Jeg blir hun kjipe eksen....

¤Woolfmother¤

Forumet er livet
Eksen min har fått seg dame som "nekter" at han og jeg skal han NOE kontakt utenom henting og levering av unger. Om han er på trening med ungene får ikke jeg være tilstede og om jeg ikke "respekterer" det så skal han droppe å komme.
Han har fått beskjed om be meg takke nei til alle invitasjoner fra hans familie, og hun vil ikke at ungene skal feire jul med meg og han sammen. Såpass bør jeg forstå...

Jeg ble provosert, for det er ikke slik vi har løst ting. Og jeg har et veldig godt forhold til min ekssvigerfamilie så jeg kommer ikke til å takke nei til invitasjoner derfra pga henne..

Er jeg vrang?

Altså har du og x et ok forhold til hverandre nå? Da er jo ikke det noe problem. synes hu nye dama bestemmer litt vel mye, så han x bør få seg "no baller" haha

Jeg kan forstå at nydama ikke liker at du og BF feirer ting ilag, for da blir hun satt til siden.
MEN det er hun som er vrang - hun må respektere og godta at dere har barn ilag og at dere løser ting slik det passer best for dere og barna deres.

Nei du er så absolutt ikke vrang! Herregud da, dere har jo barn sammen og da er det viktig at man kan omgås hverandre uten trøbbel. Tror også det er veldig bra for barna at dere kan være begge to med barna på trening av og til for eksempel. Her må eksen din virkelig si i fra til den nye dama!

Syns det høres ut som hun er sjalu og usikker, jeg. 
Og det er

Som skilsmissebarn så må jeg jo bare si at det er hun som er vrang....ikke deg...

Syns det høres ut som hun er sjalu og usikker, jeg. 
Og det er utrolig ego av henne, det at du og barnefaren kan ha et godt forhold og at familien fremdeles er en enhet og ikke helt adskilt, det er jo flott for ungene!

Tenker litt både og jeg. Altså, jeg forstår hun nye dama til eksen din, og jeg forstår deg. Vanskelig at begge kan være fornøyde i en sånn situasjon sikkert.

Når det er barn involvert er det jo bare bra at dere har et godt samarbeid, og ikke har problemer med å omgås. Og sikkert også veldig viktig for barna å se dere sammen, i en god tone. Men jeg kan også se at dama til eksen fks. ikke liker om du kommer i familieselskaper der de to er eller at dere to skal feire jul sammen. Der må jeg bare innrømme at jeg forstår henne...:)

Du får si til barnefaren at jeg tror det er salg på ballepar på Coop Obs nå.. Kanskje han skal vurdere å ta turen?

LillianneLie skrev:
Tenker litt både og jeg. Altså, jeg forstår hun nye dama til eksen din, og jeg forstår deg. Vanskelig at begge kan være fornøyde i en sånn situasjon sikkert.

Når det er barn involvert er det jo bare bra at dere har et godt samarbeid, og ikke har problemer med å omgås. Og sikkert også veldig viktig for barna å se dere sammen, i en god tone. Men jeg kan også se at dama til eksen fks. ikke liker om du kommer i familieselskaper der de to er eller at dere to skal feire jul sammen. Der må jeg bare innrømme at jeg forstår henne...:)

Men da får nesten foreldrene hans og søstra slutte å be meg?
Det er jo ikke bare han og jeg som feirer jul sammen, det er jo hele familien med tanter, besteforeldre og søskenbarn.

Det ville aldri falt meg inn å nekte min kjæreste å feire jul med sine unger... Selv ikke når de feirer hos hans eks... Men det er jo meg da.

Jeg og min eks har feiret jul sammen de siste tre åra til tross for at vi ikke har vært sammen. Ungene elsker julen og jeg vet de gleder seg til hele familien er samlet. Jeg har ikke noe lyst til å bryte opp det fordi den nye dama hans sier det...

igjen, det kan hende jeg er vrang...

Det er jo helt "hull i hodet" å plutselig og komme inn og ska forandre på alt...Når dere har en bra kommunikasjon med hensyn til barn så burde hun respektere det og gjøre alt for at det skal fungere best mulig for både dere og barna som er inn i bildet.

Nei det er ikke du som er vrang. Her er det på sin plass at din x forteller dama si at sånn gjør vi det; take it or leave it. 

¤Woolfmother¤ skrev:

LillianneLie skrev:

Det er jo ikke bare han og jeg som feirer jul sammen, det er jo hele familien med tanter, besteforeldre og søskenbarn.

Det ville aldri falt meg inn å nekte min kjæreste å feire jul med sine unger... Selv ikke når de feirer hos hans eks... Men det er jo meg da.

Jeg og min eks har feiret jul sammen de siste tre åra til tross for at vi ikke har vært sammen. Ungene elsker julen og jeg vet de gleder seg til hele familien er samlet. Jeg har ikke noe lyst til å bryte opp det fordi den nye dama hans sier det...

Nei, jeg synes ikke du er vrang. Men når jeg forsøker å sette meg i dama hans sin situasjon kommer jeg frem til at jeg forstår om det kan være rart, sårt og vanskelig for henne at dere feirer jul sammen og at du har et så nært og fint forhold til hans familie at du blir invitert til dem.
Jeg har aldri vært i en lignende situasjon, så jeg vet ikke hvordan man kan takle det, men det høres veldig vanskelig ut og jeg håper dere finner en løsning på det. Når det er barn i bildet er det vel det beste for dem som skal være målet. Og det er vel felles julefeiring etc. Men ja. mener bare at dama til eksen din trenger ikke være den sure kjerringa bare fordi hun ikke liker situasjonen.

LillianneLie skrev:

¤Woolfmother¤ skrev:

LillianneLie skrev:

Nei, jeg synes ikke du er vrang. Men når jeg forsøker å sette meg i dama hans sin situasjon kommer jeg frem til at jeg forstår om det kan være rart, sårt og vanskelig for henne at dere feirer jul sammen og at du har et så nært og fint forhold til hans familie at du blir invitert til dem.
Jeg har aldri vært i en lignende situasjon, så jeg vet ikke hvordan man kan takle det, men det høres veldig vanskelig ut og jeg håper dere finner en løsning på det. Når det er barn i bildet er det vel det beste for dem som skal være målet. Og det er vel felles julefeiring etc. Men ja. mener bare at dama til eksen din trenger ikke være den sure kjerringa bare fordi hun ikke liker situasjonen.

Tipper egentlig hun er sjalu. Ekssvigers er verdens snilleste mennesker så hun kommer garantert til å bli tatt godt imot der. Hun trenger ikke frykte noe fra meg heller. Ba han om å si det..
Men jeg ble skikkelig provosert og det lager et litt dårlig utgangspunkt. For jeg kommer dessverre ikke til å adoptere bort ungene mine til henne slik at hun slipper å forholde seg til meg. Jeg kommer heller ikke til å frata ungene pappa`n sin så hun slipper å se meg.
Hun må bare finne en måte å forholde seg til meg på!
Det beste hadde jo vært om jeg hadde et ok forhold til henne også, mtp at hun kommer til å omgås barna mine.

Sign!

LillianneLie skrev:

Hadde skjønt hun om det ikke var barn i bilde..

Men når en blir sammen med noen som har barn, så må man jo godta fortiden.. Den vil alltid følge den du blir sammen med uansett.. Syns ikke du skal droppe det.. 

Syns ikkje du er vrang, men det vil nok bli forandringar når han har fått dame. Når det gjeld jul så vil jo kanskje annakvar jul vera med den nye dama sin familie, og du blir nok ikkje bedt dit ;o)
Eg veit ikkje om du er komfortabel med å gå i samme selskap som eksen og dama, ser for meg at det kan bli litt kleint, men at dette sjølvsagt må bli slik av og til i viktige dagar for barna dine, som konfirmasjon o.l.

Ville kanskje berre ta det som det kom, og snakka med eks svigerfamilien slik at dei ikkje føler at det er vanskelig og kleint, men at dei likevel "må" be deg for ikkje å såra deg.

I mine øyne er det vel egentlig HUN som er vrang ikke du.

hm, eg tenker at det er bra det er ei stund til jul, sånn at dåke har god tid til å finne en løsning på tingene. har dei vore sammen lenge?        

Back
Topp