• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold februar 11. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Jeg blir gal!

Mar10s

Flørter med forumet
Nå vet jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre lenger..lille persille har slitt med magen sin fra dag én, og jeg er overbevist om problemene hans utarter seg fra en svak lukkemuskel. Dette fordi han tidligere gulpet banangult gulp, svelget sure oppstøt konstant, gulpet i alle varianter som finnes. Tok opp dette både med fastlege og på helsestasjonen men blir feid av fordi gutten legger tross alt på seg som han skal. Men jeg VET at det plager han, fordi gutten sov omtrent ikke på dagen før (er blitt bedre nå) men om nettene sliter han forsatt. Det er vel litt rart at vanlig babygulping skal holde en snart 6mnd baby våken om nettene enda..

Så..ingen hjelp å få så jeg tester ut selv og begynner med fast føde og erstattet noen måltider med mme fordi det har han alltid roet seg på når han har hatt det vondt. Tankene mine har vært innom melkeallergi, men har igrunn slått det fra meg for han tåler jo mme som bare det. Begynte med Sinlac sin grøt (da den skulle være melke og glutenfri) og det fungerte veldig bra. Flott, endelig! Så tenker jeg at nå begynner ting å bli bedre, og kjøper vanlig havregrøt for 4mnd stadie fordi Sinlac innholder så mye sukker så den vil jeg helst ikke bruke så mye av..

Introduserer avocado, plomme, pære, melon på formiddagen( ikke alt på en gang selvsagt) og tynn havregrøt på kvelden. Og nå har gutten vært stein hard i magen snart en ukes tid.. gitt masse kokt vann, maltekstrakt og sviske i grøten men det ser ikke ut til å hjelpe. Har droppet den havregrøten de to siste dagene, men forsatt hard i magen. Han trykker og presser som bare det og ut kommer så mye som en liten harelort. Stakkars gutt.. Om ikke det er nok så har han begynt å få roserøde tørre kinn med røde prikker som ligner litt på utslett, eller eksem av noe slag..

Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre lenger..Gulpingen og det har jo blitt så myye bedre, og jeg ammer morgen- kveld- natt, men det ser ikke ut til å ha noe effekt på forstoppelsen. Kan jo ikke bare droppe alt av fast føde igjen nå som han er blitt vant med mer mat i magen?!

Mulig svaret ligger rett under nesa på meg, men jeg ser det ikke..ho mor trenger litt ordentlig søvn snart..

Uff, dette høres pyton ut!!
Eg ville nok tatt ein tur til lege/helsestasjon igjen, og fortalt om kva eg hadde prøvd og erfart sjølv, for så å be om vidare råd!
Ellers vil eg tips om hollegrøt, som selges på helsekostbutikkar. Den er uten gluten, melk og søtningsstoff :) Den er jo ein del dyrare, men så lenge ein har råd er vel ungane våre verdt det!
Aprikosmos (kok aprikos møre, stavmikse de, blande inn kokevann til passe konsistens) er faktisk meir "mageregulerande" enn sviskemos, verdt og prøve! Det hjalp her i gården!

Ellers lykke til!!

Åh takk for tips! :)  Nå har det seg sånn at jeg har handlet inn masse aprikoser fordi jeg har lest at det er en god jern kilde, så da har jeg to gode grunner til å putte det i grøten til kvelds.
 emoticon  
Ellers har jeg funnet ut at jeg lager min egen risgrøt av rød ris, testet i dag og det gikk glatt ned så da ser jeg om det hjelper mer på magen en denne havregrøten. Han fikk faktisk gjort litt ordentlig ifra seg i dag så håper proppen er gått og det blir en fredfull natt ;-)

Men tusen takk for input, man ser seg litt blind noen ganger når man får så lite søvn og en føler at alt en gjør blir galt emoticon 

Og nei, drar ikke en fjerde gang til legen for å høre det samme gamle..men fortsetter dette mye lenger tar jeg kontakt men en barnelege som jeg har hørt mye bra om og ber han teste mini for diverse allergier, eventuelt en utredning for magen sin. Han trenger man visst ingen henvisning til :) 

Har du prøvd manuell terapeut? Om han kan ha noen låsning, d hører ofte samme hard mage. D er jo forsøket verdt når d ikke er noe hjelp å få hos legen eller hs!

manfred skrev:
Har du prøvd manuell terapeut? Om han kan ha noen låsning, d hører ofte samme hard mage. D er jo forsøket verdt når d ikke er noe hjelp å få hos legen eller hs!

Har vært hos kiropraktor tidligere, og det hjalp mye på gulpingen og litt på søvn. Skal tilbake igjen neste uke for samme behandling :)

Håper d hjelper på daemoticon  ikke noe greit med hard mage asså!

Back
Topp