Jeg blir GAL av Nora! *LANGLANGLANG*

KristineBirgitte

Forumet er livet
De siste dagene har hun vært helt komplett umulig å holde fornøyd. Hele sitt korte liv har hun vært stort sett blid og fornøyd, ler og smiler og gråter som regel maks ett kvarter i døgnet, inkludert "jeg er sulten", "jeg vil ikke sove", "jeg kjeder vettet av meg", "jeg har vondt" og all mulig slags gråt. Jeg har ærlig talt vært ganske stolt over den blide, veltilpassede babyen min, vi har vært mye rundt omkring og reist mye frem og tilbake - ofte mange timer i slengen - og hun er like blid bestandig - bare noen holder på med henne, gir hun litt blaffen i hvor hun er. Å sitte på kafé i timesvis - ingen problemer. Fly - null stress. Seks timer på buss - går strålende! Hun har aldri feks grått på flyet eller bussen så jeg har blitt flau og måtte unnskyld meg ovenfor andre folk, men nå.. herregud.

Jeg blir helt svett av henne. De siste par-tre dagene har hun grått for alt og ingenting. Hun gråter i helt sånn usannsynlige sammenhenger der hun ikke "trenger" å gråte. Feks når hun er lei av en leke vi holder på med kan hun gråte sånn ordentlig "jeg er skikkelig forbanna, hører du?!"-gråting i fem-ti minutter etterpå, selv om jeg har funnet på noe annet som hun vanligvis blir fornøyd av. Hun hyler både til puppen (men spiser godt), når jeg legger henne, når vi triller, i bilstolen, i vippestolen, mens vi ligger på gulvet og leker, mens jeg bærer henne rundt.. akkurat som om hun blir dødelig fornærmet og bare må få fortelle hele verden det! I dag skulle vi kjøre fra Fauske til Sortland, og hun gråt en og en halv av to timer i bilen, så ca 45 av 60 minutter på ferga og halve bilturen fra ferga og hjem til Sortland. Hyler! Og av "ingen grunn". Jeg måtte gå ut av kafeen på ferga med henne fordi hun hylte så folk begynte å komme bort og si "kanskje hun er sulten?" og "stakkar lille, har du vondt i magen kanskje? SKIKKELIG vondt?".

Og for the record: nei, hun er ikke sulten. Hun spiser bra, legger bra på seg og har ikke vondt i magen. Det er en helt annen type gråt, en slags.. ny gråt, på en måte. Sur-gråt. Hvordan har den blide babyen gått til å være DEN surf*tta på bare ett par dager? Jeg er så fortvilt at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg lenger. Gruer meg til barseltreff i morgen, som vanligvis er ukas høydepunkt, fordi.. vel, jeg er rett og slett flau over sutringa og gråtinga hennes. Det er akkurat som ALT er gærnt, hele tida. Hva har skjedd? [:-]

Dagens utblåsning.

Hmmmmmmm.........merkelig!
Jeg har ingen aning om hva det kan være,men sender deg en stoooooooooooor klem!!

Takk! Det trengs [8D] [:)]

Det er mulig jeg er helt på jordet... men kan det være tenner på gang?

ORIGINAL: Alexandra82

Hjelper det om jeg sier at B-E hadde slikt føre i noen dager for en stund siden, men at det bare gikk over like plutselig som det kom?

Men hva som gjorde han slik aner jeg ikke.
Er også bortskjemt med en unge som stort sett alltid er blid og fornøyd og lager lite bråk, og jeg blir også flau når han griner i offentlighet...så det var ikke de morsomste dagene vi har hatt...

Håper det bare går over...virker jo ikke som hun er dårlig så lenge allmenntilstanden later til å være fin...

Kanskje hun bare trenger annen type stimulering nå? Mer aktivitet. Mer utfordrende leker på en måte.
Veit ikke jeg ass, kan ikke så mye om unger [:D]

Hehe, hjelper litt [;)] Får prøve å lære henne å lese eller noe sånt, da, så har vi iallfall noe å holde på med [:D] Krysser fingrene for at det gir seg like brått som det kom. Jeg kjenner at jeg ikke liker henne sånn veldig godt når hun er sånn som nå [8D]

ORIGINAL: lineleon

ORIGINAL: Cathrine09

Det tenkte jeg med en gang og...

Men jeg er alltid på jordet så jeg turte ikke si noe..

Ikke på jordet overhodet, noen av dere - hun klør innmari. Tror dere DET kan gjøre henne så forbanna og irritert? [&:] Tenkte det bare.. eh, klødde liksom [8D]

Ben var skikkelig surpeis de dagene før 1. tanna dukket opp. DA skjønte jeg først hva det hadde dreid seg om. Dentinox ville jeg gått til anskaffelse av og smør gommene hennes litt [:)]

Ben klør vel i grunnen nå og...alt går i saksa [:)]

han her har blitt skikkelig irritert om dagen, men det er pga tenna... de kan bli skikkelig grinete og sutrete når de begynner med tenner. de kan jo til og med få feber og bli skikkelig dårlige.. så du skal ikke se bort i fra at det kanskje kan være tenner på gang... det er iallefall det som er årsaken her....

Huff [:(] Nå føler jeg meg som en god mamma, altså [8D] Her sliter hun så fælt at hun må gråte hele tiden og være i dårlig humør selv om hun liker best å være blid, og jeg blir bare oppgitt og irritert fordi hun er blitt så slitsomt? Nå skal jeg inn og vekke henne og kose litt og be om unnskyldning til verdens fineste gullskatt fordi jeg er så teit og korttenkt <3

ORIGINAL: superpia

Huff [:(] Nå føler jeg meg som en god mamma, altså [8D] Her sliter hun så fælt at hun må gråte hele tiden og være i dårlig humør selv om hun liker best å være blid, og jeg blir bare oppgitt og irritert fordi hun er blitt så slitsomt? Nå skal jeg inn og vekke henne og kose litt og be om unnskyldning til verdens fineste gullskatt fordi jeg er så teit og korttenkt <3

Tror alle blir litt sliten og lei innimellom, der er du ikke alene [:)] Og disse små kommer dessverre ikke med bruksanvisning. Du er ikke på noen måte teit [:)]

ORIGINAL: superpia

man blir frustrert av at de bare griner. man aner ikke hva man skal gjøre for å gjøre det bedre. slik er det bare når man ikke har vært igjennom slikt før.. slik er det her iallefall.. det er lov til å bli oppgitt og irritert noen ganger. det er lov det... du er absolutt ikke teit og korttenkt av den grunn... ( om du er teit og konttenkt, så er vi alle det, hvem har ikke blitt irriter eller oppgitt på at ungene bare skriker og vi vet ikke hvordan vi skal trøste de )

Sender deg en klem jeg :D

Vi og har hatt det sånn i dag..
Grining nesten heile dagen.. sur som ei fele, og haaaaater plutslig babygymmen sin.
Ikkje kan eg sjå at det er tenner på gang heller....

Stoooor klem til deg.

Sånn har Madelene vært siste par dagene. Spesielt idag.
Men jeg er ganske så sikker på at det er tennene som plager henne, for hun biter noe sinnssykt på alt hun kommer til, og hun har et par ordentlige kuler som hun har hatt ganske lenge  nå, så regner egentlig med at det snart kommer gjennom en tann eller to ja.
Har også hjulpet litt når vi har smurt på bonjelo, så regner med det er tenner på gang ja.
Husker Michelle også hadde sånne dager når hun fikk tennene sine.

Nei,ikke kjekt når de blir slik! Men de er bare babyer, de kan ikke snakke å si hva som er galt,da blir det at de utrykke det på den måten,slik tenker jeg!

ORIGINAL: Cathrine09

Det tenkte jeg med en gang og...

Men jeg er alltid på jordet så jeg turte ikke si noe..

tenkte det samme[:)]
Tennene dannes i gommene og det gjør vondt, men ikke nødvendigvis at de bryter gjennom enda[:)]

Tenkte tenner med en gang jeg leste..[8|] Mulig jeg tar feil, men visst det er tenner, så er det en veldig plage for de fleste bebiser... Håper det går over fort da, er ikke noe gøy å ha det sånn[8|]

Sånn har begge mine jenter vært stort sett hele tiden. Vi har knapt kjørt en meter på 4 måneder uten at jenten vår har hylskreket, for hun takler ikke bilsetet. Eldstejenten holdt på sånn fordi hun var trøtt HELE tiden. Nå begynner vi å se det samme med denne jenten her, for hun sover stadig mindre på grunn av magevondt.

Men, jeg tipper at årsaken til problemet ditt kan ligge et annet sted...

Hentet fra Babyverden:
Ser du at hun er blitt svært sosial og tydelig setter pris på å være sammen med deg? Det er jo fantastisk å se hvor rause småtasser er ved å gi oss strålende smil, latter og god pludring. Men hun kan også nå begynne å bruke gråten mer bevisst for å påkalle din oppmerksomhet. Dette er en ny milepæl i barnets utvikling – muligens en av de aller første bevisste sosiale handlingene det foretar seg!

Unnskyldmeg, men, greit å være frustrert og slikt. Meeen, du kan da virkelig ikke kalle babyen din for surf*tte?????????? STAKKAR liten [&o]

Har ingenting å bety mener nå jeg men... Som sagt, jeg skjønner godt at hun er frustrert, det kan alle bli. Men, slike ord er forkastelige.

ORIGINAL: FrøkenFryken

Unnskyldmeg, men, greit å være frustrert og slikt. Meeen, du kan da virkelig ikke kalle babyen din for surf*tte?????????? STAKKAR liten [&o]

Tror ikke babyen hørte det.

Haha, nei hun gjorde ikke det [:D]

Back
Topp