Jeg ble litt paff i dag hos legen

Løvesnuppa

Gift med forumet
Juli13-jentene
Jeg var der kun for å få en henvisning til sykehuset, men vi snakket litt om graviditeten, og jeg nevnte at jeg ikke hadde så veldig mange symptomer. Mot slutten spurte han om jeg fortsatt var i jobb, og litt forbauset svarte jeg at det var jeg. Da fikk jeg høre "ja, har du tenkt å fortsette med det?" i et tonelag som antydet at jeg ikke trengte å anstrenge meg så veldig for å få sykemelding. Jeg ble skikkelig paff, for jeg hadde jo på ingen måte antydet at jeg var dårlig.

Selv har jeg vært sykmeldt i 2år, og en mnd før jeg testet posetivt begynte jeg å jobbe 10timer i uken, da fikk jeg den av legen min: "er du helt sikker på at det er veldig lurt?" da ble jeg litt irritert, for jeg ønsket det veldig.. Men fikk da beskjed om at jeg begynte å jobbe på egen risikio..
Nå som jeg er gravid, fikk jeg beskjed om at jeg ikke måtte forhaste meg med å finne meg mer jobb, for selvom jeg følte meg relativt frisk nå, var jeg fortsatt syk.. Nå er jeg jo skikkelig usikker på om jeg får noe penger når jeg skal gå hjemme :/

Jeg også fikk den av legen i går. Hun bare spurte om jeg ville ha sykemelding og hvor lenge!
Blir litt provosert jeg! Klart man skal ha sykemelding om man trenger det, men synes da virkelig ikke at man skal oppfordre til det. Lurer på om de er klar over at tre personer må betale skatt for at en person skal kunne være sykemeldt!!

Slik er ikke min lege i hvertfall. Måtte trygle og be om en 50% sykmelding forrige gang helt på slutten da jeg hadde store problemer med å gå og sitte pga. bekkenløsning....

Synes det er hårreisende at noen leger kan slenge rundt seg med sykemeldinger, mens hos andre må man trygle og be for å kunne få en selv om man virkelig trenger det.

Måtte selv overbevise en lege om at jeg kun trengte 50 prosent sykemelding og ikke 100 prosent de siste 3 ukene. Håper jeg kan være på jobb helt til permisjonen starter denne gangen, for blir nok hjemme uansett. :)

Ja, det er virkelig forskjell på leger! Jeg håper jo at jeg kan unngå sykemelding i det lengste, for jeg blir så rastløs av å sitte hjemme. Men det er jo kjekt å vite at muligheten er der hvis det skulle bli nødvendig senere i svangerskapet, men jeg skal søren meg være ganske mye dårligere enn jeg er nå før jeg ber om det.

Back
Topp