Jeg blør

Sannarita

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Har ikke blødd noe tidligere i svangerskapet. Ingen smerter, men er livredd nå. 13+5 så dette må ikke skje nå...

Noen som opplevd plutselige blødninger uten at det vært farlig?
 
Finner ikke hjertelyden heller ikveld. Har funnet den hver dag i flere uker. Det kan jo ha naturlige forklaringer, men ufattelig dårlig timing hvis bebis legger seg slik at jeg ikke kan lytte akkurat ikveld...
 
Har ikke blødd noe tidligere i svangerskapet. Ingen smerter, men er livredd nå. 13+5 så dette må ikke skje nå...

Noen som opplevd plutselige blødninger etter første trimester uten at det vært farlig?

Sender deg noen gode klemmer :Heartred Har ikke opplevd det selv, men hadde en kraftig blødning i uke 35 med førstemann. Det var ufarlig. Om du blir veldig redd, ta kontakt med legevakt. Grusomt å gå å være bekymret:sorry:
 
Har ikke noe erfaring, ville bare sende deg noen trøsteklemmer:happy: krysser fingrene for deg❤
 
Krysser fingrene for deg <3
Vet du noe om plassering på morkaken? To jeg kjenner hadde stadig vekk blødninger (ganske kraftige) fordi morkaken lå for langt ned. Begge fikk friske og fine babyer.
 
Uff, så skremmende det må være. Kan du ringe føden og høre med dem?
Sender deg en varm god klem❤️
 
Har lest at man kan få blødning når morkaken tar over( uke 12-13 ish) kanskje det kan være det? Håper det går over og alt alt er ok:Heartred:Heartred:Heartbigred
 
Jeg hadde en først brunlig, deretter lys rosa utflod/blødning på fredag. Snakka med jordmora mi som sa at jeg skulle skaffe meg akutt legetime og time til gyn. pol. fordi alle blødninger etter uke 12 skal sjekkes.

Hos meg hadde begge gullene det helt fint,og blødningen kom mest sannsynlig av enten en liten betennelse i livmorhalsen eller at morkaka lå for langt nede.

Syns du skal ringe legevakta, om ikke ikveld ,så ring imorgen til lege eller jordmor imorgen.
 
Jeg har hatt blødninge i begge mine svangerskap. Har det nå og, alt er fint. Så det kan jo gå bra! Håper det for deg❤️
 
Sniker litt. Jeg har hatt FOSSBLØDNINGER med både klumper, smerter og koagler i starten av dette svangerskapet, de fant ikke ut hvorfor heller.. og denne ungen her klorer seg fortsatt fast, er faktisk 42+2 i dag, og ut?? Nei det skal hun IKKE :hilarious:
 
Hvordan går d med deg?❤️
 
I mitt forrige svangerskap hadde jeg en blødning på den tiden, fikk komme inn på en ultralyd og alt sto bra til. Blødningen kom da av at morkaken tok over.
Ring legen eller sykehuset så får du komme inn på en ultralyd :)
 
Takk for beroligende ord alle sammen <3

Jeg fant omsider hjertelyden igår kveld og blødningen har stoppet opp. Jeg har dog kynnere og er støl i livmoren idag. Jeg har time hos jordmor fra før av senere idag, så ser om hun ev. kan få henvist meg videre til en sjekk.
 
Takk for beroligende ord alle sammen <3

Jeg fant omsider hjertelyden igår kveld og blødningen har stoppet opp. Jeg har dog kynnere og er støl i livmoren idag. Jeg har time hos jordmor fra før av senere idag, så ser om hun ev. kan få henvist meg videre til en sjekk.

Hvordan gikk det i dag?
 
Jordmor fant sterk og fin jevn hjertelyd og en liten som sparket i dopleren, men likte ikke blødningen etter uke 12 siden vi vet jeg ikke har morkaken feilplassert og at livmoren var så hard. Skal inn på sykehuset imorgen kl 9 og skulle holde meg helt i ro frem til det.

Hun brukte skumle ord som mulig truende abort. Skjønner jo det er en medisinsk betegnelse som omfatter alle varianter med blod i bildet etter uke 12, både skumle og ufarlige, men blir stresset. :(
 
Jordmor fant sterk og fin jevn hjertelyd og en liten som sparket i dopleren, men likte ikke blødningen etter uke 12 siden vi vet jeg ikke har morkaken feilplassert og at livmoren var så hard. Skal inn på sykehuset imorgen kl 9 og skulle holde meg helt i ro frem til det.

Hun brukte skumle ord som mulig truende abort. Skjønner jo det er en medisinsk betegnelse som omfatter alle varianter med blod i bildet etter uke 12, både skumle og ufarlige, men blir stresset. :(

Det må jo være gode tegn!:smiley-angelic001 Krysser fingrene for at du får gode nyheter i morgen!! :Heartred
 
Jeg hadde og blødning, kraftig. Heldigvis har babyen det bra. Mest sannsynlig fra morkaka. Skal ha ny gyn ktr snart. Håper alt er bra med deg nå❤️
 
Lykke til!
 
Back
Topp