Jeg blir GAL!! *hund*

Sjakkruta

Tobarnsmamma <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Det er trolig en tispe i nærheten med løpetid, og hunden min er helt syk i hodet om dagene. Han piper nesten hele tiden. Kan vekke oss 2 timer før vi vanligvis står opp, for så å pipe helt til jeg lufter han. Så er han stille en stund, så er det på'n igjen. Han blir luftet 5 ganger daglig itillegg til å ha løpestreng ute, men ingenting er godt nok. Jeg holder på å bli gal av denne pipingen! Håper det tar slutt snart, har vart i ei uke nå... 

(Det er ingenting som feiler han, og jeg mener å huske at han har vært sånn en gang før så er rimelig sikker på det er pga. løpetid en plass..)

Takk!! Der fikk jeg enda en bekreftelse på at jeg holder meg til tispe:) Jeg er så lei den løpetiden vi har to ganger i året, men en handhund har jo nesten løpetid flere ganger i året om det er masse tisper rundt:) Så tusen takk!! Og jeg kjenner følelsen, så du får all min medlidenhet :)

søteste skrev:
Takk!! Der fikk jeg enda en bekreftelse på at jeg holder meg til tispe:) Jeg er så lei den løpetiden vi har to ganger i året, men en handhund har jo nesten løpetid flere ganger i året om det er masse tisper rundt:) Så tusen takk!! Og jeg kjenner følelsen, så du får all min medlidenhet :)

Bare hyggelig hehe  Skal jeg noen gang ha hund igjen, blir det tispe ja! Dette her, med hormoner og litt skranglete kropp er søren meg ikke bare-bare 

Hehe. min hund er også slik. Første gangene tok jeg ham med til dyrlegen, trodde det var klikket for hunden. Peip hele dagen. Ulte og sytet! Absolutt ingenting hjalp. Nå bor vi på landet uten noen tisper i nærheten, så håper vi slipper unna det nå fremover :O)

Husker da jeg var gravid med 1 mann. Da typen kom hjem forstod han ingenting. Der satt jeg i sofaen med hørselvern med radio i. Men han forstod fort hvorfor ;)

Litt godt å høre at det er normal adferd selv om det er noe så inn i h******** irriterende. Var å lekte med en nabohund nå isted, og han er visst også påvirket, med han er problemet at han ikke spiser.. Huff, skal ikke være greit nei...

søteste skrev:

Jeg vet ikke om mange hannhunder som er sånn og jeg er veldig aktiv i raseklubben og i hundemiljø generelt.. Syns hvertfall det er en tynn grunn for å velge det ene kjønnet enn det andre..

Nå bryr hunden min seg katta om tisper med løpetid. Han er veldig ivrig hvis vi møter på noen, men aldri piping og skriking sånn som hos HI.
Men jeg hadde heller hatt en pipende hannhund, enn en blødende tispe.
Pipinga kan tross alt trenes vekk. De blir da lært opp til at de ikke får lov til å bjeffe i tide og utide, så hvorfor skal de få lov til å stå å pipe?

Jeg har prøvd ALT for å få han til å slutte. Har rett og slett gitt opp.

(Jeg var 13 år og uvitende da jeg fikk han, jeg kan ikke skryte på meg at han er perfekt oppdratt i det hele tatt..)

Sjakkruta skrev:

(Jeg var 13 år og uvitende da jeg fikk han, jeg kan ikke skryte på meg at han er perfekt oppdratt i det hele tatt..)

Hva med å kastrere han? Så lenge man ikke skal bruke de til avl så er faktisk det best for hunden.

Sjakkruta skrev:
Litt godt å høre at det er normal adferd selv om det er noe så inn i h******** irriterende. Var å lekte med en nabohund nå isted, og han er visst også påvirket, med han er problemet at han ikke spiser.. Huff, skal ikke være greit nei...

Det kjenner jeg godt igjen.
Vår hannhund var også sånn. Nektet å spise. Så jeg satt med ham og nærmest tvangsfòret ham. Spiste ikke så mye da, men han fikk i hvert fall i seg litt.
Ellers dreiv han bare med å pipe og vandre konstant. Slitsomt ja.

Vår var ikke sånn pipete, men stresset bare vi tenkte på å gå på tur. Var like stressa når han så ett kvinnfolk om hun hadde løpetid eller ei. Typisk menn

Vi kastrerte han, for vi orket det ikke. Fikk ikke kontakt med han om det var en tispe i nærheten. Vi fikk en ny hund, som fremdeles er glad i kvinnfolk, men fordi det er gøy å leke med de, ikke for å ha nesa langt opp i huttetu... 

Om dere skal kastrere, så mener jeg at det kommer litt ann på hvor gammel hunden er? Om den er alt for gammel, så funker det ikke nødvendigvis like bra(?) 

Amicitias skrev:

Sjakkruta skrev:

Hva med å kastrere han? Så lenge man ikke skal bruke de til avl så er faktisk det best for hunden.

I en alder av 11,5 år? Nei det vil jeg ikke utsette han for. Det hadde vel hatt liten vits nå så sent også.

(Ja jeg har innsett at jeg skulle ha gjort det før 10-11 år siden men..)

Godhjerta skrev:

Sjakkruta skrev:

Det kjenner jeg godt igjen.
Vår hannhund var også sånn. Nektet å spise. Så jeg satt med ham og nærmest tvangsfòret ham. Spiste ikke så mye da, men han fikk i hvert fall i seg litt.
Ellers dreiv han bare med å pipe og vandre konstant. Slitsomt ja.

Ja hun eieren har kjøpt masse hundemat i alle varianter i håp om at han spiser noe snart. Til og med hjemmelaget hundemat har hun prøvd seg på. Heldigvis var hunden i god form isted til tross for lite matinntak. 

Lois Lane skrev:

Vår var ikke sånn pipete, men stresset bare vi tenkte på å gå på tur. Var like stressa når han så ett kvinnfolk om hun hadde løpetid eller ei. Typisk menn

Vi kastrerte han, for vi orket det ikke. Fikk ikke kontakt med han om det var en tispe i nærheten. Vi fikk en ny hund, som fremdeles er glad i kvinnfolk, men fordi det er gøy å leke med de, ikke for å ha nesa langt opp i huttetu... 

Om dere skal kastrere, så mener jeg at det kommer litt ann på hvor gammel hunden er? Om den er alt for gammel, så funker det ikke nødvendigvis like bra(?) 

Nei han er 11,5 år så noe kastrering kommer ikke på tale nå. Skulle selvfølgelig gjort det for ørten år siden, men liten vits i å tenke på det idag..

Ja stresse på tur også gjør han. Han skal liksom ut på tur hele tiden, men etter en liten stund så skal han liksom hjem igjen.. Rareste hunden altså... :p

Det er egentlig ikke lov til å kastrere hunder i Norge, med mindre det er en god grunn for det.
Laban blei kastrert nå, men det var fordi han hadde vært agressiv, så da "fikk vi lov".

Håper løpetiden til hunden i nærheten snart er over, for det er ikke bare slitsomt for matmor å høre på pipingen, men det er også fryktelig stressende for hunden!

smash skrev:
Det er egentlig ikke lov til å kastrere hunder i Norge, med mindre det er en god grunn for det.
Laban blei kastrert nå, men det var fordi han hadde vært agressiv, så da "fikk vi lov".

Håper løpetiden til hunden i nærheten snart er over, for det er ikke bare slitsomt for matmor å høre på pipingen, men det er også fryktelig stressende for hunden!

Hvor står det? Er det noe nytt som har kommet, eller? 

Jeg tror det er litt på bedringens vei nå heldigvis. Jeg har vært borte i halve dag, og han har vært rolig stort sett. Er det også nå. 

Sjakkruta skrev:

smash skrev:

Det har vært slik lenge.

Man skal heller ikke ta lett på kastrering, men det gjøres ofte om hunden har adferdsproblemer. Det mange ikke vet er at det kan forverre adferden totalt. Kastrering hjelper bare om problemet er hormonelt. Har man er hund som er fryktaggressiv så kan man risikere å skyte seg selv i foten, da testosteronet er det som gir hunden mot. Tar du vekk den største kilden til testosteron da så kan hunden få enda mer frykt, og bli enda mer aggressiv. Da bør man heller gå for kjemisk kastrering, som tilfører et hormon som roer ned hunden. Men dette ble jo en lite digresjon
(google Manimal for mer informasjon om kastrering)

Min hannhund var ikke noe problem i det hele tatt når det var løpetid i nærheten, han brydde seg rett og slett ikke. Utrolig kjekt. Du har min sympati da, for piping er irriterende!

Sylvanas skrev:

Sjakkruta skrev:

smash skrev:

Det har vært slik lenge.

Man skal heller ikke ta lett på kastrering, men det gjøres ofte om hunden har adferdsproblemer. Det mange ikke vet er at det kan forverre adferden totalt. Kastrering hjelper bare om problemet er hormonelt. Har man er hund som er fryktaggressiv så kan man risikere å skyte seg selv i foten, da testosteronet er det som gir hunden mot. Tar du vekk den største kilden til testosteron da så kan hunden få enda mer frykt, og bli enda mer aggressiv. Da bør man heller gå for kjemisk kastrering, som tilfører et hormon som roer ned hunden. Men dette ble jo en lite digresjon
(google Manimal for mer informasjon om kastrering)

Min hannhund var ikke noe problem i det hele tatt når det var løpetid i nærheten, han brydde seg rett og slett ikke. Utrolig kjekt. Du har min sympati da, for piping er irriterende!

Åh.. Det er liksom ikke noe som blir snakket om akkurat 

Ja det kan jo også være et problem... Min hund er litt fryktaggressiv etter flere angrep fra større hannhunder, men det problemet har kommet i nyere tid, så jeg vet ikke hvordan det hadde vært om han var kastrert fra før. Uansett liten vits å spekulere i det. 

Jo takk for det. Er slitsomt ja! Vær glad du slipper 

Back
Topp