Jeg blir så sint!

oek

Flørter med forumet
I går skulle jeg lage en fin dessert for moro skyld. Jeg kjøpte noen frukt og noen bær og en pakke med gele. 

Jeg kokte opp geleen, med 4dl vann istedet for 5 og helte i en form sammen med bær og fruktbiter og ventet. Men det stivna jo aldri! Så sent på kvelden når den hadde stått i nesten ti timer, så fant jeg frem en halv pakke gelatinpulver og tre gelatinplater og blandet med 1dl vann som jeg senere helte oppi forma. Nå skulle det sørenmeg stivne! Og riktignok etter en times tid hadde det begynt å stivne, og jeg så frem til en fin dessert i dag. 

Men hva skjer når jeg åpner kjøleskapet etter middag? Joda, der ligger hele greia i forma som en suppe, nok en gang. 

Hva i alle dager er det jeg gjør feil?! Noen som har en oppskrift på dette som jeg kan prøve på en gang i fremtiden? Blir jo helt tullerusk hvis jeg prøver å redde den en gang til, så nå blir det fruktsuppe til vaniljeis.

Det der har jeg også gjort. Har en kaninform for gele og ungene og jeg mikset og trikset og de snakka om kaningele i et døgn. 
Kaninsuppe, ja. Eller ikke mye kanin. DET var triste treåringer, det! 

Selv får jeg ikke til å lage popcorn...

Står på pakken hva du ikke må ha i gelèen. Mange sorter bær og frukt gjør at den ikke stivner.

Bruker hurtiggele jeg :P Den stivner før du har fått den ut av kjelen omtrent!

Ser du skriver at du hadde fruktbiter oppi... brukte du kanskje kiwi ? Kiwi fører til at gele ikke stivner.

Felice skrev:
Ser du skriver at du hadde fruktbiter oppi... brukte du kanskje kiwi ? Kiwi fører til at gele ikke stivner.

Oi, det visste jeg ikke. Hadde mango og kiwi samt en skogsbærblading fra Rema1000. Men da kutter jeg kiwien neste gang! :)

Ikke bruk kiwi, ananas eller overmodne bær :) Og skulle det skjære seg igjen kan du jo bare putte et sugerør oppi og si at det er jelloshots :)

Hehe, var nok frukten som gjorde det, ja. Ble så skuffa en gang jeg så at jeg ikke skulle ha ananas oppi, det hadde jeg lyst på.

Back
Topp