Jeg blør!! :''-(

madison25

Glad i forumet
Idag begynte jeg å blø litt ca 10.30. Og det har ikke stoppet enda.. Det er ikke masse, men mer enn bare litt. Det er friskt lyserødt blod. Har hatt mensmurringer idag og føler meg svimmel og rar... Ikke noe gøy dette! Er kjemperedd for at dette er slutten, og at nå er det over :'-( Tårene triller her og jeg har en dårlig følelse.. Har ringt til legen og skal komme ned dit nå snart "for en prat" ifølge resepsjonistdama.. Jeg klarer ikke slå meg til ro med beroligende ord fra legen som at "det er vanlig å blø litt, det trenger ikke være noe galt" og en klapp på skulderen. Jeg trenger bevis på at det ikke er over nå.. Hva ville dere gjort? Jeg vet at legen uansett ikke klarer å finne hjertelyden nå i uke 8 med utvendig UL.. Skal jeg forlange innvendig UL? Kan jeg det? Skal jeg bare vente noen dager og håpe på det beste? HJELP!! :'-(

Uff, føler med deg aldri morro og blø i svangerskapet. Jeg hadde en blødning med min første, legen henviste meg til gyn hvor jeg fikk innvendig ul, legen så et bankende hjerte, jeg blødde i 2 uker, hos meg var det et hematom som sprakk og alt gikk bra med lille i magen.
Du kan jo spørre om en henvisning til en gynekolog, jeg ble henvist til min faste og fikk time på dagen.

Krysser fingre for at det er helt uskyldig og at alt går bra.

Dette skjedde med meg også, rett før jul. Jeg gikk direkte til en privat klinikk og fikk innvendig ul, men måtte da betale for det selv. Viss du kan få fastlegen til å henvise deg til sykehuset og få innvendig ul der, så er det kanskje det beste. Da vil du få svar på om det fremdeles er liv og håp, og evt hva som er grunnen til at du blør.
Viss du ikke får innvendig ul kan legen ta blodprøver av deg med noen dagers mellomrom og måle om hcg går opp eller ned, men da må du jo vente litt før du får noe svar...
Er det bare blod, eller er det klumper også?
Jeg har blødd kjempemasse av og på i snart tre uker, men bønna lever enda, så jeg lever i håpet... Krysser fingrene for deg!

jeg blødde også masse 2 juledag.. Fikk innvendig UL å så at der fortsatt var noen der.. Har spottet litt av å på etterpå men idag fikk vi se en frisk spire med hjerteaktivitet.. Så Det kan fortsatt gå helt fint :) Håper du kommer kjappt inn iløpet av dagen :)

Har vært hos legen nå og har fått henvisning til tidlig UL imorgen. De tok også blodprøve og skal ta ny på mandag for å sammenligne hcg nivåene. Dere som har hatt blødninger, har dere hatt menssmurringer eller andre vondter?

Krysser fingrene for at spiren klorer seg fast <3

Har vært hos legen nå og har fått henvisning til tidlig UL imorgen. De tok også blodprøve og skal ta ny på mandag for å sammenligne hcg nivåene. Dere som har hatt blødninger, har dere hatt menssmurringer eller andre vondter?

Ja jeg hadde murringer å vondt i venstre eggstokk.. Murringene kommer og går fortsatt de

Men har d kommet klumper da? Når du mister kommer d en rimelig stor mengde blod med masse klumper.. Så man "vet" lissm at det har gått galt når d har d .. Mens før d er man bare redd for at d skal gå galt føler jeg.. Har mistet 2 ganger selv i SA

Ingen klumper nei, bare frisk "rent" blod... Har avtatt litt nå, men fortsatt blodspor på papiret. Trøster meg litt med at det ikke er noen klumper men frykter det værste...

Ingen klumper nei, bare frisk "rent" blod... Har avtatt litt nå, men fortsatt blodspor på papiret. Trøster meg litt med at det ikke er noen klumper men frykter det værste...
Ja jeg håper og tror spiren din lever i beste velgående enda så lenge der ikke har vært klumper.. Det er d første de spurte meg om begge ganger.. om jeg hadde hatt klumper i blodet..

Huff, det kan ikke være noe kjekt :( Legen kan se bankende hjerte med utvendig ultralyd i uke 8!! Jeg fikk utvendig da jeg var 7 uker på vei og der så vi tydelig et hjerte som slo.

Da har jeg vært på UL og spiren lever enda iallfall :) Men hun kunne tydelig se hvor blødninger hadde vært (ganske stor) og den hang liksom litt sammen med det hulrommet der fosteret ligger slik at den ene veggen på en måte var litt "åpen" (veldig vanskelig å forklare dette merker jeg...) Men heldigvis så set ut som at "såret" hadde begynt å levre og hun håpet at kroppen ville absorbere det slik at det ble helt borte. Hun mente jeg hadde grunn til å være optimistisk, men at det i værste fall kunne gå galt. Anbefalte ny UL om 7-10 dager for å sjekke at alt så normalt ut igjen. Så nå sitter jeg her med litt blanda følelser. Er lykkelig for at spiren lever men livredd for at det skal ende galt likevel.. Hun visste ikke hva blødningen kom av men hun trodde ikke det hadde vært en tvilling, men kunne ikke si noe sikkert..

Så bra at den lille var der og hadde det fint :) Krysser det som krysses kan for at det går bra!!

Håper det går bra :) stor klem :)

Oiii så gode nyheter !! Ja der serdu, jeg var sikker på du ikke hadde mista :D good klem

Krysser alt jeg kan for at spiren din blir værende :) :)

Back
Topp