litt dårlige opplevelser sammen men ganske sikkert når han er hos noen andre besteforeldre eller venner

Har en som er nett lik. Spiser kun baconost og syltetøy.. Men da får han det. Prøvd med gryn? Det får han her innimellom så han ikke skal bli så lei.

Ja han får ikke noe annet om han ikke spiser middag. Da må han vente med til kveldsmaten.

Han er glad i yoghurt men han kan ikke spise 4 begre med det hver kveld. Samt når det er kaldt så kommer astmaen hans så da må vi kutte meieriprodukter for ellers hoster han til han kaster opp..

Han sier han vil ha skinkeost, men når vi har smurt på det og setter det foran han så vil han ikke ha det lenger.
Er nok matlei...

GUD DETTE ER IKKE ENKELT.

Hvorfor kunne ikke jeg fått en unge som spiste alt som min søster har[&o]

her sier vi at han må spise en skive med eks leverpostei, så får han velge pålegg på neste skive. om han da velger sjokoladepålegg får han det, men velger alltid baconost.
han har vært kresen på nye ting så lenge nå at jeg ble lei. tenkte at på denne måten lærer han å like nye ting, også kan vi jo håpe at han en vakker dag velger et av disse påleggene selv[:)]

men han spiser iallefall to skiver til frokost med denne metoden[:)]

Mandag til fredag får han ALL mat i barnehagen frem til middag.
Noen ganger serverer de havregrøt så da spiser de det.
Men nå er det nedkutting i personalet så da blir det vel slutt på det og bare brødskiver.

Han spiser ikke noe annet i barnehagen på skiva, er prim og skinkeost der og.

Smørgrøt vil han ikke ha. ikke risengrynsgrøt heller.

Jaja.får bare la han spise det han vil ha.

Jeg har det slik med jr, bare at det gjelder middag.. ALL slags middag..
Noen få ganger har han spist middag siden han var 1 år...
Han vil helst ha spagetti på glass[&o] og bare det...

Back
Topp