Jeg blir gal!!!

Qualitas

Forumet er livet
VIP
Har 3 katter i hus, og 2 av dem går meg så på nærvene at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre... [:@]

Noddy (Hellig Birma) begynte ganske kort tid etter vi fikk han å skrape på dører han ville ha opp. Det er snart et år siden og vi har prøvd ALT føler vi... Først så sa vi bare NEI i en streng tone en stund og tok han vekk.. men han kommer tilbake 10 sek etter vi har lokka døra... Så fikk vi tips om å ta litt hardt i nakkeskinnet mens vi sa NEI og holde han litt nede .... men han kommer rett tilbake like glad... det virker rett og slett som om han er DUM [8|]

Nå begynner døra å bli ødelagt nederst på kanten og han har klart å revet opp litt av linoliumen på gulvet :( Vi må fly opp såå utallige mange ganger for å stoppe han om natta at vi ikke får nok søvn..

Så til problem nr 2.. Sasha (Bengal) skal ødelegge alt.. absolutt ALT! Vi kan ikke la noe knuselig stå framme... og ikke bilder.. for hun skal rive ned alt.. og det meste foregår på natta når vi ikke ser.. HUn hopper til og med opp på kjøkkenet og velter glass til de faller i gulvet og knuser [:@]

Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre nå.. klarer ikke kose meg med dem for er bare sint på dem hele tiden...

Bare sånn at det er sagt så har de alltid mat og vann, og de har flere store klorebrett og klorestativer i huset og masse leker..  så er ikke det heller

HJELP???

har du sprayet klorestativene med sånn lukt som tiltrekker katter?

ORIGINAL: * supermeg*

har du sprayet klorestativene med sånn lukt som tiltrekker katter?

Nei... men de er på dem ganske ofte... men er når vi skal sove de vil inn på soverommet.. det får de ikke lov til for Sasha ødelegger ting[&:]

Ja de to rasekattene er innekatter... men de har alt mulig rart av leker og utstyr[&:]

hehe derfor eg har hund... hunder faktisk..

ORIGINAL: EricaJenta

Ja de to rasekattene er innekatter... men de har alt mulig rart av leker og utstyr[&:]

Jeg har hatt innekatt som oppførte seg sånn, og vi sprutet vann på han med en sånn spruteflaske, og det fungerte faktisk. Var forslag fra dyrlegen. Det funker fordi katten skjønner ikke hvor vannet kommer fra, og derfor ikke ser linken mellom det ekle vannet og deg! Så derfor forbinder de bare den handlingen de gjør med ekkelt vann, og slutter etterhvert.

Dyrlegen sa også at når katten får oppmerksomhet som f.eks at den får kjeft, eller løftet vekk når den gjør noe galt, så ser den på det som oppmerksomhet, og innekatter kjeder seg OFTE. Selvom de har leker og sånt. Svært få katter som bare trives med å være inne.

Dere må bare passe på å sprute HVER gang de gjør noe de ikke får lov til. Så langt det lar seg gjøre selvfølgelig!

ORIGINAL: siw_82

ORIGINAL: EricaJenta

Jeg har hatt innekatt som oppførte seg sånn, og vi sprutet vann på han med en sånn spruteflaske, og det fungerte faktisk. Var forslag fra dyrlegen. Det funker fordi katten skjønner ikke hvor vannet kommer fra, og derfor ikke ser linken mellom det ekle vannet og deg! Så derfor forbinder de bare den handlingen de gjør med ekkelt vann, og slutter etterhvert.

Dyrlegen sa også at når katten får oppmerksomhet som f.eks at den får kjeft, eller løftet vekk når den gjør noe galt, så ser den på det som oppmerksomhet, og innekatter kjeder seg OFTE. Selvom de har leker og sånt. Svært få katter som bare trives med å være inne.

Dere må bare passe på å sprute HVER gang de gjør noe de ikke får lov til. Så langt det lar seg gjøre selvfølgelig!

Det kan fungere på Noddy, men ikke på Sasha.. hun er en bengal og bengaler er kjent for å ELSKE vann.. hun spruter å leker i vannskålen og skal nesten være med inn i dusjen noen ganger[8|]

Er bare så redd hvis dette ikke stopper så kan vi ikke ha dem mer.. vi kan ikke risikere å ødelegge hele leiligheten[:(]

De kattene jeg har hatt som har oppført seg sånn, har trengt å være ute...

ORIGINAL: Durken

De kattene jeg har hatt som har oppført seg sånn, har trengt å være ute...

Å slippe en Bengal ut her er som å sette et skilt på den *Vær så god, gratis katt*

Og Noddy hadde ikke overlevd... han hadde lagt seg midt i veien og sovnet uten å hørt bilene[&:]

Hva med å sette de i kattebur på natta et par netter (evt eget rom)? bare for å se åssen de reagerer på det?
Katter er utedyr av natur og du har sikkert fått deg 2 veldig rastløse dyr som trenger å løpe og snuse.. Så du kunne og prøve å, i stedet for å bruke matskåla med mat, gjemme mat rundt omkring.. putt mat inni slike roruller og tett igjen litt så det blir litt mere spenning for pusene[:D]

Ellers så kan dere sterilisere dyra så de kanskje får et mye roligere vesen![:)]

ORIGINAL: Bitzyh

Hva med å sette de i kattebur på natta et par netter (evt eget rom)? bare for å se åssen de reagerer på det?
Katter er utedyr av natur og du har sikkert fått deg 2 veldig rastløse dyr som trenger å løpe og snuse.. Så du kunne og prøve å, i stedet for å bruke matskåla med mat, gjemme mat rundt omkring.. putt mat inni slike roruller og tett igjen litt så det blir litt mere spenning for pusene[:D]

Ellers så kan dere sterilisere dyra så de kanskje får et mye roligere vesen![:)]

De er alle sterilisert...
Er bare Sasha som er rastløs.. Noddy er veldig rolig av seg og liker ikke å være ute..

Er det ikke dyreplageri å putte dem inn i et lite bur i flere timer?? Tror De bare hadde blitt gale der inne

er vel ikke vanlig å måtte bure dem inne på natta?

dytt

Tror nok rett og slett dem kjeder seg [;)]

Katten min holder på sånn når den kjeder seg [8D]

ORIGINAL: Kattekvinnen

Tror nok rett og slett dem kjeder seg [;)]

Katten min holder på sånn når den kjeder seg [8D]

men hva skal jeg gjøre da??. De er som barn som har rommet fullt av leker men alikevel kjeder seg... Kan virkelig ikke ha det sånn[&:]

dytt

bengalkatter kan vel være litt destruktive i oppførselen når de er understimulert? Er det ikke de som er kryssning mellom vanlig huskatt og  vill leopardkatt?

fra wikipedia_
Bengalkatter har et jevnt godt humør og karakteriseres som en hyggelig, leken, og tolerant kamerat, så lenge den er en såkalt F4 katt (4. generasjon) eller høyere. Katter i kategorien F1-F3 passer dårlig for folk flest, siden rovdyradferden hos disse generasjonene er svært framtredende. Bengalkatten er uansett en svært selvstendig og meget dyktig jeger, om den får lov til å utvikle disse egenskapene. Det er en katt som passer best i et hjem der det er folk tilstede det meste av tiden, siden den er meget sosial og trenger å bli aktivisert litt for å få utløp for energien. Bengalkatter er gjerne glade i vann, en egenskap de har arvet fra leopardkatten. Det ryktes at hanner er snillere enn hunner, uten at dette kan bekreftes.
F1 katten egner seg stort sett ikke som kosekatt men F2 og F3 kan helt fint holdes som kosekatter dersom de er mye håndtert av oppdretteren som kattunger.

ORIGINAL: valentinesbaby

bengalkatter kan vel være litt destruktive i oppførselen når de er understimulert? Er det ikke de som er kryssning mellom vanlig huskatt og  vill leopardkatt?

fra wikipedia_
Bengalkatter har et jevnt godt humør og karakteriseres som en hyggelig, leken, og tolerant kamerat, så lenge den er en såkalt F4 katt (4. generasjon) eller høyere. Katter i kategorien F1-F3 passer dårlig for folk flest, siden rovdyradferden hos disse generasjonene er svært framtredende. Bengalkatten er uansett en svært selvstendig og meget dyktig jeger, om den får lov til å utvikle disse egenskapene. Det er en katt som passer best i et hjem der det er folk tilstede det meste av tiden, siden den er meget sosial og trenger å bli aktivisert litt for å få utløp for energien. Bengalkatter er gjerne glade i vann, en egenskap de har arvet fra leopardkatten. Det ryktes at hanner er snillere enn hunner, uten at dette kan bekreftes.
F1 katten egner seg stort sett ikke som kosekatt men F2 og F3 kan helt fint holdes som kosekatter dersom de er mye håndtert av oppdretteren som kattunger.

Ja jeg vet jo dette da... men problemet er jo at de får masse oppmerksomhet!

Back
Topp