Jeg blir snart gal..!

Smågodt er digg

Flørter med forumet
Jeg våkner med de sykeste krampene i leggen om natten.. Jeg har hatt mye kramper før etter treninger å slike ting. MEN etter jeg ble gravid har de jo blitt MYE vondere! I natt skrek jeg så høyt at jeg skremte livet av bikkja mi stakkar..!

Er det serriøst ikke noe jeg kan gjøre for å slippe dette ? Jeg river snart av den forbanna foten !
(hormoner er kjekke) hehehe [:D]

Ta magnesium og vær flink til å strekke ut..

AAAAARRRGGG! I natt og natt til i går har jeg hatt det samme og det er helt SINNSYKT vondt!!! Foten krøller seg jo helt sammen i krampe og er helt umulig å strekke ut... Trodde jeg hadde sluppet unna den der jeg!! Kjenner at hele leggen er helt øm her jeg sitter nå.. Som skikkelig skikkelig ille gangsperre.. og den er nummen på tærne og vond å trakke på.. Er det mulig.. Men tar jo lifeline gravid som skal inneholde alt man trenger (også magnesium) og spiser jo sunt også.. Tror ikke det er mer jeg kan gjøre... Vil ikke ta mer enn det jeg tar nå, det er vel ikke anbefalt.

Plages også med legg kramper på natten, våkner av at jeg vrir meg og ynker fordi det er så vondt.. Det beste rådet er vel å ta magnesium!

Sniker fra april..
Var også plaget med dette, men hvis du strekker tærne opp mot leggen forran med en gang du kjenner krampa kommer (if you see what I mean..), forsvinner den med en gang. Funker hver gang for meg [:D]

Hmmm... Nå er jeg ikke 100% sikker, men jeg hadde dette i forrige svangerskap og mener at jeg fikk beskjed å ta Kalsium... Det hjalp hvertfall.... Denne gangen har jeg heldigvis ikke vært plaget med det... (til nå...)

ORIGINAL: Kattejenta

Sniker fra april..
Var også plaget med dette, men hvis du strekker tærne opp mot leggen forran med en gang du kjenner krampa kommer (if you see what I mean..), forsvinner den med en gang. Funker hver gang for meg [:D]

Dette har funket med meg også!

Har vært plaget med leggkramper i de to tidligere svangerskapene mine, og dette var det eneste som funket for meg!

jeg var ekstremt plaget med krampe i leggen i forrige svangerskap,og fikk da et mega bra kjærringråd (som funker som bare rakkern hver gang!!) og det er å ta vann på baksiden av kneet du har krampe i.. så enten ha et vannglass stående på nattbordet,å dyppe fingrene i for så å smøre bek kneet, eller enkelt å greit noe som jeg har gjort i panikk mange ganger,slikke på fingrene å så smøre bak (høres ekkelt ut ja... men det funker!! jeg lover!) [:D]

uff, høres ikke noe godt ut! Leggkrampe er jo forferdelig... håper du finner noe som hjelper!

jeg slet med d sist gang å d har begynt ijen nå! [:@][:@]
jm sa at kalsium tabletter skulle hjelpe, så kunne man også prøve å massere leggene, men kun en vei alså mot magen!
Salt og nøtter  skal vist også hjelpe har jeg hørt, men d har ikke funket på meg!

Back
Topp