jeg blir så irritert på trygdekontoret

malrodien

Gift med forumet
fikk høre at jeg ikke hadde rett på ett rødt øre verken nå eller når barnet kommer. får jo selvfølgelig engangsstønaden. men ellers får jeg ikke en dritt.ikke har jeg rett på sykepenger fordi jeg hadde feil stilling og ingen kontrakt der jeg jobbet.

men om jeg hadde gått fra samboeren min kunne jeg få opptil 19,000 i måneden pluss å få dekket barnehage om jeg ville gå skole. samboeren min tenkte å få fått ferdig lærlingetiden sin, men vi fant jo ut at vi ikke får noe soisial hjelp om han tjener 4000 i måneden. fordi han har ansvaret for familien.!!!!!!![:@][:@]

ja jeg sa det på trygdekontoret men de bare løftet på skuldrene! samboeren min skal fortsette med det han gjør nå og ta lærlingetiden senere. synd at han må vente til jeg kan få meg fast arbeid, med å jobbe med det han har lyst til.

har ikke noe vettug å si egentlig... .må bare kommentere siden jeg er rimelig irritert på trygdekontoret selv!
Reglene er så firkantet at det er helt idiotisk!

ORIGINAL: malrodien

fikk høre at jeg ikke hadde rett på ett rødt øre verken nå eller når barnet kommer. får jo selvfølgelig engangsstønaden. men ellers får jeg ikke en dritt.ikke har jeg rett på sykepenger fordi jeg hadde feil stilling og ingen kontrakt der jeg jobbet.

men om jeg hadde gått fra samboeren min kunne jeg få opptil 19,000 i måneden pluss å få dekket barnehage om jeg ville gå skole. samboeren min tenkte å få fått ferdig lærlingetiden sin, men vi fant jo ut at vi ikke får noe soisial hjelp om han tjener 4000 i måneden. fordi han har ansvaret for familien.!!!!!!![:@][:@]

akuratt sån har vi det og...
systemet her i Norge er helt på tryne. jeg og fikk vite at gikk jeg i fra typen min så fikk jeg ca 19000kr måneden.   litt forskjell på det og 0,-[:@]

Først så vil jeg si at det er syyyyyykt!!! De burde heller finne en ordning slik at det lønnet se å være en familie.
Foe det andre så får du ikke 19,000 kr. Du får:
9 358 kr
2 600 i barnebidrag
ORIGINAL: malrodien
+barnebidrag fra faren.
Og det er ikke 19 000 kr.
For det tredje så dekker de ikke barnehagen helt. De dekker kun 64 % av bar.hag. utgiftene
Synes folk overdriver når der gjelder alenemødre. "de får såååååå mye penger" Tenk på alle regningene de må betale selv.Forresten så får man pengene i kun 3 år.

Ja, 19.000 kr er nok ikke riktig beløp!

overgangstønad på 9358kr
dobbel barnetrygd (hadde fått dobbel for begge)
barnebidrag for 2 unger
for min del hadde jeg fått stønad til barnetilsyn for eldstedatteren min.

så man kommer fort opp i 19000kr.

søk på skule til hausten. vist du har studiekompetanse kan du søke på høgskule. der får du 8000 kr i månaden eller ca. 9000 vist sambuaren din ikkje tenar over ca. 20000 i månaden. du treng berre å begynne, treng ikkje å fulføre eller noko, berre søke om permisjon når du er tatt opp til utdanninga, gå på skule til 3 veke før termin eller bli sjukmeld. i tillegg får du eingongsstønad!

du får ikke bobbel barnetrygd for begge. Du får for et ekstra barn enn det egentlige antallet.har du to barn, så får du barnetrygd for tre barn. sjekk det på t.k.
hun hadde fått 9358 + 2600(barnetrygd+småbarnstillegg) + barnebidrag.
Det er vel i underkant av 14-15 000 tipper jeg. + at t.k dekker 64 %av barnehageutgiftene. det er fortsatt ikke 19 000 kr.
ORIGINAL: kjersti1234

Ja, 19.000 kr er nok ikke riktig beløp!

overgangstønad på 9358kr
dobbel barnetrygd (hadde fått dobbel for begge)
barnebidrag for 2 unger
for min del hadde jeg fått stønad til barnetilsyn for eldstedatteren min.

så man kommer fort opp i 19000kr.

du får ikke bobbel barnetrygd for begge.

jeg har ikke sammme far til begge barna mine. så jeg får dobbel for hun jeg har fra før. hadde jeg blitt alene nå så hadde jeg fått dobbel for nr 2 og.  i hvertfall slik jeg og samboer forsto det når vi var på møte med saksbehandleren min på trygdekontoret.

da jeg var alene med datteren min (før jeg traff samboer) så hadde jeg 19000kr i måneden. fikk bo støtte og småbarnstillegg. 
da jeg begynte på skole fikk jeg 4000kr utenom i stipend fra lånekassen.

men da jeg ble sammen med samboer så "mistet" jeg overgangstønaden, bo støtten , og stønad til barnetilsyn. Noe som er helt greit.

syntes det er bare så utrolig teit at systemet er slik det er i dag, mange som flytter i fra hverandre pga måten ting er den dag i dag.

Stemmer det med barnetrygden...den blir utbetalt av trygdekontoret og er en pr barn om man har samboer og for en ekstra uansett hvor mange barn og fedre.
Så om du har 3 barn med 3 forskjellige fedre får du fortsatt bare for en mer enn du faktisk har om du er alene.
Jeg er ufør og får 2000 kr i mnd i barnetilegg og vil få noe mer i tilegg for flere barn...
Synes det var lite at du bare får 17 kr pr dag...forstår det som om jeg får tillegg utfra inntekt i forsørgertilegg for barn.
Dette får jeg utbetalt uansett om jeg er alene eller samboer med barnefaren fordi det går på min del av forsørgerbyrden.

Back
Topp