Jeg ber på mine knær om tips for å lindre vannkopper....

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
.. og muligens en tann på vei samtidig... jeg har ikke mer igjen etter flere mnd med påfølgende sykdom, fra en eller annen.

Nå er det lillebror som har vannkopper, og det MANGE. Ikke alle kommer med på bilder jeg tar. Men tipper 3-4-500 kanskje? Bak kneet er det ikke så tett "befolket" og der er det 30-40 bare på en plass.
Han har fullt i ansikt, nakke, mye i hodet, fullt på rygg og mage. :(

Vi sprayer med en zinklignende spray. Har prøvd å gi litt smertestillende. Han bare skriker om han skal sove. Natt til i dag sov jeg 40min fra halv fire, og 45min mellom halv sju og halv åtte. Fikk halvannentime da mannen min stod opp med barna... han hadde fått totalt 4 timer. Han sov slikk og ingenting på dagen i dag... og han holder det gående enda. Han sovnet, men våknet kjappt igjen. Litt feber, men smertestillende tar ikke ubehaget hans. Han klør ikke, eller gnikker på noe... men han har det grusomt, tydeligvis. Skal prøve å gi han en vellingflaske og se om litt mer metthet i magen kan hjelpe.

Å sove på rommet hans løser ingenting. Ta han i vår seng funker ikke. Han skal da bare leke, le, hoppe...og han kan komme til å skade seg om jeg dupper av. Er det noe som fungerer bedre enn hvitvask, den sprayen og aloe-vera som jeg kan få kjøpt i morgen? Vi trenger alle litt søvn.

Vedlegg

• 196282_10152470855285529_2027678752_n.jpg
    196282_10152470855285529_2027678752_n.jpg
    39,9 KB · Visninger: 99
Uff da.. Stakars..
Det er aderma cytelium sprayen dere har prøvd?
Du kan gi en halv zyrtec,men anbefaler deg å rådføre deg.med lege først. :-)

Leste litt kjapt.. Ser at han ikke er plaget av kløen...
Zyrtec hjelper jo mot kløen.. Tror jeg..
Men kan du ikke ringe legevakta og høre?

Du får trøste deg med at det blir bedre :-)

Vi fikk Phenamin mikstur til begge to, samt at vi sprayet med cytelium sprayen. Tror de kanskje fikk en paracet eller to iløpet av hele perioden.

jeg ville nok ringt legevakten og spurt om råd.
God bedring :)

Leste litt kjapt.. Ser at han ikke er plaget av kløen...
Zyrtec hjelper jo mot kløen.. Tror jeg..
Men kan du ikke ringe legevakta og høre?

Du får trøste deg med at det blir bedre :)

Ja er den sprayen vi bruker. Vet ikke hvordan den hjelper, mulig på å tørke ut?
Har prøvd zyrtec, for man kan jo klø og ha ubehag i huden uten at man klør. Han klør sjeldent på eksem heller, ihvertfall ikke i våken tilstand. Syns ikke det hjalp noe særlig.

Jeg ringer legevakta og hører nå! Hva kan de egentlig si? Er det noe de kan gjøre som
lindrer så mye at ungen sover? Eldste sov sammen med meg og vi fikk da endel timer når hun var syk.

Vi fikk Phenamin mikstur til begge to, samt at vi sprayet med cytelium sprayen. Tror de kanskje fikk en paracet eller to iløpet av hele perioden.

jeg ville nok ringt legevakten og spurt om råd.
God bedring :)

Prøvde å lese om Phenamin, men fikk bare info om at den miksturen er utgått på felleskatalogen.no

Takk :)

Stakkar liten! Noe som kan hjelpe mot kløen er å dusje (kan ta et kort bad også, men det er diskutert hvorvidt det er bra eller ei, i og med at det kan gå infeksjon i blemmene dersom de fortsatt væsker), og det sies at det å ha litt natron/bakepulver i badevannet eller på en våt klut skal lindre veldig. Yoghurt naturell er også bra å ha på utslettet, selv om det høres litt ekkelt ut:)

Vi brukte Aderma sin spray..og ga en paracet på natten.. Vet ikke om det hjalp, for gutta sov ikke akkurat mer.. :(
Ingen smarte tips til deg, men du har min fulle sympati!
Her fikk alle 3 gutta vannkopper samtidig i jula! :confused: Og de to minste ble hardest angrepet...helt grusomt! :(

Prøvde å lese om Phenamin, men fikk bare info om at den miksturen er utgått på felleskatalogen.no

Takk :)

Det er en stund siden vi hadde det altså. Den gikk ut pga leveringsproblemer i 2011. Men polaramin er det samme.
Det var pga kløen, da cyteliumen ikke lindret nok at ungene orket å spise eller sove -.-

Snakket med legevakt... og vi har nok prøvd alt vi kan:
- Hvitvask eller tilsvarende
- Smertestillende
- Antihistaminer

Siste punkt... ta tida til hjelp.....

Polaramin

Back
Topp